عمل لاغری اسلیو معده و ساسی بای پس معده را بشناسید.

 

عمل لاغری به مجموعه ای از روش های جراحی گفته می شود که طی آن ها در بافت های معده، روده و دیگر بخش های دستگاه گوارش، تغییراتی ایجاد می شود که نتیجه آن کاهش وزن و درمان چاقی خواهد بود.

تمامی روش هایی که برای لاغری به کار می رود، تحت بیهوشی توسط یک جراح لاغری و یا باریاتریک صورت می گیرد.

جراحی لاغری سریع ترین راه لاغری شکم و پهلو به شمار می رود.

آشنایی با انواع جراحی لاغری

به منظور کاهش وزن روش های مختلفی وجود دارد؛ از آنجایی که رعایت رژیم غذایی و ورزش کردن کمی زمانبر است، بسیاری از افراد برای دستیابی سریع تر به نتیجه مطلوب و درمان چاقی مفرط به سراغ عمل های لاغری می روند. پزشک بر اساس شرایط بیمار و میزان اضافه وزن او از روش های مختلفی استفاده می کند.

بیش تر بخوانید: محاسبه شاخص توده بدنی

جراحی ساسی بای پس چیست؟

عمل ساسی بای پس معده یکی از کارآمدترین شیوه های کاهش وزن در جهان بشمار می رود که با هدف لاغری و ارتقاء وضعیت سلامت بیمارانی که به علت چاقی مرضی دچار مشکلاتی شده اند، صورت می گیرد.

اسلیو معده چیست؟

همان طور که گفته شد، عمل جراحی اسلیو معده، نوعی عمل جراحی است که شما می توانید آن را برای لاغری بدن خود انجام دهید. افرادی که دچار چاقی مفرط شده اند، این نوع عمل برای آن ها بسیار مناسب و کاربردی است؛ زیرا آن ها دچار چاقی ای شده اند که دیگر با رژیم غذایی و ورزش کردن نمی توانند آن را کنترل کنند و به دنبال راه های دیگری هستند. در این مواقع عمل اسلیو معده به کار این افراد می آید. این جراحی لاغری باید توسط بهترین جراح اسلیو تهران انجام شود زیرا در غیر این صورت می تواند عوارض متفاوتی داشته باشد.

سکسکه بعد از عمل اسلیو

سکسکه بعد از عمل اسلیو و جراحی لاغری امری عادی است و یکی از رایج‌ترین مشکلات پس از این جراحی محسوب می‌شود. اگرچه افراد با درجات متفاوت دچار سکسکه می‌شوند؛ بیشتر افرادی که جراحی لاغری انجام داده‌اند سکسکه را تجربه می‌کنند،.

بعضی از افراد پس از صرف غذا دچار سکسکه می‌شوند و سایرین در طول شب به سکسکه می‌افتند. بعضی از افراد از بروز سکسکه دقیقاً بعد از عمل جراحی شکایت دارند درحالی‌که بعضی دیگر چند ماه دیرتر دچار آن می‌شوند.

سکسکه عارضه جانبی کوتاه‌مدت اما آزاردهنده جراحی اسلیو معده است که قرار نیست تا ابد باقی بماند. ازآنجایی‌که سکسکه می‌تواند ناراحت‌کننده باشد، بهتر است کارهایی برای جلوگیری از سکسکه بعد از جراحی لاغری انجام دهید. اگر بعداز جراحی دچار سکسکه شدید، فقط بدانید که تنها نیستید و چند تغییر کوچک در نحوۀ غذا خوردنتان به پیشگیری از بروز سکسکه در آینده کمک می‌کند.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/

عمل لاغری چیست + آشنایی با انواع جراحی لاغری

 

بهترین عمل های جراحی لاغری کدامند ؟ جراح لاغری (معروف به جراحی کاهش وزن) همراه با تغذیه سالم ، ورزش در درمان دیابت نوع ۲ یا بیماری تیروئید حائز اهمیت است و هدف یکسانی برای افراد دارد.به طور معمول ، پزشک متخصص عمل جراحی چاقی را انجام می دهد تا به شما در جلوگیری از عوارض چاقی مثل دیابت و بیماری قلبی کمک کند که فقط دلیل اصلی این عمل مربوط زیبایی ظاهری نیست. در این مقاله در مورد بهترین عمل های جراحی لاغری صحبت می کنیم.

جراحی لاغری

جراحی لاغری زمانی توصیه می شود که BMI یا شاخص توده بدنی بین 35 تا 40 و بیشتر باشد و یا از بیماری های مربوط به چاقی همچون دیابت و بیماری های قلبی رنج ببرید.

عمل لاغری یک پروسه ی کاهش وزن میباشد که توسط متخصصان جراحی بر روی سیستم گوارش انجام می شود و به افراد بسیار سنگین کمک می کند تا وزن کم کنند. برعکس لیپوساکشن که چربی های اضافی را از بدن خارج می کند، در جراحی لاغری تمرکز روی میزان غذای مصرف  شده و جذب شده می باشد.

این کار به دو شکل صورت میپزیرد : اول با محدود کردن میزان غذاهایی که در معده خود نگه می دارید و در نتیجه احساس سیری بیشتر می کنید و دوم با کوتاه کردن روده ی کوچک و پیشگیری از جذب مولکول های غذا که به دلیل مصرف نشدن به عنوان منبع انرژی به چربی تبدیل خواهد شد .

جراحی لاغری تا حدودی تهاجمی عمل میکند و ممکن است همراه با لاپاراسکوپی انجام شود. این مورد بیشتر ترجیح داده می شود، چرا که با درد کمتری همراهمی باشد و سیر درمان را تسریع می کند. ممکن است بسته به نیاز بیمار و شرایط سلامتی او عملِ باز نیز انجام شود. بیمار پس از این عمل جراحی باید مراقب سبک زندگی خود باشد ، ممکن است دوباره دچار بازگشت وزن شوند. آنهایی که دچار پرخوری عصبی هستند یاافراد افسرده ، بیشتر در معرض این بازگشت وزن می باشند.

عوارض جراحی لاغری چیست؟

جراحی یکی از سریع ترین روش های لاغری می باشد که البته می تواند عوارض بسیاری نیز داشته باشد. امروزه جراحی لاغری به صورت گسترده انجام می گیرد و روش های مختلفی را نیز در بر می گیرد. عوارض جراحی لاغری یکی از مهم ترین مسایل است که باید به صورت دقیق به آن توجه نمایید زیرا ممکن است حتی جان شما را نیز در معرض خطر قرار دهد. جراحی کاهش وزن خطر عوارضی را به همراه دارد که برخی از آنها می توانند جدی باشند که در ادامه به صورت مفصل به آن ها می پردازیم.

لخته شدن خون

مکان های رایج برای ایجاد لخته خون در ساق پا (ترومبوز ورید عمقی) یا ریه ها (آمبولی ریه) است.

علائم می تواند شامل موارد زیر باشد:

·         ساق پای شما دردناک، دردناک و حساس می شود

·         تورم، قرمزی یا گرمی در ساق پای شما

·         درد قفسه سینه تیز و کوبنده که ممکن است هنگام تنفس بدتر شود

·         تنگی نفس یا سرفه

·         احساس ضعف یا سرگیجه

·         اگر فکر می کنید ممکن است لخته خون داشته باشید، در اسرع وقت با اورژانس تماس بگیرید.

عفونت زخم

گاهی اوقات زخم های ناشی از جراحی شما می توانند در حین بهبودی عفونی شوند.

·         علائم عفونت زخم می تواند شامل موارد زیر باشد:

·         درد در داخل یا اطراف زخم

·         پوست قرمز، داغ و متورم

·         چرک بیرون آمده از زخم

انواع ورزش ها برای لاغری پا و پایین تنه

 

خیلی از جوانان همواره سوال هایی در مورد رهایی از چربی های اضافه بدن خود مانند چه ورزش هایی در خانه انجام دهیم تا لاغر شویم دارند. در پاسخ به سوال چه ورزش هایی در خانه انجام دهیم تا لاغر شویم باید گفت که باید تمرین هایورزش در خانه  برای لاغری که در ادامه به آن می پردازیم را به طور صحیح و مرتب باید روزانه انجام دهید. تمرین های ورزش در خانه برای لاغری عبارتند از :

         شنا – ۳ ست ۱۵ تایی : این تمرین یک حرکت عالی برای کار کردن کل عضله های بدن به خصوص سینه می باشد.

         پل – ۳ ست ۱۵ تایی : از این تمرین برای فعال کردن عضله های قسمت پشت کمر و عضله های مرکزی استفاده می شود.

         پلانک کرال – ۳ ست ۲۰ تایی : این تمرین یک حرکت عالی برای آب کردن عضلات شکم و بالا بردن مقاومت کمر می باشد.

         اسکات – ۳ ست ۲۰ تایی : یکی از بهترین تمرین ها برای تقویت عضلات ران و باسن حرکت اسکات می باشد.

         لانگ راه رفتن – ۲ ست ۱۵ تایی : این نوع حرکت روی ماهیچه های بزرگ پا و تنه فرد شروع به کار کردن می کند.

         طناب – ۴ ست ۲۰ تایی : طناب زدن یکی از اسان ترین تمرین های هوازی است که باعث افزایش سوخت و ساز در بدن فرد می شود.

ورزش برای لاغری پا

کسانی که خواهان کاهش سایز ران پای خود هستند باید روزانه ۳/۲ کیلومتر راه بروند, این کار یک ورزش برای لاغری پا است. یکی دیگر از ورزش های کاهش سایز ران پا استفاده از پله بجای آسانسور است, دویدن روی پله ها  در کوچک کردن سایز ران پاهای شما موثر است. نشست و برخاست نیز می تواند نقش مثبتی در لاغر شدن ران های پا داشته باشد. این حرکت نوعی ورزش برای زانو درد نیز به حساب می آید.

انواع ورزش های قدرتی

هر نوع فعالیت قلبی-عروقی مثل دویدن یا ورزش کردن روی دستگاه تمرین دهنده متقاطع باعث کاهش وزن می‌شود اما اگر این ورزش های قدرتی با وزنه زدن نیز همراه شود، نتایج بهتری حاصل خواهد شد. اما به چه دلیل؟

هر چقدر رشد عضلات بیشتر باشد به موازات آن کالری بیشتری سوزانده می‌شود. 500 گرم عضله اضافی حدود 100 کالری می‌سوزاند.

تمرین با وزنه باعث سوزاندن چربی می‌شود نه عضله.

تمرین با وزنه جهت کاهش وزن در واقع تمرین استقامتی است: 6 تا 8 سری و هر سری 15 تا 30 حرکت انجام دهید و بین هر سری 15 تا 45 دقیقه ریکاوری کنید. باید وزنه‌ای انتخاب کنید که به اندازه کافی برای از نفس افتادن شما سنگین باشد به شرطی که بتوانید کلیه سری‌ ها را تکمیل نمایید. این تمرین باید بین 30 دقیقه تا یک ساعت باشد.

تمریناتی که کاربردی هستند و عضلات بزرگ را مانند پاها، پشت، سینه و سرینی را درگیر کنند بیشتر کالری می‌ سوزانند. برخی از این تمرینات عبارتند از: اسکوات، بارفیکس، شنا، پرس سینه، ددلیفت و غیره.

ورزش های چربی سوزی

ممکن است کتاب ها یا مقالات مختلفی را مطالعه کرده باشید که بهترین تمرین یا ورزش های چربی سوزی معرفی کرده اند، اما حقیقت این است که هر ورزشی که شما را به منطقه صربان قلب هدف هدایت کند می تواند در کالری سوزی و کاهش چربی بیشتر نقش داشته باشد.

بهترین ورزش آن چیزی است که از انجام دادنش لذت می برید. هنگامی که از انجام کاری لذت می برید، انگیزه بیشتری برای تداوم فعالیت ها و افزایش تلاش خود برای تحقق اهدافتان دارید.

منبع: https://www.sira.fit/

آیا تا به حال با جراحی اسلیو معده آشنا شده اید؟

 

حال که چاقی و اضافه وزن دغدغه بسیاری از افراد شده است، لازم است که به دنبال راهی برای لاغری و کاهش وزن باشید. امروزه نام انواع عمل لاغری زیاد به گوشمان می خورد. افرادی که نتوانسته اند با استفاده از انواع رژیم لاغری کاهش وزن داشته باشند به دنبال این جراحی های لاغری می روند. در ادامه شما را بیش تر با این جراحی های لاغری آشنا خواهیم کرد.

جراحی لاغری

جراحی های لاغری بسیاری با متدهای متفاوتی امروزه به میان آمده اند که قصد کاهش وزن را دارند. اما لازم است بدانید که تمامی افراد نمی توانند به دنبال این جراحی های لاغری بروند. یکی از معروف ترین جراحی های لاغری، اسلیو معده نام دارد.

افرادی که شاخص توده بدنی آن ها بیش تر از 35 باشد می توانند به دنبال استفاده از این جراحی اسلیو معده بروند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بیش تر با جراحی اسلیو معده و موارد مرتبط با آن آشنا شوید.

اسلیو معده

جراحی اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی در بیمارستان و تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. متخصص یا فوق تخصص لاپاراسکوپی چند شکاف بر روی شکمتان ایجاد می‌کند. این جراح لاغری با استفاده از یک تلسکوپ بلند و باریک که دوربینی در انتهای آن نصب شده است عمل جراحی را انجام می‌دهد. لاپاراسکوپ از طریق برش‌های ایجاد شده وارد بدن می‌شود و حدود 80 درصد از معده شما را خارج می‌کند. جراح عمل لاغری لاپاراسکوپی را بر اساس تصاویر نشان‌داده‌شده بر روی صفحه‌نمایش (مانیتور) اتاق عمل انجام می‌دهد.

مراقبت ها و ریکاوری بعد از عمل اسلیو در بیمارستان

بیماران معمولاً یک تا دو روز را پس از جراحی اسلیو معده در بیمارستان می گذرانند.

در روزها و هفته های اولیه پس از جراحی، احساس خستگی، تهوع و استفراغ، مشکل در خواب، درد پس از جراحی، ضعف، سبکی سر، از دست دادن اشتها، نفخ و درد، مدفوع شل و فراز و نشیب های احساسی طبیعی است.

بیماران این موارد را به درجات مختلفی تجربه می کنند، بنابراین هر گونه نگرانی خاصی که دارید با تیم جراحی چاقی خود در میان بگذارید.

کنترل درد

·         ممکن است در محل برش یا در نتیجه نحوه قرارگیری بدن در حین جراحی احساس درد کنید. برخی از بیماران نیز درد گردن و شانه را تجربه می‌کنند که زمانی اتفاق می‌افتد که بدن گاز مورد استفاده در حین جراحی را دوباره جذب می‌کند.

·         اگر درد شما را از حرکت باز می دارد به تیم مراقبت خود اطلاع دهید.

·         درد با داروهای خوراکی برطرف می‌شود، که وقتی به طور منظم استفاده می‌شوند بهترین اثر را دارند.

·         قبل از درخواست دوز دیگر منتظر نباشید تا درد شما غیرقابل تحمل شود.

·         حفظ سطح ثابت دارو در جریان خون، درد را قابل کنترل نگه می دارد.

انواع حرکات ورزشی برای لاغری و کاهش وزن

 

امروزه بسیاری از افراد به دلیل سخت شدن معیشت زندگی مشغول کار کردن هستند و از مهم ترین اصل سلامت یعنی ورزش کردن غافل شده اند. در پاسخ به این افراد باید گفت که اگر می خواهید در میانسالی و کهنسالی خود به انواع بیماری ها مانند دیابت، فشارخون و … و همچنین درد های مفصلی مانند زانو درد، دیسک کمر و … دچار نشوید از همین حالا باید ورزش کردن را شروع کنید اما چگونه؟ ورزش لاغری در خانه یکی از گزینه هایی است که با یک تیر دو نشان نه بلکه سه نشان می توانید بزنید. با ورزش لاغری در خانه شما هم ورزش می کنید، هم به سلامت جسمی خود کمک می کنید و هم لاغر می شوید چی از این بهتر؟ همچنین با انجام ورزش لاغری در خانه شما نیاز به هیچ تجهیزاتی ندارید و هزینه ای هم برای آن پرداخت نخواهید کرد.

ورزش برای لاغری ران

یکی از انواع ورزش برای لاغری ران بدین صورت است: به پلو بر روی زمین دراز بکشید، و دست خود را زیر سر قرار دهید. زانوی پاهای خود را در یک زاویه مناسب خم کنید. به آرامی پای بالایی را بالا آورده و به سمت داخل و پایین حرکت دهید. در حین حرکت زاویه زانو را تغییر ندهید. کمی صبر کنید، سپس پای خود را به حالت ابتدایی برگردانید. در این تمرین باید انقباض عضلات خود را احساس کنید. بنابراین توصیه می کنیم شکم خود را منقبض نگه دارید.

لیفت سینه با ورزش

یکی از روش های لیفت سینه با ورزش است. حرکت پرس سینه بطور مستقیم عضلات سینه شما را تحت فشار قرار می‌دهد. این حرکت با هالتر و دمبل بصورت خوابیده و یا شیبدار انجام می‌شود که تفاوت آنها در محل و میزان اثر روی عضلات سینه است. انجام پرس سینه با دمبل طیف بیشتری از عضلات سینه را درگیر می‌کند و در نتیجه بهترین انتخاب برای فرم دهی به سینه خواهد بود. این حرکت را می‌توانید روی زمین یا میز انجام دهید و یا برای کسب نتایج بهتر از توپ بدنسازی استفاده کنید. توپ بدنسازی ابزار بسیار مفیدی برای افزایش اثربخشی تمرینات و همچنین تقویت عضلات پشت است.

حرکات پیلاتس برای لاغری شکم و پهلو

حرکات پیلاتس برای لاغری شکم و پهلو می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. قدم اول برای استفاده از ورزش پیلاتس و لاغری، شناخت این ورزش است. پیلاتس، یک ورزش تمرینی برای تمام بدن است که از مجموعه ای از دستگاه ها و تمرینات در آن استفاده می‌شود. پیلاتس و کاهش وزن با هم ارتباط مستقیم دارند زیرا تمامی تمرینات پیلاتس با تمام بدن، هر دو طرف راست و چپ، به صورت یکپارچه انجام می‌شود. برای جواب به این سوال که آیا پیلاتس باعث لاغری می شود ؟

ورزش های چربی سوزی

تمرین های هوازی برای چربی سوزی که به عنوان ورزش های چربی سوزی نیز شناخته می‌شود، شامل هر نوع تمرینی است که قلب و ریه‌های شما را تحریک می‌کند و مصرف اکسیژن بدن را برای مدت طولانی، افزایش می‌دهد.

چنین فعالیتی می توانند از پیاده روی سریع و دوچرخه سواری گرفته تا شنا و تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT) متغیر باشد.

مزیت منحصر به فرد تمرین های هوازی جهت چربی سوزی، ناشی از توانایی آنها در حفظ شدت متوسط ​​در مدت زمان طولانی است که بدن شما را به استفاده از چربی ها به عنوان منبع سوخت اولیه، سوق می دهد و در نتیجه، منجر به چربی سوزی قابل توجهی می شود.

منبع: https://www.sira.fit/

در خرید هر نوع کلاه گیس چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

 افراد زیادی هستند که به  علت شرایط خاص ناچار به خرید کلاه گیس مردانه رای  رفع طاسی موهای خود خواهند شد متاسفانه کلاه گیس با ظاهر غیر طبیعی و غیر حرفه ای خود تاثیر منفی بر ظاهر  و اعتماد به نفس افراد میگذارد و افراد ترجیح میدهند از ان استفاده نکنند .زمانی ریزش موها به علت عوامل مختلفی مانند بیماری خاص مثل آلوپسی از بین رفته و امکان رشد مجد را ندارد و یا در شرایطی افراد تحت  درمان شیمی درمانی موهای خود را ر دراز مدت از دست میدهند در چنین حالت هایی امکان استفاده از روش های درمانی خاص وجود ندارد و افراد نمیتوانند از روش های دارو درمانی و یا کاشت مو استفاده کنند در چنین شرایطی کلاه گیس پیش روی آن ها بوده که توصیه میشود افراد به علت معایب بالای این روش از آن استفاده نکنند و جایگزین آن یعنی روش عالی کلاه گیس طبیعی برای درمان مشکل خود استفاده و انتخاب نمانید.کلاه گیس مردانه نه تنها این روزها بلکه از زمان های دور مورد استفاده مردانی بوده است که از ریزش موی سر خود عذاب می کشیدند. این اشخاص جای خالی موی سر خود را با انواع کلاه گیس مردانه جبران می کردند.

چرا خرید کلاه گیس

ظاهری طاسی سر برای هر فردی خوشایند نیست، از این رو راه چاره استفاده از اکستنشن مو، پروتز مو، کاشت موی طبیعی یا خرید کلاه گیس مردانه طبیعی و یا مصنوعی است. کلاه گیس یک مجموعه از تارهای موی طبیعی یا مصنوعی است که به همدیگر بافته یا چسبیده است. این روزها انواع کلاه گیس های کوچک ساخته می شود تا تنها بخشی از سر را که دچار طاسی و کم مویی شده است، پوشش دهد.

انواع کلاه گیس

کلاه گیس‌ها دو نوع هستند. یا از الیاف مصنوعی درست می‌شوند یا از موهای طبیعی انسان. نمونه‌ای که در آن‌ها از موهای مصنوعی استفاده می‌شود، سبک‌تر و بهداشتی‌تر از آن‌هایی هستند که با موی طبیعی ساخته شده‌اند اما چون از نظر ظاهری مصنوعی به نظر می‌رسند، افراد معمولا تمایلی به استفاده از آن‌ها ندارند. توجه داشته باشید که اگر کلاه گیس با موی طبیعی انسان درست شده باشد، دقیقا مانند موی طبیعی انسان، کم کم آلودگی محیط بر آن اثر می‌گذارد و ممکن است میکروب و قارچ به آن نفوذ کند و سلامت پوست را در معرض خطر قرار دهد بنابراین باید همانند حفظ بهداشت موهای طبیعی به آن‌ها توجه داشت. از این رو شامپو زدن و شستشوی مداوم آن‌ها به خصوص در فصل گرما که تعریق و امکان بروز آلودگی‌ها بیشتر است، ضروری است. همچنین در صورت خرابی می توانید از تعمیر کلاه گیس استفاده کنید.

اندازه‌های مختلف کلاه گیس زنانه

کلاه گیس زنانه کوتاه: این مدل از کلاه گیس ها برای افرادی که به موی کوتاه علاقه دارند بسیار پر کاربرد خواهد بود، بلندی و اندازه کلاه گیس کوتاه هم تا زیر گوش و یا روی گردن می باشد.

کلاه گیس زنانه متوسط: اگر جزو آن دسته از خانمهایی هستید که نه به موی بلند علاقه دارید و نه به موی خیلی کوتاه، پیشنهاد ما به شما خرید کلاه گیس متوسط می باشد؛ که اندازه آن هم تا روی شانه و یا تا حدی پایین‌تر خواهد بود.

کلاه گیس زنانه بلند: عده ای هم بر این عقیده اند که زن بودن یعنی موی بلند داشتن. در نتیجه ترجیح می‌دهند که همواره موهایشان بلند باشد و یا اینکه اگر از کلاه گیس زنانه استفاده می‌کنند خرید مدلهای بلند را ترجیح می‌دهند. اندازه این کلاه گیس ها تا روی کمر و یا زیر باسن می باشد.

منبع: کلاه گیس

انواع ورزش برای لاغری ران و ساق پا

 

لاغری پاها یکی از دغدغه های هر روزه افرادی است که از اندام پایین تنه خود راضی نیستند. باید بگوییم که چربی های انباشته شده در قسمت پاها سخت تر باقی نواحی آب می شوند. به همین دلیل باید به دنبال یک ورزش برای لاغری ران و ساق پا باشید. در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از این روش ها آشنا خواهید شد.

بهترین زمان ورزش برای لاغری

قبل از پرداختن به انواع این ورزش های لاغری پا لازم است که شما بهترین و مناسب ترین زمان را برای ورزش یشناسید. انتخاب بهترین زمان ورزش برای لاغری می تواند تاثیر بسزایی در لاغری و کاهش وزن شما داشته باشد. برای مثال اگر شما ورزش برای لاغری ران و ساق پا را در بهترین زمان ممکن انجام دهید می توانید بهترین نتیجه را نیز بگیرید.

اگرچه پیاده روی در ساعات مختلف روز می‌تواند به لاغر شدن کمک کند، اما به دلایل مختلفی بهترین ساعت برای پیاده روی اول صبح است:

وقتی صبح ها پیاده روی کنیم بدن ما به ۲ دلیل تمایل بیشتری برای چربی سوزی دارد.

روش هایی برای لاغری ران و باسن

یکی از قسمت های اندام که زیبایی خاصی به بدن می بخشد قسمت ران و باسن می باشد که اگر خوش فرم باشند هم حس خوبی به ما می‌دهند هم در انتخاب راحتر لباس به ما خیلی کمک می کنند

اما برای لاغری ران و باسن و در کل لاغری تمام قسمتهای بدن شما دو راهکار دارید

1-حرکات ورزشی

2-رژیم غذایی

دو نکته مهم برای لاغری ران و باسن

نکته اول

لطفاً اگر فکر یک شب لاغر شدن و یا دنبال لاغری با دارو و مکمل هستید همین الان این مقاله را ببندید زیرا که در این مقاله هدف ما لاغری شما از طریق برنامه ورزشی و رژیم غذایی بدون عوارض میباشد

نکته دوم

استمرار و ادامه این برنامه هست که باعث می‌شود شما به نتیجه دلخواه خود برسید.

حرکات ورزشی مناسب برای لاغر کردن ران

منظور از ورزش های قدرتی، تمریناتی هستند که به افزایش قدرت و استقامت عضلات کمک می کنند. تمرینات قلبی-عروقی، تمریناتی هستند که به افزایش ضربان قلب و دفع چربی از بدن کمک می کنند.

با ترکیب این دو نوع تمرین، شما می‌توانید هم از لحاظ استقامتی و هم از لحاظ قدرتی تقویت شوید و به سوختن چربی‌های اضافی در ران‌های خود کمک کنید. الویت بسیاری از کسانی که به تناسب اندام فکر می‌کنند لاغری ران و کوچک کردن باسن است.

ورزش های لاغری ران ها

این سوال در مورد چگونگی کاهش وزن در پاها مدام مطرح می شود. در نتیجه، افراد زیادی در جستجوی مؤثرترین راه‌های کاهش چربی ران هستند. در ادامه پنج مورد از موثرترین و آسان ترین تمرینات لاغری داخلی و خارجی ران آمده است. ب

اسکوات

اگر می خواهید روی ران ها، باسن، همسترینگ و چهار سر ران خود کار کنید، اسکوات یکی از موثرترین تمرینات است. نکته اینجاست که اسکوات نه تنها برای کاهش چربی ران شما مفید است بلکه در ساخت عضلات و بهبود حجم عضلانی نیز حیاتی هستند. انواع مختلفی از اسکات وجود دارد که می توانید انجام دهید تا بیشترین بهره را از این تمرین ببرید. این تمرینات در جلسات ورزش گروهی در خانه فیت بادی باصحیح ترین شیوه زیر نظر مربی اجرا می شوند.

اسکوات پایه

همانطور که از نام آن پیداست، در این تمرین نیاز است که کمی خم شوید، انگار در حال چمباتمه زدن هستید. این پایه و اساس تغییرات اسکات است. بنابراین، قبل از انجام سایر تغییرات اسکوات، باید به آن مسلط شد.

با این حال، توضیج این کار برای برخی آسان تر از انجام آن است. بسیاری از افراد، به خصوص مبتدیان، اسکات اولیه را به درستی انجام نمی دهند. بنابراین، ممکن است بیشتر آنها از عدم نتیجه یا افزایش درد زانو شکایت داشته باشند.

منبع: https://www.sira.fit/

خرید بهترین کلاه گیس چگونه صورت می گیرد؟

 

آیا همیشه دوست داشتید رنگ ها و مدل های مختلف مو را امتحان کنید ولی از دکلره کردن اجتناب داشتید و حالا به دنبال جایگزین آن ها هستید؟ آیا همیشه برایتان سوال بوده است که سلبریتی ها چگونه همیشه موهای پرپشت با رنگ های خارق العاده و خاص دارند و یا همیشه بلوند هستند؟! پس جواب سوال خود را در جایی درست پیدا کرده اید! کلاه گیس! آیا کلاه گیس کلمه ای جدید و عجیب است؟ پس مطلب زیر را که در مورد فوت و فن های خرید کلاه گیس زنانه است به دقت مطالعه کنید و در انتها هم ویدیویی که در مورد صحیح ترین نحوه ی قرار دادن کلاه گیس بلند روی سر است را مشاهده خواهیم کرد.

بیش تر بخوانید: ریزش مو در شیمی درمانی

مواد مورد نیاز برای مراقبت از کلاه گیس زنانه

·         شامپو نرم کننده

·         شانه نوک پهن

·         حوله نرم

نحوه ی شست و شوی کلاه گیس زنانه

پروتز مو را با نگه داشتن آن در قسمت تاج با آب ولرم مرطوب کنید. مقداری شامپو نرم کننده را کف دست خود بریزید. با انگشتان خود ، شامپو را به سمت پایین ، وارد موهای کلاه گیس کنید. از حرکت به سمت بالا خودداری نمایید. همین حرکت را با حرکات دایره ای روی قسمت داخلی نیز اعمال کنید.

کلاه گیس زنانه و یا اکستنشن مو را با نگه داشتن زیر آب ولرم از بالا بشویید و با مالیدن کف دست به پایین و فشردن آن ، کلاه گیس را از زیر آب بردارید. سپس آن را روی حوله قرار دهید و آن را بپیچانید و با کمک حوله آب باقیمانده را خارج کنید. در مرحله آخر طرز شستشوی کلاه گیس برای خشک کردن کلاه گیس، آن را روی آویز کلاه گیس یا تاج نگه دارید و از سشوار کمک بگیرید.

بیش تر بخوانید: تعمیر کلاه گیس

کلاه گیس با کلاه توری

این نوع کلاه گیس طراحی شده است، تا خط رویش مو طبیعی به نظر برسد .  قیمت کلاه گیس های مصنوعی از 500 هزار تومان و طبیعی از یک میلیون تومان شروع می شود .

کلاه گیس مونوفیلامانی

این نوع کلاه گیس طبیعی ترین ظاهر را دارد. از هر دو نوع مصنوعی و طبیعی در دسترس است . قیمت مصنوعی آن معمولا از ١۶٠ پوند و طبیعی آن از ٣٩٩ پوند شروع می شود .

کلاه گیس با بافت ماشینی

این نوع ارزان ترین نوع کلاه گیس می باشد و معمولا وزن آن ها سنگین تر است .  اما از نوع مونوفیلامانی طبیعی تر نیستند ، با این حال به همان اندازه مد روز هستند و از کیفیت مشابهی برخوردار می باشند. قیمت آن ها معمولا از ۵۵ پوند شروع می شود.

کلاه گیس دستی

این نوع کلاه گیس نرم، سبک و قابل انعطاف می باشد. قیمت آن ها معمولا از ١٣٠ پوند شروع می شود، اما اگر رویه ی مونوفیلامانی و زیر آن دست دوز باشد ، معمولا قیمت آن از ٢٢۵ پوند شروع می شود.

بیش تر بخوانید: مقایسه کاشت مو و کلاه گیس

کلاه گیس مناسب با فرم صورت

1-صورت لوزی شکل :

معمولا افرادی که دارای پیشانی بلند،پانه نوک تیز و گونه های باریک می باشند، باید از کلاه گیس هایی استفاده کنند که مو روی صورتشان بریزد تا کشیدگی صورتشان مشخص نشود. 

2- صورت قلبی شکل :

معمولا این افراد دارای پیشانی بلند و پانه های بسیار باریک می باشند, پس باید از کلاه گیس هایی که چتری دارند ، استفاده کنند تا پیشانی بلند آنها را بپوشاند. 

3- صورت های کشیده :

ظاهر صورت های کشیده معمولا با کلاه گیس هایی که دارای موهای فرفری هستند ، بهتر است. 

4- صورت های بیضی شکل :

برای صورت های بیضی شکل انواع مدل مو های مصری می تواند گزینه بسیار خوبی برای این فرم از صورت باشد. 

5- صورت های گرد :

صورت های گرد اجازه مانور بیشتری به شما می دهد. پس اگر دارای صورتی گرد هستید می توانید از گلاه گیس های شلوغ استفاده کنید.

منبع: https://www.kolahgiss.ir/

کیک و پنکیک را رژیمی بخورید تا کالری کمتری مصرف کنید.

 

امروزه چاقی و اضافه وزن دغدغه بسیاری از افراد است. به همین دلیل افراد زیادی به طور مرتب به دنبال انواع رژیم های لاغری و یا شام رژیمی برای لاغری شکم هستند. شما با استفاده از دستور پخت های رژیمی می توانید این غذاها را به راحتی میل کنید. برای مثال با استفاده از طرز پخت های کیک رژیمی و پنکیک رژیمی می توانید میزان کالری مصرفی مصرفی خود را کاهش دهید و از این غذاهای خوشمزه برای کاهش وزن بهره ببرید.

کیک رژیمی

کیک رژیمی یک محصول خوشمزه و دوست داشتنی برای کسانی که هم عاشق شیرینی هستند و هم نمی‌خواهند چاق شوند. علاوه بر این، اگر دیابت، چربی خون و یا پرهیزهای غذایی هم دارید، می‌توانید با محصولات رژیمی از خودتان پذیرایی کنید.

مواد لازم برای تهیه ی کیک رژیمی :

·         *3 عدد تخم مر

·         2 عدد موز بزر

·         1/5 فنجان عسل

·         1 لیوان شیر

·         2 قاشق غذاخوری ماست

·         1/5 فنجان روغن زیتون

·         نصف فنجان مغز گردو خرد شده

·         1 قاشق چایخوری دارچین

·         1 پاکت بکینگ پودر

·         3-3/5 لیوان آرد گندم کامل

·         جهت تزئین 1 عدد موز

آماده سازی

·         1.تخم مرغ ها را داخل کاسه ای ریخته، عسل را اضافه نمایید و کاملا هم بزنید.

·         2.شیر، روغن و ماست را اضافه کرده و کاملا هم بزنید.

·         3.داخل ظرف دیگری موزها را له کنید، بعد به مخلوط عسل و تخم مرغ ها اضافه کرده و هم بزنید.

·         4.مغز گردوها، بکینگ پودر و دارچین را ریخته، آرد را نیز الک کرده و کم کم به مخلوط اضافه کنید.

·         5.به کمک کاردک مخصوص شیرینی پزی، مخلوط را طوری زیرو رو کنید تا هیچ گره ای نماند.

·         6.مواد کیک را داخل قالب که از قبل چرب کرده یا روغن فر قرار داده اید، بیریزید.

·         7.فر را از قبل روی حرارت 180 درجه گرم کنید بعد قالب را داخل فر گذاشته و به مدت 30-40 دقیقه بپزید. سپس از فر درآورده و حداقل 40 دقیقه در دمای اتاق کنار بگذارید، کیک را قاچ کرده و میل نمایید.

پنکیک رژیمی

اگر طرفدار رژیم غذایی سالم با کالری پایین هستید طرز تهیه این پنکیک رژیمی صبحانه را یاد بگیرد و تهیه کنید. این نوع پنکیک دارای پروتئین و فیبر است و کربوهیدرات آن بجای غلات تصفیه شده، از میوه ها تهیه شده است. علاوه بر اینکه غنی از پروتئین و فیبر است، میوه ها آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی را نیز فراهم می کنند.

مواد لازم:

·         ۱ عدد موز کوچک ( هرچه رسیده تر، بهتر)

·         ۲ عدد تخم مرغ کامل یا ۴ عدد سفیده تخم مرغ

·         ۱ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی یا کره بادام یا فندق

·         کمی دارچین

·         ۲ قاشق غذاخوری ماست یونانی بدون چربی

·         ۱ قاشق چای خوری عسل

طرز تهیه :

·         موز را در کاسه ای متوسط له کنید سپس تخم مرغ را به آن اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط کنید. کره بادام زمینی و دارچین را هم اضافه کنید.

·         یک ظرف نچسب را روی حرارت ملایم بگذارید و کمی روغن را روی ظرف اسپری کنید تا پنکیک ها به ظرف نچسبند. یک قاشق پر از خمیر را در تابه بریزید و بگذارید تا وقتی که یک طرف آن کمی قهوه ای رنگ شود، بپزد (حدود ۳ دقیقه) سپس آن را برگردانید تا روی دیگر آن هم بپزد. باید کمی صبر کنید تا پنکیک سفت شود و سپس آن را برگردانید.

·         روی پنکیک را با کمی عسل و ماست یونانی تزئین کنید و از آن لذت ببرید!

·         اگر نمی خواهید از موز استفاده کنید، می توانید پوره ی کدو حلوایی را جایگزین آن کنید.

منبع: https://www.sira.fit/

انواع غذاهای خوشمزه برای کاهش وزن

 

آیا شما هم برای لاغر و خوش اندم شدن رژیم گرفته اید ؟ پس این برای شما ضروری است که اهمیت کالری های مصرف شده توسط خود در طول روز را بدانید و بفهمید، آن هایی که فکر میکنند غذای سالم مزخرف، خسته کننده بی مزه و ناخوشایند است در اشتباه هستند.

بگذارید آماده کردن چند غذاهای خوشمزه برای کاهش وزن را به شما بیاموزیم که کمک می کند طرز فکرتان را تغییر دهید، قطعا یاد میگیرید که غذاهای سالم، خوشمزه و با کالری خیلی کم را دوست بدارید، با این مقاله کاری می کنیم هم از غذاهایی که میخورید لذت ببرید و هم چاق نشوید. در ادامه قصد داریم شما را با غذاهای نرم و آبکی و انواع شام رژیمی آشنا کنیم.

معرفی چند غذای آبکی خوشمزه و مفید

معمولا غذای نرم و آبکی برای افطار و غذاهای آبکی برای بیمار طرفداران زیادی دارد چون زود هضم و مقوی هستند و معده را اذیت نمی کنند.

غذاهای آبکی و مقوی مخصوص زمانی که یکی از اعضای خانواده بیمار شده باشد یا در حال طی کردن دوران نقاهت باشد ، از آنجا که غذاهای آبکی زود هضم هستند و میتوانید مواد مغذی فراوانی را به آن ها اضافه کنید به بهبود سریعتر حال بیمار کمک زیادی می کنند.

غذاهای آبکی برای سرماخوردگی یکی از بهترین روش ها برای بهبود سوزش گلو و کاهش سرفه است ، چه خوب است که بتوانید انواع غذاهای آبکی خوشمزه را یاد بگیرید تا بیمارتان حتی اگر بدحال باشد و میلی به غذاخوردن نداشته باشد بتواند چند قاشق از غذاهای آبکی خوشمزه شما را بخورد و تقویت شود.

شام رژیمی

میل کردن شام رژیمی نکته حائز اهمیتی برای افرادی است که به سلامتی خود اهمیت میدهند. در این مقاله 7 نوع غذای رژیمی را نام برده ایم که میتوانید به آنها نظری داشته باشید.

مصرف غذاهای رژیمی تنها مختص افراد چاق نبوده و چه بسا همه افراد برای سلامت خود میتوانند از آن تبعیت کنند. از نکات عمده در غذاهای رژیمی میتوان به مقدار بیشتر سبزیجات در آن اشاره کرد که البته باید در ساعت صحیحی هم میل گردد یعنی در حدود چهار ساعت قبل از ساعت خواب. سود غذاهای رژیمی ایجاد آرامش و کنترل وزن بدن است که به طورعمده ارائه دهنده سلامتی بالا هستند.

عدسی

عدسی به عنوان یک غذای رژیمی برای شام بسیار مقوی و سیرکننده است. پروتئین، آهن و ویتامین موجود در عدس به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و بهترین درمان برای سرماخوردگی در فصل‌های سرد سال است.

عدسی به عنوان یکی از غذاهای رژیمی برای شام به آهستگی هضم می‌شود، در نتیجه حس سیری طولانی‌تر ایجاد می‌کند و جلوی ریزه‌خواری در طول شب را می‌گیرد. برای تهیه این شام رژیمی ساده عدس خیس شده، پیاز نگینی و یک سیب‌زمینی خرد شده را همراه با آب کافی بپزید تا به اصطلاح لعاب بیندازد. در صورت تمایل می‌توانید به این شام رژیمی خوشمزه قارچ و رب گوجه‌فرنگی نیز اضافه کنید.

ماهی کبابی

گوشت ماهی چربی و کلسترول بسیار پایینی دارد و یک منبع ید خوب به شمار می‌آید. امگا ۳ موجود در گوشت ماهی در فعالیت‌های فیزیولوژیک بدن نقش مهمی ایفا می‌کند و باعث جلوگیری از آلزایمر و آرتروز می‌شود.

ماهی کبابی به عنوان یکی از غذاهای رژیمی برای شام فواید زیادی دارد، ولی مهم‌ترین مساله این است که ماهی باید تازه باشد.

قبل از کباب کردن ماهی به عنوان غذای رژیمی برای شام آن را با مواد و ادویه‌های دلخواه طعم‌دار کنید و چند ساعت در یخچال بگذارید.

منیع: https://www.sira.fit/

صفحه قبل 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->