طرح لبخند مناسب برای چهره های مختلف

 این روزها اصلاح طرح لبخند شاید یکی از دغدغه های بسیاری از افراد جامعه است. همه دوست دارند تا زیباترین لبخند و چهره را داشته باشند اما گاهی به دلیل وجود مشکلاتی همچون بی نظمی در چیدمان دندان ها و یا رنگ بد آنها از این نعمت محروم خواهند شد.

در واقع می توان گفت که لبخند زیبا حاصل هماهنگی میان اجزا صورت و دندان ها می باشد. گاهی به دلیل عدم وجود هماهنگی لازم می بایست تغییراتی در فرم لثه و حتی طول دندان ها و فاصله دندان ها ایجاد شود تا بتوان به هارمونی لازم دست یافت.

زیبایی لبخند بی شک امری تصادفی و اتفاقی نیست و اگر خوب به لبخندهای زیبا توجه کنیم حتما درخواهیم یافت که مجموعه هماهنگ در اجزا صورت و لثه و دندان ها باعث حاصل شدن این صحنه زیبا شده است.

در طراحی یک طرح لبخند زیبا و متناسب عوامل مختلفی در نظر گرفته می‌شود:

  • محل و فرم دندان‌ها،
  • شکل کلی قوس دندان‌های بالا و پایین،
  • اندازه و نسبت فک به صورت،
  • فرم لب‌ها،
  • و میزان دیده‌شدن لثه و دندان‌ها در حین لبخند زدن

بررسی‌ها و یا به اصطلاح آنالیزهای مختلفی وجود دارد که در طراحی یک لبخند زیباتر و جذاب‌تر به دندانپزشک زیبایی کمک می‌کند.

در ادامه، به مهم ترین آنالیزهای مورد استفاده در طراحی لبخند توسط دندانپزشک زیبایی اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید : بلیچینگ دندان

آنالیز فرم دندان

ارزیابی شکل دندان‌ها یکی از شاخص‌های تعیین‌کننده در طراحی لبخند است. فرم دندان‌ها تأثیر بسزایی در القای شخصیت فرد به دیگران در عکس‌ها و روابط اجتماعی رودررو دارد.

آنالیز لثه

ارزیابی میزان دیده‌شدن و همچنین ضخامت لثه بایستی در طراحی لبخند مد نظر قرار داده شود.

وقتی دندانپزشک زیبایی روی طرح لبخند هر فرد کار می‌کند، بایستی «بایوتایپ» خاص فرد را در نظر بگیرد، چرا که بایوتایپ یا ضخامت لثه فرد در انتخاب نوع درمان عاملی تعیین‌کننده است.

حتماً بخوانید: مواد غذایی و نوشیدنی های ممنوعه برای ونیر کامپوزیت

همچنین میزان دیده شدن لثه در حین لبخند زدن شاخصی مهم است که خود به عوامل مختلفی از جمله فرم و میزان رشد فک، میزان حرکت و کنار رفتن لب‌ها در حین صحبت، لبخند زدن و خندیدن، و شکل و اندازه و موقعیت دندان‌ها ربط دارد.

آنالیز فرم لب

ارزیابی فرم لب‌های هر فرد در روند طراحی لبخند اهمیت خاصی دارد. قرینه یا عدم قرینه بودن لب‌ها، متناسب بودن اندازه لب‌ها، و میزان بیرون زده بودن آن در هارمونی لبخند با چهره تأثیر زیادی دارد.

فرم لب‌ها در عکس‌ها و تصاویری که از نمای روبرو و نمای طرفی یا نیم‌رخ از شخص تهیه می‌شود مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون روش های اصلاح طرح لبخند کلیک کنید.

منبع : ارتمان درمان

 

روش پر کردن دندان در دندانپزشکی ترمیمی

 پر کردن دندان

از پر کردن دندان زمانی استفاده می شود که یکی یا تعدادی از دندان ها دچار پوسیدگی شده باشند. زمانی که شخصی به بهداشت دهان و دندان خود رسیدگی نکند، مواد غذایی ریزی که لابلای دندان ها گیر میکنند باعث تجمع باکتری ها میشوند. این تجمع باعث اسیدی شدن سطح دندان می شود. به مرور زمان با تشکیل پلاک، مینای دندان دچار فرسایش می شود و میگویند دندان پوسیده یا نزدیک به مرگ است.

اگر پوسیدگی دندان باعث سوراخ شدن آن شود نیز میگویند حفره دندان ایجاد شده است. هر حفره نیز فرصتی به باکتری ها میدهد تا وارد پالپ دندان یا مغز آن شوند. باکتری ها میتوانند باعث عفونت پالپ و در نتیجه مرگ آن شوند.

بعد از عصب کشی یا درمان ریشه، اگر دندان هنوز سالم باشد یک دندانپزشک ترمیمی اقدام به پر کردن دندان می کند. پر کردن دندان از ارزانترین روش های ترمیم دندان پوسیده محسوب می شود. موادی که به عنوان پر کننده در برای دندان پوسیده مورد استفاده قرار می گیرد متنوع هستند اما مهمترین آن ها عبارتند از:

  • آمالگام نقره
  • رزین های کامپوزیت
  • و فلزاتی مانند طلا و نقره

نکته:

از آنجایی که رزین های کامپوزیت محبوب ترین گزینه برای پر کردن دندان ها هستند، امروزه بیشتر از هر ماده دیگری برای این منظور مورد استفاده قرار میگریند. زیرا همرنگ دندان است و سخت بتوان تسخیص داد که دندان شخص پر شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون مواد پر کننده دندان اینجا کلیکی کنید.

 

منبع : کلینیک دندانپزشکی قیطریه

وظایف دندانپزشکی کودکان

 علاوه بر درمان‌های تخصصی همچون پر کردن دندان‌ها، ترمیم پوسیدگی، خارج کردن و کشیدن دندان، ترمیم دندان شکسته، عصب‌کشی دندان و... دندانپزشکی کودکان، خدمات بسیار دیگری را نیز شامل می‌شود که در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

استفاده از فلوراید

معمولاً یکی از راه‌های پیشگیری و یا درمان حفره‌های دندان و پوسیدگی‌های آن در کودکان، استفاده از فلوراید است. این ماده می‌تواند مینای دندان را تقویت کرده و برای محافظت از دندان‌ها در برابر پوسیدگی، اقدامی درست و مهم باشد.

شیاربندی دندان اطفال

غالباً سطوح جونده دندان‌های آسیا در کودکان، شیار‌هایی دارد که موجب گیر کردن مواد غذایی می‌شود. این موضوع معمولاً با مسواک زدن، آن هم به تنهایی برطرف نخواهد شد. به همین دلیل نیز در علم دندانپزشکی اطفال با کمک سیلانت‌های دندانپزشکی کودکان، دندان‌ها پر شده و حفره‌های دندانی نیز شیاربندی می‌شوند. این موضوع می‌تواند به کاهش احتمال پوسیدگی دندان و همین‌طور آسیب دیدن مینای آن کمک کند.

باندینگ دندان کودکان

مسئله دیگری که می‌تواند زیرمجموعه کار‌های یک دندان‌پزشک کودکان و اطفال قرار بگیرد باندینگ دندان اطفال است. معمولاً آسیب‌دیدگی و شکستگی‌های جزئی در دندان‌های جلویی کودکان بسیار شایع است و به همین دلیل نیز با کمک مواد باندینگ می‌توان آن‌ها را ترمیم و برطرف ساخت.

در کنار تمامی مواردی که تا به اینجا اشاره شد، خدمات موجود در دندانپزشکی کودکان چنین مواردی را نیز در بر خواهد گرفت:

معاینات مرتب و کامل دندان نوزادان و کودکان

کمک به حفظ بهداشت دهان و دندان اطفال

ارائه مشاوره در رابطه با عادات دهانی همچون استفاده از پستانک و یا مکیدن انگشت

ارزیابی و درمان زودهنگام صاف کردن دندان‌ها

منبع : بیمارستان دندانپزشکی کودکان

رفرنس : https://www.tajdentalclinic.com/

اصلاح طرح لبخند چیست؟ هزینه ان چه قدر است و عوارض آن کدام اند ؟

 پیش از بررسی عوارض اصلاح طرح لبخند و هزینه اصلاح طرح لبخند، ابتدا توضیح می دهیم که اصلاح طرح لبخند چیست. برخی عقیده دارند اصلاح طرح لبخند برای داشتن طرح لبخند هالیوودی در واقع یک روش زیباییست و جنبه درمانی ندارد. اما بررسی مراحل اصلاح طرح لبخند در افراد مختلف نشان می دهد که انجام این کار توسط بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند می تواند سلامت دهان و دندان فرد را به میزان چشمگیری افزایش دهد.

با وجود معاینه منظم دندان ها و رعایت بهداشت، گاهی خراب شدن دندان ها غیرقابل اجتناب و پرداخت قیمت اصلاح طرح لبخند دندان تصمیمی هوشمندانه است. زیباسازی دندان، جراحی زیبایی لثه، تغییر رنگ دندان، ارتودنسی، ترمیم دندان پوسیده، جایگزین کردن دندان از دست رفته، بلند کردن طول تاج دندان، روکش کردن و…، همگی تحت عنوان اصلاح طرح لبخند و طرح لبخند هالیوودی انجام می شود.

عوارض اصلاح طرح لبخند

اهمیت پیدا کردن بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند تنها در داشتن یک طرح لبخند هالیوودی زیبا خلاصه نمی شود. نکته مهم مراجعه به بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند، رساندن عوارض اصلاح طرح لبخند به کمترین میزان ممکن است. در ادامه عوارض اصلاح طرح لبخند را کوتاه بررسی می کنیم:

تراشیدن مینای دندان در اصلاح طرح لبخند با لمینت باعث کاهش استحکام دندان ها می شود. این مورد احتمال پوسیدگی و همچنین حساسیت دندان به گرما و سرما را افزایش می دهد.

اگر ارتودنسی توسط بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند انجام نشود، مشکلات لثه ای در کمین شما خواهد بود. یکی دیگر از عوارض اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی زرد شدن و پوسیدگی دندان است که با رعایت بهداشت کنترل می شود.

برای سفید کردن دندان ها از بلیچینگ دندان استفاده می شود. این ماده شیمیایی بسیار قوی باید توسط بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند استفاده شود. در صورت عدم مراجعه به بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند، استحکام مینای دندان کم خواهد شد.( جهت کسب اطلاعاتت بیشتر پیرامون بلیچینگ دندان یکی از راه های سفید کردن کلیک کنید.)

هزینه اصلاح طرح لبخند

همانطور که در قسمت روش ها و مراحل اصلاح طرح لبخند ملاحظه کردید، هزینه اصلاح طرح لبخند حتی توسط بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند نیز از هر بیمار به بیمار دیگر متفاوت است و بدون معاینه مستقیم نمی توان قیمتی واحد را برای هزینه اصلاح طرح لبخند در نظر گرفت.

از عوامل تعیین کننده هزینه اصلاح طرح لبخند (به خصوص درمان ارتودنسی) می توان استفاده از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته، میزان تخصص و مهارت دندانپزشک ترمیمی خوب ، روش درمان و مراحل اصلاح طرح لبخند، میزان مشکل و عارضه دندان هان فرد را نام برد.

 

عفونت دندان چیست و چگونه درمان می شود؟

 عفونت های دندانی هنگامی رخ می دهند که باکتری ها به پالپ (ناحیه نرم داخل دندان شما) حمله کرده و به بافت های اطراف سرایت می کنند. این معضل می تواند به دلیل اقدامات دندانپزشکی، وارد شدن ضربه به دندان یا پوسیدگی دندان باشد. این عفونت از دندان یا ساختارهای پشتیبانی کننده آن منشأ می گیرد و سپس به بافتهای اطراف آن سرایت می کند.

علائم و نشانه های عفونت پالپ دندان کدامند؟

یکی از اولین علائم عفونت دندان، زخم شدن یا تیر کشیدن و درد دندان به صورت ضربانی است. در صورت عدم درمان عفونت در این مرحله تورم، دشواری در جویدن، دردی که به استخوان فک تابیده می شود و حتی تب و تورم غدد گردن می تواند علائم بعدی عفونت باشد. این علائم نشان دهنده گسترش عفونت به سایر قسمت های بدن شما است.

برخی دیگر از علائم دهانی مرتبط با عفونت دندان عبارتند از:

  • احساس یک طعم تلخ در دهان
  • بوی بد دهان که با شستشوی دهان با آب یا دهان شویه از بین نمی رود
  • لثه های قرمز یا متورم
  • شل شدن دندان ها
  • وجود یک زخم باز یا تخلیه شده روی لثه هایی که دندان را احاطه کرده
  • حساسیت دندان

بیشتر بخوانید :

درمان عفونت دندان چیست؟

بسته به این که عفونت شما در چه سطحی است و چگونه ایجاد شده روش های درمانی مختلفی برای برطرف کردن آن وجود دارد. روش درمانی مختلف برای برطرف کردیم این مشکل عبارتند از:

تخلیه آبسه

اگر آبسه دندان باعث شکل گیری عفونت دندان شده باشد، روش قطعی درمان می تواند مدیریت آبسه باشد. برای درمان آبسه دندان نیز تخلیه بهترین روش است. طی این فرآیند یک برش کوچک روی آبسه زده می شود و پس از خروج کامل محتویات داخل آبسه، با سرم شستشو استریل، تمیز و شسته می شود.

عصب کشی دندان

به عصب کشی دندان روت کانال تراپی یا درمان ریشه هم گفته می شود. اگر عفونت دندان گسترش یافته باشد فرآیند عصب کشی می تواند برای درمان عفونت و نجات دندان انجام شود. در این روش یک سوراخ کوچک از طریق سطح جونده در دندان ایجاد می شود پالپ دندان برداشته می شود. در صورت وجود آبسه تخلیه می شود و کانال های ریشه پر می شوند. پس از پر شدن ریشه ها، دندان ترمی یا روکش می شود.

تجویز آنتی بیوتیک

اگر عفونت دندان شما در حال سرایت به سایت بخش های دهانی و بافت های مجاور باشد دندانپزشک ممکن است برای جلوگیری از افزایش عفونت آنتی بیوتیک تجویز کند.

لازم به ذکر است که اگر پس از گذشت یک مدت زمان عفونت دندان شما درمان نشده و اگر تب یا تورم دارید یا در تنفس یا بلع مشکل دارید، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید. به احتمال زیاد اکنون عفونت شما به سایر قسمت های بدن مانند استخوان فک و نواحی اطراف آن سرایت کرده است و عدم درمان میتواند برایتان دردسرساز شود.

منبع

مقایسه ونیر کامپوزیت با ونیر پرسلن

  ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت( Composite veneers) موادی هستند که روی دندان قرار می گیرندو با تغییر در رنگ, اندازه, ترتیب دندان ها زیبایی فرد را افزایش می دهند.

ونیر های کامپوزیتی در مواقعی که بیمار تمایل به ارتودنسی ندارد بهترین گزینه می باشد . استفاده از این روش که به روش مستقیم معروف است بسیار مقرون بصرفه می باشد. چرا که با قرار گرفتن برروی دندان جلوه ای خاص در دندان های ایجاد می کند. مواد ونیر کامپوزیت از لحاظ قیمتی مقرون بصرفه تر از پرسلن ونیر ها هستند چرا که دندان پزشک خود به صورت مستقیم با مواد ونیر کامپوزیت کار می کند و برخلاف پرسلن ها مواد در لابراتور ساخته نمی شود .

ونیر پرسلن

روش دیگری که برای اصلاح خط لبخند داریم استفاده از روش لمینیت دندان یا ونیر پرسلن می باشد که در دندانپزشکی زیبایی استفاده می شود . جنس این مواد معمولا سرامیکی می باشد و دوام بیشتری از ونیر کامپوزیت ها دارند ولی دارای معایبی هم می باشند. دندانپزشک برای قرار دادن این مواد بر روی دندان شما قالبی از دندان های شما تهیه می کند و قالب را به لابراتوار می فرستند در نتیجه طول دوره درمان طولانی تر می شود . عیب بزرگ این درمان تراش دندان هاست ، علاوه بر اینکه در صورت آسیب پرسلن ها , پرسلن ها باید تعویض گردد و بر خلاف کامپوزیت ها امکان ترمیم آن ها وجود ندارد.

  موارد استفاده از ونیر کامپوزیت و پرسلن

استفاده از ونیر در موارد بسیاری ممکن است سودمند باشد که عبارت است از:

- اصلاح فضای بین دندان ها

- ترمیم دندان های شکسته

- بد رنگی دندان

- منظم کردن دندان

تفاوت ونیر کامپوزیت و ونیر پرسلن

ونیر کامپوزیت در مطب دندان پزشکی و توسط خود دندان پزشک ساخته می شود در حالی که ونیر پرسلن بعد از قالب گیری از دندان های فرد قالب به آزمایشگاه فرستاده می شود. در نتیجه هم از نظر زمانی طول درمان هنگام استفاده از ونیر پرسلن افزایش می یابد علاوه بر اینکه نتیجه مثبتی نیز در بر نخواهد داشت.

- اگر به هر دلیلی آسیبی به ونیر ها وارد شود ونیر کامپوزیت قابل ترمیم می باشد در حالی که ونیر پرسلن قابل ترمیم نبوده و باید تعویض گردد.

- استفاده از ونیر پرسلن معمولا هزینه بیشتری نسبت به ونیر کامپوزیت دارد.

- در استفاده از ونیر کامپوزیت تراشی بر روی سطح دندان ایجاد نمی شود و دندان ها تراش نمی خورند درحالی که در ونیر پرسلن دندان ها تراش می خورند

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون کامپوزیت های دندان اینجا کلیک کنید.

کامپوزیت باندینگ چیست؟

 کامپوزیت باندینگ یک درمان محبوب زیبایی دندان است که برای بهبود رنگ، شکل و ظاهر کلی دندان‌ها استفاده می‌شود. دندان پزشکان با استفاده از مواد پرکننده با رنگ متناسب می‌توانند شکل و فرم دندان‌های شخص را تغییر دهند تا فرد لبخندی زیباتر داشته باشد.

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت یا ترمیم دندان‌های آسیب ‌دیده یکی از تکنیک های پیشرفته دندانپزشکی زیبایی است. مواد مورد استفاده به دندانپزشک این اجازه را می‌دهد که نه تنها نتیجه‌ی کارش عالی باشد بلکه ظاهر کار هم کاملاً طبیعی به نظر برسد.

موارد استفاده کامپوزیت دندان

با استفاده از کامپوزیت باندینگ می‌توان چند مورد از مشکلات دندانی را حل کرد:

شکستگی دندان

دندانپزشک با استفاده از کامپوزیت باندینگ می‌تواند از گسترش ترک‌ها و شکستگی‌های موجود جلوگیری کند. این ماده‌ ی منحصربه ‌فرد کمک می‌ کند تا ظاهر ترک آن‌ چنان پیدا نباشد و به خصوص در مورد ترک ‌هایی که خیلی گسترده هستند و منجر به نازیبایی لبخند شما می‌شوند، کمک می‌کند تا ظاهر و پیدایی ترک به حداقل ممکن برسد.

دندان لب ‌پریده

کامپوزیت باندینگ یک انتخاب درمانی عالی برای ترمیم پریدگی دندان‌هاست. دندانپزشکان باتجربه می ‌توانند با استفاده از فرمول بندی خاص این ماده دندان را ترمیم کنند، از آسیب بیش‌تر جلوگیری کنند و یک ظاهر کاملاً بدون آسیب و طبیعی به وجود بیاورند.

بستن فاصله‌ بین دندان‌ها

دندانپزشک می‌تواند با استفاده از کامپوزیت رزین برای بستن فاصله ‌ی بین دندان ها اقدام کند؛ بدین ترتیب که در فاصله‌ی دو دندان، در سمت خارجی هر یک از دندان‌ها از کامپوزیت رزین استفاده می‌شود تا این فضای خالی به طور موثری پر شود. با این حال، اگر این فاصله خیلی زیاد باشد یا این که چند دندان بافاصله در دهانتان باشد، باید از درمان‌های جایگزینی مانند اینویزالینگ یا ونیر استفاده کرد.

محافظت از ریشه‌ی دندان

این رزین با فرمولبندی خاصی که دارد حتی می‌تواند برای درمان ریشه‌ ی بدون پوشش دندان هم استفاده شود. دندانپزشک می‌تواند با شکل دادن رزین درون جای خالی، ریشه‌ ی بدون پوشش را مخفی کند تا این که از حساسیت دردناکی که به دلیل بدون پوشش بودن ریشه ایجاد می‌شده، جلوگیری شود.

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت دندان

همانگونه که در موارد قبل ذکر شد، استفاده از کامپوزیت دندان می تواند به زیباتر شدن دندان ها و در نتیجه زیبایی لبخند شما کمک کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون کامپوزیت دندان اینجا کلیک کنید.

 

 

مراقبت از ارتودنسی دندان، چطور باید حین درمان از دندان و دستگاه مراقبت کنیم؟

 مهمترین مساله در درمان ارتودنسی دندان مراجعه منظم و مکرر به متخصص ارتودنسی هستش. متخصص معمولا به شما یک برنامه میده که باید مطابق اون برنامه و سر موعد مقرر به مطبش برید. چرا؟ یکی از مهمترین دلایلش اینکه دستگاه های ارتودنسی شما رو تنظیم کنه و مطمئن بشه دندوناتون اونجوری که انتظار میره دارن صاف میشن.

برای اینکه بتونید این دوره رو با موفقیت پشت سر بگذارید لطفا به چند تا نکته کوچولویی که در ادامه نوشتم توجه کنید:

هر روز مسواک بزنید

 علاوه بر دندونا، شما باید دستگاه ارتودنسی رو هم حتما تمیز کنید تا خراب نشن و یا پلاک پشتشون تشکیل نشه. دندون هاتون رو با یه خمیر دندان خوب مسواک بزنید.

حتما بخوانید :

غذا و نوشیدنی های شیرین نخورید

از اونجایی که این مواد میتونن به دندونا بچسپن و تمیز کردنشون خیلی سخته! نخوریم بهتره. به زحمت تمیز کردنش  نمی ارزه! به علاوه، بعضی از این مواد خوراکی میتونه به دستگاه ها آسیب بزنه پس اینکارو با خودتون نکنید لطفا.

استفاده از دهانشویه رو فراموش نکنید

اگر براتون مقدوره به جهت اینکه بهتر بتونید بهداشت دهان و دندان خودتون رو رعایت کنید از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید و در کنارش هم دهانشویه های خوب این مدلی تهیه کنید.

منبع

تفاوت کامپوزیت ونیر و لمینت دندان

 کامپوزیت ونیر چیست؟

کامپوزیت ونیر عبارت است از قرار دارن یک لایه از مواد همرنگ دندان بنام کامپوزیت بر روی دندان توسط دندانپزشک زیبایی برای اصلاح طرح لبخند یا اصلاح رنگ و شکل دندان ها

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان عبارت است از یک لایه بسیار نازک از مواد همرنگ دندان از جنس سرامیک که برای اصلاح رنگ ، فرم و طول دندانها یا بستن فاصله بین دندانها و…. در لابراتوار به دستور دندانپزشکی زیبایی ساخته می شوند و پس از ارسال به مطب توسط دندانپزشک زیبایی روی سطح بیرونی دندانها سمان می شوند.

حتما بخوانید : هزینه لمینت دندان چه قدر است ؟

تفاوت کامپوزیت و لمینت

تفاوت کامپوزیت ونیر و لمینت دندان پرسش بسیاری از مراجعه کنندگان ما در کلینیک دندانپزشکی جنت آباد است ، درباره تفاوت کامپوزیت ونیر و لمینت دندان باید گفت :

کامپوزیت ونیر نشان دهنده هنر دندانپزشک است و کار کردن نیازمند مهارت و تکنیک بسیار حساس می باشد و همچنین آسیب به دندان به نسبت سرامیک چون تراش خیلی کمی نیاز دارد ( بیشتر مواقع نیاز به تراش نیست) کمتر می باشد و قیمت مناسب تری هم دارد فقط تنها عیب آن نیاز به پالیش سالیانه می باشد.

در واقع کامپوزیت ونیر مواد همرنگ دندان است که توسط دندانپزشک شکل و فرم داده می شود.

تنها حسن سرامیک این است که نیاز به پالیش ندارد و دوام رنگ بیشتر نیز دارد، در عوض قیمت بالاتر و نیاز به تراش بیشتر از عیب های سرامیک است.

ما هر دو درمان را به بهترین شکل انجام میدهیم ، ولی هنر دندانپزشک را ونیر کامپوزیت نشان میدهد و سرامیک بیشتر نشان دهنده هنر لابراتوار و بعد دندانپزشک است.

لمینتهای نسل قدیم و معمول بعلت تراش زیاد مورد تایید ما نمی باشند و در مطب ما کار نمی شوند .

لمینت های سرامیکی کانتکت لنز و لومینیرز مورد تایید ما هستند و در مطب ما انجام می شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون ونیر های کامپوزیتی اینجا کلیک کنید.

هزینه اصلاح طرح لبخند چه قدر است ؟

 هر دهان و دندانی ویژگی‌های خاصی دارد و درک این ویژگی‌ها می‌تواند به ارائه خدمات دندانپزشکی زیبایی مناسب به هر فرد کمک کند. معمولاً، اصلاح لبخند لثه ای و اصلاح طرح لبخند دارای متد متعددی است و این فرایند می‌تواند ترکیبی از روش‌های زیر باشد که تشخیص  و روند کار به عهده متخصص  ترمیمی و زیبایی دندان  است:

۱) باندینگ دندان

باندینگ دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی مطمئن و بی‌خطر است که برای بهبود ظاهر خراشیده، ترک خورده یا تغییر رنگ داده دندان‌ها به منظور اصلاح طرح لبخند استفاده می شود. از این روش می‌توان برای حذف فضاهای خالی بین دندان ها و نیز تغییر اندازه یا شکل دندان استفاده کرد. این روش در زمان کم و کمتر از یک ساعت امکان پذیر است. در باندینگ دندان می توان از بهترین رنگی که با دندان فرد مطابقت دارد برای تغییر رنگ دندان استفاده کرد.

۲) سفید کردن دندان

بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان یکی از روش های متداول  برای اصلاح طرح لبخند است که برای افرادی که به دنبال داشتن لبخند زیبا با صرف زمان بسیار کم هستند، مناسب است. در این حالت بیماران می توانند فرآیند سفید شدن دندان را در مطب دندان پزشک یا در خانه انجام دهند. هر دو حالت این روش درمانی بسیار متداول است و می تواند نتایج فوق العاده در کوتاه مدت برای اصلاح طرح لبخند به همراه داشته باشد.

۳) ونیر پرسلاین یا لمینت دندان

ونیر پرسلاین که در اصلاح لامینت یا لمینت دندان نیز نامیده می‌شود نیز قابلیت اصلاح تعدادی از مشکلات و ترمیم زیبایی دندان برای اصلاح طرح لبخند را دارد. این نوع روکش بر روی دندان ها قرار می گیرد و به این ترتیب مشکلات ظاهری آنها همچون خراشیدگی، کجی، و تغییر رنگ را پنهان می کند. فقط در طول دو جلسه درمانی، لمینت دندان می تواند به شما یک لبخند حیرت انگیز هدیه دهد.

4) بریس‌های ارتودنسی

دو سیستم ارتودنسی (بریس های نامرئی و بریس های شفاف سرامیکی) وجود دارد که با استفاده از یک سری بریس‌های شفاف پلاستیکی، با احتیاط و به آرامی دندان‌های شما را صاف و مرتب می‌سازد.

5) کاشت دندان

اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اید، کاشت دندان و ایمپلنت را به شما توصیه می کنیم و توصیه می شود برای این منظور از یک انکور برجسته برای روکش دندانی یا بریج (پل دندان) استفاده  شود.

هزینه اصلاح طرح لبخند

مدت درمان و هزینه طرح لبخند دندان به دندان پزشک، نوع بیمه درمانی، وضعیت بهداشتی دندان و میزان اصلاح بستگی دارد. هر چقدر برای داشتن لبخند زیبا به درمان پیچیده تری نیاز باشد قیمت و هزینه درمان طراحی لبخند نیز افزایش می یابد. در هنگام مشاوره، دندانپزشک زیبایی تمامی این عوامل را در نظر خواهد گرفت و طرح لبخند ویژه ای را با قیمت و دستمزد مورد نظرش پیشنهاد خواهد کرد . البته عرفا در این رابطه دستمزد بصورت واحدی اعلام میشود و پزشکان زیبایی دندان به ازای هر واحد مبلغی را اعلام مینمایند .

 

 

صفحه قبل 1 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->