3 راهکار برای کم کردن هزینه ارتودنسی

 

در شهر خود ارتودنسی کنید

پروسه ارتودنسی به گونه ای است که باید به صورت دوره ای به پزشک خود مراجعه کنید تا ارتودنسی ثابت را دوباره بر اساس موقعیت جدید دندان ها تنظیم کند و اگر ارتودنسی نامرئی دارید، الاینرهای جدید را دریافت کنید. به همین دلیل، بهتر است که یک متخصص ارتودنسی خوب در شهر خود پیدا نمایید تا هزینه رفت و آمد به هزینه ارتودنسی تان اضافه نشود.

. به دانشکده های دندانپزشکی مراجعه کنید

اگر واقعا شرایط مالی مناسبی برای انجام درمان ارتودنسی ندارید و از طرفی، دندان های کج و نامرتب ظاهر و عملکرد دندان ها را بر هم زده، به دانشکده های دندانپزشکی مراجعه کنید. در این مراکز، ارتودنتیست های آینده در حال کار آموزی هستند. البته یک سوپروایزر و فرد با تجربه ناظر بر روند کاری آنها خواهد بود. به دلیل آنکه ارتودنسی شما به دست یک فرد تحت آموزش انجام می شود، هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد.

. مراقب بریس ها و الاینرها باشید

پس از آنکه دندان ها را ارتودنسی کردید، باید مراقب بریس ها و یا الاینرها باشید. غذاهایی که پزشک آنها را ممنوع کرده نخوردید، الاینرها و ارتودنسی متحرک را بعد از درآوردن از دهان گم نکنید و به آرامی مسواک بزنید. آسیب به بریس ها و الاینرها باعث می شود که هزینه مضاعف متحمل شوید. علاوه بر این، رعایت بهداشت دهان و دندان در طول دوره درمان ارتودنسی ضروری است. در غیر اینصورت، دچار عفونت لثه یا پوسیدگی دندان می شوید. این مشکلات دوره درمان را طولانی تر می کنند و به تبع آن، باید هزینه بیشتری را پرداخت نمایید. ترمیم و برطرف کردن این مشکلات هم هزینه ای گزاف در پی دارد.

شما و فرزندتان لایق یک لبخند سالم و با اعتماد به نفس هستید. اجازه ندهید مسائل مالی آن را از شما بگیرند. با استفاده از این راهکارها هزینه ارتودنسی را به گونه ای مدیریت نمایید زیرا ارتودنسی از آنچه شما تصور می کنید می تواند به صرفه تر باشد.

 

ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی سیمی: کدام باعث پوسیدگی دندان می شود؟

 کسانی که دندان های شلوغ و روی هم قرار گرفته ای دارند، برای تمیز کردن دندان های خود با مشکل مواجه می شوند. در این افراد، ارتودنسی بهترین روش صاف و مرتب کردن دندان ها و جلوگیری از خرابی آنهاست. ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی سیمی معمولی دو مورد از معروف ترین دستگاه های این درمان هستند. اما آیا این روش ها هم منجر به پوسیدگی دندان می شوند؟ کدام یک روش ایمن تری است و آسیب کمتری به دندان ها می زند؟

ارتودنسی نامرئی و پوسیدگی دندان

زمانی که متخصص ارتودنسی تشخیص می دهد شما می توانید از پلاک های شفاف برای صاف کردن دندان های خود استفاده کنید، یکی از نگرانی های فرد پوسیده شدن دندان ها زیر پلاک ارتودنسی است. بر اساس تصور بعضی افراد، الاینرها از چرخش بزاق در میان دندان ها جلوگیری می کنند و همین موضوع باعث بی دفاع شدن دندان ها در برابر باکتری ها می شود. اما حقیقت چیز دیگری است.

اگر شخص در مراقبت از الاینرها و رعایت بهداشت دهان و دندان کوتاهی کند، پوسیدگی دندان را تجربه خواهد کرد. به بیان دیگر، ارتودنسی نامرئی به خودی خود منجر به پوسیدگی و خرابی دندان نمی شود. در واقع، ارتودنسی نامریی در میان همه روش های ارتودنسی کمتر منجر به پوسیدگی دندان می شود. فراموش نکنید که این الاینرها متحرک بوده و در هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن می توانید آنها را از روی دندان ها بردارید.

اگر بعد از خوردن غذا، مسواک نزده الاینرها را در جای خود قرار دهید، بزاق نمی تواند کمکی به کنده شدن باقی مانده غذا از بین دندان ها کند. و این تکه ها در همانجا محبوس شده و مواد معدنی دندان ها را از بین می برند.

ارتودنسی سیمی و پوسیدگی دندان

رعایت بهداشت دهان و دندان زمانی که بریس و ارتودنسی فلزی روی دندان ها دارید، اهمیت دو چندان دارد. حذف حتی یک وعده از مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن می تواند شما را در معرض خطر پلاک یا از بین رفتن مواد معدنی دندان قرار دهد. این مسئله باعث ایجاد لکه های سفید بعد از برداشتن ارتودنسی می شود. ساده ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به طور مرتب توسط دندانپزشک و دکتر ارتودنسی ویزیت شوید. معاینات منظم به تشخیص زودهنگام مشکلات کمک می کند.

بیشتر بخوانید : هزینه ارتودنسی

مقایسه هزینه لمینت و ارتودنسی دو روش مرسوم برای صاف کردن دندان ها

 

هزینه لمینت دندان

گفتیم که لمینت ها پوسته های نازکی برای اصلاح طرح لبخند هستند.  بنابراین آن ها فقط برای پوشش دندان هایی که در طرح لبخند مشاهده می شوند مورد استفاده قرار می گیرند. یعنی ما فقط می توانیم از لمینت ها برای دندان های جلویی استفاده کنیم که در مجموع 16 عدد هستند. اگر فرض کنیم هزینه هر واحد لمینت دندان برابر با 3 میلیون تومان باشد یعنی برای اصلاح کامل طرح لبخند با لمینت ها ما میبایست دست کم 48 میلیون تومان پرداخت کنیم.

و فراموش نکنیم که این مبلغ حداقل هزینه ای است که ما برای لمینت ها در نظر گرفتیم زیرا هزینه ها ممکن است به ازای هر واحد به 5 تا 6 میلیون تومان نیز برسد. بنابراین درمانی هزینه بر خواهد بود.

هزینه ارتودنسی

ارتودنسی دندان مانند لمینت ها صرفا یک درمان واحد نیست. ما روش های مختلفی در ارتودنسی داریم که با کمک آن ها دندان ها را مرتب می کنیم. مثلا ما در دسته بندی ارتودنسی ثابت حداقل 5 روش درمان داریم. در دسته بندی ارتودنسی متحرک دست کم 3 نوع داریم و ....

بنابراین هزینه درمان هر کدام نیز متفاوت خواهد بود و نمی توانیم بگوییم که هزینه ارتودنسی دندان مانند هزینه لمینت ها یکسان است. به صورت بازه ای هزینه ارتودنسی دندان می تواند از 5 میلیون تومان شروع شده و به ازای هر دو فک به 40 میلیون برسد که این یعنی در بیشتر موارد این هزینه کمتر از اصلاح کامل طرح لبخند با لمینت دندان است.

کدام روش برای اصلاح طرح لبخند من مناسب تر است؟

همه چیز بستگی به سن و سال شما و نوع مشکلی دارد که در حال حاظر شما با آن مواجه هستید. چنانچه سن و سال شما کم است و شما با مشکل نامنظمی دندان ها به هر نحوی روبرو هستید برای منظم کردن دندان ها و اصلاح طرح لبخند بهتر است ارتودنسی کنید زیرا دندان های نامظنم در طول زمان و با افزایش سن تمایل دارند کج تر و نامنظم شوند.

حتی اگر سن و سال شما زیاد است و به شدت نامنظی فکی و دندانی دارید باز هم بهترین روش درمان برای شما ارتودنسی دندان است. اما چنانچه شما نامنظمی خفیف دندانی دارید و مایل نیستید ارتودنسی را امتحان کنید بهترین گزینه برای شما لمینت خواهد بود. اما در هر صورت برای انتخاب مطمئن تر، بهتر است پیش از انتخاب هر کدام از روش های نامبرده حتما با یک دندانپزشک متخصص صحبت کنید.

4 روش اصلی و موثر برای درمان دندان درد در خانه

 البته روش ها خانگی که می توانند به بهبود درد دندان کمک کنند زیاد هستند اما ما سعی کرده ایم که ساده ترین و دم دست ترین روش های ممکن را توضیح دهیم که در اغلب خانه ها در دسترس هستند.

1. مصرف داروهای مسکن بدون نسخه

بهترین روش برای تسکین سریع و فوری دندان درد مصرف داروهای مسکن بدون نسخه مانند استامینوفن، ایبوپروفن و سایر قرص ها یا کپسول های آرام کننده دیگر است. این داروها اغلب بدون نسخه هستند و مدت کوتاهی پس از مصرف می توانید تا حد زیادی از دردی که تجربه می کنید خلاص شوید.

2. استفاده از خواص میخک

اگر هر شکلی از میخک در آشپزخانه خود دارید، و هیچ داروی مسکن دیگری ندارید حتما به فکر تسکین درد با کمک میخک باشید. میخک به عنوان بهترین روش خانگی برای تسکین دندان درد، خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و بی حس کنندگی دارد.

شما می توانید با 3 روش زیر تا حد زیادی درد خود را کاهش دهید:

یک تکه میخک را بدون له کردن یا جویدن مستقیماً روی دندانی که درد می کند قرار دهید. میخک را بین دو دندان فشار دهید و دهان خود را ببندید. بین 3 تا 5 دقیقه اینکار را انجام دهید.

از میخک آسیاب شده خمیر درست کنید و چند قطره روغن زیتون به آن اضافه کنید. این خمیر را مستقیماً روی دندان بمالید.

اگر روغن میخک دارید، استعمال آن بر روی دندان ساده ترین روش تسکین دندان در خواهد بود. چند قطره روغن (نه زیاد!) را روی یک گلوله پنبه بریزید و آن را روی دندان یا محل درد قرار دهید. اگر از این روش برای کمک به کاهش درد کمک میگیرید حتما مراقب باشید که روغن را قورت ندهید.

با هر یک از این روش ها، خواص فوق العاده طبیعی میخک به کاهش درد و تسکین دهان شما کمک زیادی خواهد کرد.

3. استفاده از پیاز خام

پیاز نیز مانند میخک دارای خواص ضد باکتریایی است و می تواند با از بین بردن میکروب های ایجاد کننده عفونت، درد دندان شما را کاهش دهد. یک تکه پیاز خام را روی دندانی که درد می کند قرار دهید یا اگر خیلی درد نمی‌کند، پیاز را چند دقیقه بجوید که به آزاد شدن آب آن و کاهش درد کمک می کند. حتما از یک پیاز خام که تازه خرد شده استفاده کنید تا بهترین نتیجه را در بر داشته باشد.

4. جویدن مقداری سیر

مانند میخک و پیاز، سیر نیز دارای خواص ضد باکتریایی و تعداد زیادی اهداف دارویی دارد. اگر از بوی بد دهان مرتبط با سیر ناراحت نمی شوید، این درمان قطعا ارزشش را دارد! یک یا دو حبه سیر را بجوید تا آب آن ها آزاد شده و با تاثیر گذاشتن روی دهان و دندان به کاهش درد منجر شود.

اگر به دلیل درد دندان نمی توانید حبه های سیر را بجوید نگران نباشید شما می توانید آن را خرد کرده یا تبدیل به خمیر کنید. سپس سیر خورد یا خمیر شده را روی دندانی که درد می کند قرار دهید.

همچنین می توانید چند عدد میخک را له کنید و مقداری نمک به آن اضافه کنید تا یکدست شود و به همراه سیر له شده برای مدتی روی ناحیه آسیب دیده بگذارید. ترکیب سیر، نمک و میخک در مجموع اثر ضد باکتریایی بسیار قوی دارد که به کاهش عفونت و درد کمک می کند.

لمینیت دندان چیست ؟

 لمینت دندان ورقه نازکی از جنس چینی است که به جلوی دندان ها می چسبد. هدف از روکش لمینتی بهبود ظاهر دندان هاست. لمینت این کار را با تغییر رنگ دندان ها، پوشاندن ترک ها یا صاف کردن سطح دندان انجام می دهد. لمینت دندان همچنین می تواند به بستن شکاف های بین دندانی و تغییر اندازه دندان ها کمک کند. لمینت ها به صورت سفارشی و با توجه به فرم و اندازه دندان شخص ساخته می شود.

مزایای لمینت دندان

تعدادی از مزایای لمینت سرامیکی را در این بخش آورده ایم.

رفع بسیاری از مشکلات دندانی: لمینت دندان مشکلات زیبایی زیادی را برطرف می کند. مثلا برای سفید کردن دندان ها، پوشاندن فاصله بین دندانی، صاف کردن دندانی هایی که کمی کج هستند و همچنین برای کامل کردن دندان های لب پر شده می توان از لمینت دندان استفاده کرد.

طول عمر بالا: عمر لمینت ها ابدی نیست اما با مراقبت صحیح از آنها، مدت زمانی طولانی عمر می کنند. طول عمر متوسط لمینت دندان 15 سال است.

محافظت از مینای دندان: مینای دندان اولین محافظ دندان در برابر مواد غذایی است. اما مینا ممکن است به هر دلیلی فرسوده شده و تحلیل برود. لمینت می تواند از فرسودگی بیشتر مینای دندان جلوگیری کند.

معایب لمینت دندان

لمینت دندان علی رغم مزایای زیاد، معایبی نیز دارد که بهتر است آنها را هم بدانید.

نامناسب برای ناهنجاری های شدید: اگر دندان های شما روی هم قرار گرفته اند یا کجی آنها شدید است، لمینت گزینه مناسبی برای اصلاح آنها نیست. به علاوه، برای اصلاح مشکلات فکی، لمینت نمی تواند کمکی بکند.

امکان ترک خوردن یا شکستن: مواد سازنده لمینت در عین استحکام بسیار ظریف است. اگر عادت هایی مثل جویدن اجسام و غذاهای سفت مثل یخ و یا دندان قروچه دارید، احتمال ترک خوردن یا ورقه شدن سطح لمینت بسیار بالا می رود.

تمام ویژگی های لمینت و ارتودنسی دندان را بازگو کردیم. حال نویت شماست که با در نظر گرفتن شرایط فکی و دندانی و همچنین عادت های شخصی بهترین روش را برای مرتب کردن دندان های خود انتخاب نمایید.

آیا عمر مواد پر کردن دندان دائمی است؟

 پوسیدگی بزرگترین تهدید برای سلامت دهان و دندان به شمار می رود. اگرچه می توان از بروز پوسیدگی دندان جلوگیری کرد، اما حدود 92 درصد از بزرگسالان حداقل یک دندان دائمی خراب دارند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که دندان پوسیده و خراب در دهان دارند، برای درمان باید از راهکار پرکردن دندان کمک بگیرید. پر کردن دندان یک راه حل موثر و طولانی مدت برای حفظ زیبایی لبخند شما است. اگر پوسیدگی دندان به موقع درمان نشود، شدت یافته و به اصطلاح، به ریشه دندان می رسد. در اینصورت، قبل از پر کردن، دندان باید عصب کشی شود. هزینه عصب کشی دندان بیشتر از پرکردن است. پس بهتر است قبل از رسیدن کار به جاهای باریک، اقدام به پر کردن دندان پوسیده کنید. اما آیا مواد پر کردن دندان را باید بعد از مدتی تعویض کرد؟ عمر مفید این مواد چقدر است؟

در این مطلب، پاسخ این سوالات را بررسی می کنیم و می بینیم تا چند سال می توان روی هر مواد پر کننده حساب کرد.

مواد پرکردن دندان چقدر عمر می کنند؟

عمر مفید مواد پرکردن دندان به طور متوسط 10 سال است. علاوه بر مواد مورد استفاده، عوامل دیگری نیز بر طول عمر این مواد اثر می گذارد. این عوامل عبارتند از:

عادت های غذایی

میزان رعایت بهداشت دهان و دندان

ضربه به دندان

وجود پوسیدگی در اطراف دندان پر شده

دندان قروچه هنگام خواب

پیشتر گفتیم که دوام مواد پرکردن دندان به نوع مواد مصرفی بستگی دارد. در جدول زیر عمر متوسط هر یک از مواد نوشته شده است.

نوع مواد مصرفی برای پرکردن دندان

طول عمر متوسط

آمالگام

15 سال

کامپوزیت

7 سال

سرامیک

15 سال

گلاس آینومر

5 سال

 

پاسخ متخصصان به مهترین سوالات لمینت دندان

 اگر درباره لمینت های دندانی کنجکاو هستید و قصد دارید طرح لبخند خود را با کمک آن ها اصلاح کنید احتمالاً سوالات زیادی در ذهن خود دارید. در این مقاله به مهمترین پرسش ها پیرامون این ونیرهای دندانی پاسخ داده شده است.

1. آیا لمینت دندان در دوران بارداری قابل انجام است؟

خانم هایی که حامله هستند معمولاً باید به یک کلینیک دندانپزشکی که خدمات دندانپزشکی بارداری ارائه می دهند مراجعه کنند. آن ها در این دوران، تمام مشکلات دهان و دندان را به خوبی و زیر نظر متخصص برطرف می کنند. اما انجام پروسه های زیبایی دندان در این دوران به هیچ عنوان توصیه نمی شود. خانم های باردار بهتر است صبر کنند تا دوران بارداری به اتمام رسیده و پس از زایمان اقدام به نصب لمینت دندان کنند.

2. تفاوت روکش دندان با لمینت دندان چیست؟

روکش و لمینت دندان هر دو نوعی پروتز دندانی هستند که به جهت زیبایی و ترمیم دندان استفاده می شوند. اما این دو با هم متفاوت هستند. لمینت های دندانی لایه های بسیار نازکی هستند که پس از تراشیدن جزئی مینای دندان فقط به سطح جلوی دندان ها متصل می شوند.

اما روکش های دندانی پس از اینکه دور تا دور تاج دندان تراشیده شد همچون کلاهی روی دندان را می پوشانند. آن ها معمولا پس از عصب کشی دندان برای حفاظت از دندان عصب کشی شده استفاده می شوند.

3. لمینت دندان چه تفاوتی با ونیر کامپوزیت دندان دارد؟

لمینت و ونیر کامپوزیت هر دو نوعی ونیر دندانی هستند. آن ها لایه های نازکی هستند که به جهت زیبایی دندان استفاده می شوند. این دو در جنس، استحکام، نحوه آماده سازی و اتصال با هم بسیار متفاوت هستند.

لمینت های دندانی در لابراتوار و به صورت غیر مستقیم ساخته می شوند و طی یک جلسه مجزا توسط دندانپزشک به سطح دندان متصل می شوند. اما ونیرهای کامپوزیتی از ابتدا تا انتها در مطب دندانپزشک و به صورت مستقیم به دندان متصل می شوند.

4چه زمانی به لمینت دندان نیاز هست؟

لمینت ها راه‌حلی عالی برای افرادی هستند که دندان‌هایشان دچار تغییر رنگ، سایش، شکستگی، نامرتبی، ناهمواری یا نامنظمی است. از این ونیرها همچنین برای بستن فواصل دندانی استفاده می شود و در کل تمام کاربردهای آن ها جهت زیباسازی طرح لبخند است

5. هزینه لمینت دندان چقدر است؟

بسته به اینکه چه تعداد از دندان هایتان نیاز به لمینت دارند و اینکه در کدام شهر یا کلینیک دندانپزشکی قصد انجام این کار را دارید هزینه این ونیرها به ازای هر واحد بیششتر از 3 میلیون تومان است.

6. آیا دندان لمینت شده همچنان دچار پوسیدگی می شوذ؟

اگر از لمینت ها به خوبی مراقبت شود طول عمر زیادی خواهند داشت و با مشکلاتی از قبیل پوسیدگی دندان مواجه نخواهید شد. اما اگر بهداشت دهان و دندان رعایت نشود حتی با وجود لمینت شدن دندان، باز هم احتمال پوسیدگی وجود خواهد داشت.

7. آیا این پروسه قابل برگشت است؟

از آنجایی که یک لایه بسیار نازک از مینای دندان باید قبل از نصب لمینت های سرامیکی تراشیده شود، این پروسه برگشت ناپذیر است. زیرا مینا دیگر نمی تواند خودش را ترمیم کند. بنابراین حتی اگر لمینت خراب شود باید دوباره آن را به لمینت دندان یا ونیر کامپوزیت پوشش داد.

8. ماندگاری و طول عمر لمینت دندان چقدر است؟

ونیرهای دندانی ساخته شده از سرامیک طوری طراحی شده اند که بین 10 تا 15 سال دوام داشته باشند. با این حال در صورت مراقبت مناسب و اصولی از آن ها می توان انتظار داشت که بیشتر از 20 سال نیز دوام داشته باشند.

آیا لمینت می تواند دندان های کج را صاف کند؟

 لمینت سرامیکی دندان یکی از بهترین روش ها برای اصلاح طرح لبخند است و هر ساله شمار زیادی از افراد با کمک این روش به لبخندی بهتر و زیباتر دست پیدا می کنند. لمینت ها در اصل نوعی ونیر دندانی هستند به این معنی که لایه ها یا پوسته های نازکی بوده که به سطح جلوی دندان متصل می شوند. آن ها کاربردهای بسیار زیادی دارند و گفته می شود می توان با کمک لمینت ها حتی دندان های کج را نیز صاف کرد. در این مقاله به صورت مختصر درباره لمینت ها و توانایی آن ها در منظم کردن دندان ها اطلاعاتی ارائه شده است.

آیا لمینت واقعا می تواند دندان های کج را صاف کند؟

پاسخ سوال مطرح شده به این بستگی دارد که دندان‌های شما چقدر و تا چه اندازه کج هستند. چنانچه شما مشکل ناهنجاری فکی نداشته باشید و تنها یک یا تعداد کمی از دندان های شما در طرح لبخند به صورت محدود و خفیف کج باشند لمینت دندان بهترین گزینه ممکن برای صاف کردن آن ها است. از این رو به لمینت ها ارتودنسی فوری  هم گفته می شود زیرا در یک جلسه دندان های کج را مرتب می کنند.

اما اگر مشکل ناهنجاری و ناترازی فکی وجود داشته باشد و به دنبال آن بیشتر دندان ها کج شده باشند لمینت دندان به هیچ عنوان قادر به مرتب کردن این دندان ها نیست. روش های دیگری برای منظم و صاف کردن دندان های بسیار کج وجود دارد که با کمک آن ها دندان ها اصولی و از ریشه منظم می شوند.

چه افراد دیگری کاندید مناسبی برای لمینت دندان هستند؟

تنها کاربرد لمینت دندان صاف و منظم کردن دندان های نسبتا کج نیست، اگر شما هر یک از مشکلات زیر را در طرح لبخند خود دارید می توانید کاندید خوبی برای انجام لمینت دندان باشید:

تغییر رنگ دائمی دندانی به طوری که با هیچ روشی برنمی گردد

ایجاد لک بر روی دندان

ترک خوردگی، لب پر شدگی و شکستگی دندان

فاصله بین دندان ها (مخصوصا فاصله بین دو دندان جلو در هر فک)

کوتاه بودن یک یا چند دندان

مزایای منظم کردن دندان ها با لمینت چقدر است؟

اصلاح طرح لبخند و یا مرتب کردن دندان هایی که به صورت خفیف کج و نامرتب هستند با لمینت های دندانی می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. کوچکترین مزیت لمینت ها سفید و درخشان کردن طرح لبخند است به طوری که زیبایی لبخند اعتماد به نفس فرد را چند برابر بیشتر می کند. سایر مزایای لمینت دندان عبارتند از:

کمک به محافظت از دندان

افزایش طول عمر دندان

جلوگیری از پوسیدگی دندان ها

جلوگیری از تغییر رنگ و لک شدن دندان ها

و ...

هزینه لمینت دندان برای دندان های کج چقدر است؟

بسته به نوع و تعداد لمینت ها و دندانپزشکی که درمان را برای شما انجام می دهد، هزینه لمینت دندان می تواند از 3 میلیون تومان به ازای هر واحد شروع شود. البته در مراکز جهاد دانشگاهی یا کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی دولتی و کلا از این دست مراکز هزینه ها ممکن است کمتر باشد.

هزینه لمینت دندان در ایران از آمریکا ارزان تر شد

 آمار نشان می دهد که با وجود افزایش تدریجی هزینه های لمینت دندان هنوز که هنوز است قیمت این روش درمانی در ایران نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته به طرز چشمگیری ارزان تر است. اگر، به طور مثال در آمریکا، برای لمینت به طور متوسط 900 دلار خرج می کنید، در ایران با 80 تا 90 دلار می‌توانید از مزیت های لمینت در ترمیم دندان هایتان برخوردار شوید. به همین دلیل بسیاری از ایرانیان خارج از کشور ترجیح می دهند دندان هایشان را در داخل کشور لمینت کنند. در این گزارش با تعرفه واقعی لمینت در ایران آشنا خواهید شد.

لمینت دندان چیست؟

در ایران بسیاری از مردم فرایند لمینت دندان را تجربه کرده اند: یک روکش بسیار نازک که با دقت و وسواسی منحصر به فرد روی دندان می نشیند و رنگ و طول و اندازه اش را متناسب با معیارهای یک دندان سالم تغییر می دهد.

 

لمینت نه فقط در زیباتر جلوه کردن طرح لبخند موثر است بلکه عملکرد دندان را بهبود می دهد. به همین دلیل این یکی از محبوب ترین راه ها برای ترمیم و زیبایی دندان به شمار می رود. با وجود این نگرانی ها در مورد افزایش هزینه های درمانی و محدودیت هایی که شرکت های بیمه برای عمل های زیبایی و ترمیمی در نظر می گیرند، بسیاری از مردم را در مورد لمینت دندان هایشان به شَک و تردید می اندازد: راستی لمینت دندان در ایرانِ، سال 1400 چقدر آب می خورد؟

 

جدول هزینه لمینت دندان در سال 1400

قبل تر اشاره شد که به رغم افزایش نسبی هزینه لمینت کردن دندان، هنوز این مدل از روش درمانی در ایران نسبت به دیگر کشورها مقرون به صرفه تر است. در جدول زیر تلاش کردیم قیمت لمینت دندان در ایران را با توجه به فاکتورهای مختلف تخمین بزنیم.

 

جنس لمینت دندان

 

هزینه (به ازای هر عدد)

 

لمینت زیرکونیا B

 

1900000

 

لمینت زیرکونیا A

 

2250000

 

لمینت ویتا

 

3200000

 

IPS ایمکس

 

4250000

 

فلدسپاتیک

 

5000000

 

گلس سرامیکی

 

4950000

 

ریل لایف

 

5550000

در تخمین هزینه لمینت کردن دندان، عوامل بسیاری نقش دارند، از تعداد دندان هایی که به لمینت نیاز دارند گرفته تا هزینه لابراتوار و دستمزد پزشک متخصص تر. در ادامه خواهیم گفت که هر یک از این عوامل چطور در قمیت تمام شده لمینت دندان تاثیر می گذارند.

 

آیا ارتودنسی نامرئی ارزش این همه هزینه کردن را دارد؟

 این اولین سوالی است که بلافاصله پس از مطالعه جدول تعرفه ارتودنسی نامرئی در ذهن متبادر می شود. اینکه بالاخره آیا می ارزد آن همه پول بدهیم و ارتودنسی نامرئی انجام دهیم؟! بله! بی تردید ارزشش را دارد. کافی است نگاهی به مزایای ارتودنسی نامرئی بیندازید تا شما هم با ما هم نظر بشوید:

 

به راحتی تمیز می شود

تحمل بریس های سنتی کار سختی است، به ویژه وقتی می خواهید به میهمانی بروید، چیزی بخورید و لذت ببرید و در آخر بریس ها را تمیز کنید، حسابی به دردسر می افتید. اما الاینرهای ارتودنسی نامرئی را می توانید خیلی راحت از دهان تان خارج کنید، تر و تمیزش کنید و دوباره بگذارید سر جایش.

 

لازم نیست هر بار به پزشک مراجعه کرد

یکی از گرفتاری های بریس سنتی این است که باید دائما به دندانپزشک مراجعه کنید تا او سیم ها را تنگ کند اما برای تنظیم اینویزیلاین ها نیازی ندارید که هر دفعه بروید پیش دندانپزشک.

 

برای همه سنین مناسب است

معمولا پزشکان توصیه می کنند که برای کار گذاشتن اینویزیلاین روی دندان کودکان تان چند سالی صبر کنید و بگذارید او به دوره نوجوانی برسد و آن وقت دست به کار شوید. دلیلش هم این است که کودکان توان نگهداری و مراقبت لازم را ندارند. با وجود این اینویزیلاین برای همه سنین از نوجوانی تا بزرگسالی مناسب است.

 

درد ندارد

هر بار که برای تنظیم بریس های سنتی به دندانپزشکی می روید و یا حتی وقتی در خانه مشغول جویدن غذا هستید ممکن است مجبور باشید برای یک دوره هر چقدر کوتاه دردی تحمل کنید. درحالیکه در ارتودنسی دندان از نوع نامرئی نامرئی نیازی نیست دائما اینویزیلاین ها را تنظیم کنید. همین طور می توانید هنگام غذا خوردن به راحتی از دهانتان درش بیاورید و باز از نو بگذارید سرجایش.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 صفحه بعد
<-blogads->