لمینت دندان ارزان

 با این وجود که تبلیغات گسترده ای برای لمینت دندان ارزان انجام می شود ولی باید بدانید لمینت ‌دندانی که کیفیت مطلوبی داشته باشد به هیچ عنوان ارزان نیست و برای هر دندان حداقل تا ۳ میلیون تومان هزینه بر می دارد.در ادامه این مقاله با کلینیک دندانپزشکی تاج همراه باشید تا اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت لمینت دندان کسب کتید.

لمینت دندان چیست ؟

لمینت دندان یکی از روش های نوین دندان پزشکی است که می تواند مشکلات زیادی را که از لحاظ ظاهری برای دندان اتفاق می‌افتد حل کند. همچنین تاثیر بسیار زیادی برای زیباتر شدن لبخند و بالا رفتن اعتماد به نفس فرد می گذارد.قیمت لمینت دندان ارزان نیست و نسبت به مرکز دندانپزشکی که از آن استفاده می‌کنید می‌تواند قیمتش متفاوت باشد.

انواع لمینت دندان

لمینت دندان انواع مختلفی دارد و بسته به نوع  آن روی دندان گذاشته می شود. لمینت دندان دارای دو نوع می باشد که عبارتند از:

  • لمینت سرامیکی
  • لمینت کامپوزیت

در واقع لمینت دندان یک ورقه پوسته نازکی است که با استفاده از مواد خاصی برای دندان فرد طراحی می شود. لمینت می تواند بسته به سلیقه فرد رنگ های مختلفی داشته باشد و همچنین فرد می تواند اندازه و طول مورد نظری که نیاز دارد را انتخاب کند. لمینت دندان در کنار زیبایی که به صورت و لبخند می دهد، برای درمان هم استفاده می شود.( اگر هنوز با انواع کامپوزیت دندان آشنا نیستید کلیک کنید.)

آیا لمینت می تواند دندان ها را از بین ببرد؟

پاسخ این سوال که اکثر افراد با آن مواجه می شوند این است که مسلماً اگر متخصص دندانپزشک شما در کنار تخصص دندانپزشکی، تخصص مربوط به زیبایی دندان را هم داشته باشد و همچنین دارای تجربه کافی باشد به هیچ وجه دندان های طبیعی شما آسیب نمی بیند. اما اگر غیر از این باشد و دندانپزشک شما تازه کار بوده و همچنین تخصص زیبایی دندان را نداشته باشد به هیچ عنوان نباید این کار را انجام دهد چون این کار بسیار حساس بوده و اگر به درستی انجام نشود باعث آسیب زدن به دندان اصلی می شود.

آیا لمینت دندان ارزان است؟

با اینکه اکثر مکان هایی که کار زمینه دندان را انجام می‌دهند و جدیداً تبلیغات گسترده‌ای در این زمینه انجام داده اند، بیشتر تبلیغ شان بر این اساس است که لمینت دندان ارزان انجام می دهند، اما باید بدانید لمینت ‌دندانی که کیفیت مطلوبی داشته باشد به هیچ عنوان ارزان نیست و برای هر دندان حداقل تا ۳ میلیون تومان هزینه بر می دارد.

طول عمر و شکستگی لمینت

 لمینت دندان طول عمر مخصوص به خود را دارد و دائمی نیست اما اگر به درستی استفاده شود می توان طول عمر آن را بالا برد مواردی که باید برای مراقبت از لمینت دندان استفاده کرده عبارات است از:

  • خود داری از جویدن و گاز زدن غذاهای سفت و سخت مانند ته دیگ های خشک و یخ
  • خود داری از خوردن مایعات و غذاهای رنگی
  • خود داری از خوردن مایعات خیلی سرد و خیلی گرم
  • خود داری از کشیدن سیگار
  • استفاده مداوم از مسواک و نخ دندان

 

جراحی ایمپلنت دندان چگونه صورت می گیرد؟

 نحوه انجام دادن عمل جراحی ایمپلنت به نوع کاشت و وضعیت استخوان فک فرد بستگی دارد. ایمپلنت دندان به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که این روشها عبارتند از:

  • ایمپلنت فوری
  • ایمپلنت یک مرحله ای
  • ایمپلنت دو مرحله ای
  • ایمپلنت فوری و بارگذاری اولیه
  • ایمپلنت در همان روز

در ادامه به توضیحات انواع روشهای ایمپلنت می پردازیم:

ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری به گونه ای است که یک دندان کشیده می‌شود و بلافاصله ایمپلنت در محل کشیدن دندان قرار میگیرد که این مدل ایمپلنت بسته به شرایط استخوان و بافت دهان بیمار ممکن است به صورت یک مرحله ای و دو مرحله ای انجام شود این روش برای تمام بیماران تجویز نمی شود.

ایمپلنت یک مرحله ای

در ایمپلنت یک مرحله ای متخصص ترمیم و زیبایی دندان در محل دندانی که تازه کشیده شده و یا دندانی که قبلا کشیده شده و بهبود یافته ایمپلنت را قرار می‌دهد و بلافاصله بعد از اینکه ایمپلنت را قرار داد دندان را به آن پیچ می کند. این مرحله مزیتی که دارد این است که دیگر برای جراحی مرحله دوم احتیاجی نیست.

بیشتر بخوانید :

ایمپلنت دو مرحله ای

ایمپلنت دو مرحله ای همانند ایمپلنت یک مرحله‌ای در محل دندان تازه کشیده شده و یا دندانی که کشیده شده و بهبود یافته قرار گرفته می‌شود و بعد از آن با لایه ای از لثه پوشیده می شود تا دیده نشود. این مرحله اول درمان است؛ ولی برخلاف ایمپلنت یک مرحله‌ای که در این قسمت به پایان می رسد، مرحله بعدی این مدل چند هفته یا چند ماه بعد صورت می گیرد.روش کار ایمپلنت فوری و بارگذاری اولیه یک روش کاملاً متفاوت با ایمپلنت فوری می باشد این روش یک مرحله‌ای است.

به این صورت که در یک جلسه ایمپلنت را در محل دندان کشیده شده قرار می دهند و در همان جلسه دندان جدید روی آن قرار می گیرد. قبل از اینکه این کار را انجام دهند باید دندان به مدت ۶ ماه از تماس مستقیم با دندان های مخالف دور نگه داشته شود و پس از آن بازسازی شود.معمولاً این تکنیک بیشتر در قسمتی از دهان مورد استفاده قرار می‌گیرد که زیبایی برای آن اهمیت بسیار زیادی دارد مانند دندان های جلویی

ایمپلنت در همان روز

روش ایمپلنت در همان روز به اینگونه است که ابتدا چندین ایمپلنت روی جای دندان کشیده شده پیچ می شود بعد از چند ساعت یک قرص کامل دندان موقت یا دائمی روی آن نصب می شود.  این روش اغلب برای درمان فک پایین مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در این روش اگر دندان موقت مورد استفاده قرار بگیرد معمولا بعد از طی کردن کامل دوره بهبودی، یک بریج دائمی جایگزین آن می شود.

 

 

قیمت و هزینه روکش دندان در سال 1400 چقدر است؟

 برای افرادی که به تازگی عصب کشی دندان یا روت کانال تراپی انجام داده اند یا بخش کمی از دندانشان باقی مانده، اگر بیلداپ و بازسازی دندان انجام نشود روکش دندان در نظر گرفته می شود. روکش های دندانی انواع مختلفی دارند و هر کدام نیز هزینه های خاصی را در بر می‌گیرند. آنچه در این مقاله می خوانید توضیحات کاملی درباره هزینه و قیمت انواع روکش دندان در سال 1400 و پاسخ به سوالات رایج درباره آن است.

(اگر هنوز با روش ها عصب کشی دندان آشنا نیستید کلیک کنید)

محدوده قیمت روکش دندان در سال 1400

با در نظر گرفتن هزینه روکش های رایج دندانپزشکی که در ایران نیز وجود دارند محدوده هزینه روکش دندان در سال 1400 بین 800.000 تا 2.200.000  تومان متغییر است. به طور میانگین قیمت روکش دندان نیز 1.500.000 تومان است.

یعنی شما اگر بخواهید به صورت پیشفرض و بدون در نظر گرفتن نوع روکش به مطب دندانپزشکی بروید و بخواهید دندانتان را روکش کنید بهتر است میانگین هزینه درج شده را در نظر بگیرید.

قیمت روکش تمام سرامیکی دندان چقدر است؟

روکش هایی که تمام لایه های آن ها از جنس سرامیک است این روزها رایجترین و مرغوب ترین روکش های دندانپزشکی به شمار می روند. هرچند که استحکام این نوع روکش ها به اندازه روکش فلز سرامیک یا زیرکونیا نیست اما از نظر زیبایی طبیعی بسیار به دندان واقعی خودمان نزدیک هستند.

قیمت روکش تمام سرامیک یا همان روکش سرامیکی دندان با توجه به کیفیت ساخت آن در لابراتوار چیزی بین 1 تا 2.5 میلیون تومان متغییر است و بسته به منطقه جغرافیایی شما نزدیک به 1 میلیون باشد و یا حتی از 2.5 نیز بیشتر شود.

 

قیمت روکش فلز سرامیک در سال 1400 چقدر است؟

روکش هایی با نام فلز سرامیک شناخته می شوند در ساختار خود هم فلز دارند و هم سرامیک. در واقع این روکش ها دو لایه هستند. لایه زیرین فلزی است و لایه رویی که فلز را پوشانده سرامیک است. ترکیب این دو ماده در کنار هم باعث شده روکش های pfm یا همان فلز سرامیک هم مقاومت و استحکام بالایی داشته باشند و هم زیبایی ظاهری قابل قبولی ارائه دهند.

هزینه روکش دندان فلز سرامیک کمی از روکش های تمام سرامیک پایین تر است و چیزی بین 800 هزارتومان تا 1 میلیون تومان است. هرچند که تا 1.5 میلیون تومان نیز ممکن است افزایش یابد.

هزینه روکش فلزی چقدر است؟

برخی از روکش ها تماما از جنس فلز هستند و در ساختارشان ممکن است تنها یک فلز یا تعدادی از آلیاژهای فلزی وجود داشته باشد. به عنوان مثال ما روکش استیل ضد زنگ داریم که بیشتر در دندانپزشکی کودکان برای مراقبت از دندان های شیری استفاده می شود.

فلزاتی مانند طلا و نیکل و … نیز می توانند برای ساخت روکش ها استفاده شود که قیمت روکش در نهایت قیمت روز خواهد بود. از بین فلزات هزینه روکش های استیل کمتر از همه است.

هزینه روکش دندان زیرکونیا در سال 1400

روکش های زیرکونیا مانند روکش های تمام سرامیک زیبایی طبیعی قابل قبولی دارند و به مانند روکش های فلز سرامیک نیز استحکام خوبی دارند. پیش بینی می شود طی سال های آینده استفاده از این روکش ها افزایش یابد. از این تاج های دندانی اغلب برای مراقبت از دندان ها عصب کشی شده قدامی استفاده می شود هرچند که برای دندان های خلفی نیز مناسب هستند.

هزینه روکش زیرکونیا از روکش های فلزی و فلز سرامیک و حتی روکش تمام سرامیکی بالاتر است. به صورت حدودی این روکش ها بین 1.800.00 تا 2.200.000  هزینه دارند که ممکن است حتی کمی در سال 1400 بیشتر شود.

 

منبع : دنیا دنتال بهترین کلینیک دندانپزشکی در شمال تهران

 

مراحل کامل انواع لمینت دندان با تراش

 روش لمینت دندان شامل دو دسته می شود:

  • لمینت کامپوزیتی
  • لمینت سرامیکی

در دو نوع کامپوزیتی و سرامیکی، دندانپزشک باید لمینت دندان با تراش انجام دهد؛ به این دلیل که باید ابتدا دندان ها از یکدیگر فاصله گرفته و با تراش کاری از هم جدا شوند تا بتوان مواد لمینت را روی دندان ها قرار داد.و فرایند اصلاح طرح لبخند اغاز شود.

 روند کار لمینت سرامیکی

در لمینت نوع سرامیکی، لمینت با استفاده از دستگاه های مخصوصی ساخته می شود که ابتدا توسط دندانپزشک تان یک تراش کاری سطحی روی دندان انجام می‌شود و سپس قالب گیری می‌شود و قالب توسط دستگاه های مخصوص لمینت تبدیل به نوع سرامیکی می‌شود.

 مراحل لمینت کامپوزیتی

در لمینت کامپوزیتی هم پزشک مجبور است دندان ها را برای اینکه فاصله از هم ایجاد کند به صورت تک تک تراش داده و لمینت دندان با تراش را انجام دهد. فرق لمینت کامپوزیت با لمینت سرامیکی این است که پزشک تا زمانی که یک دندان را لمینت کامل نکرده نباید به سراغ دندان ‌بعدی برود.

 به این دلیل که لمینت دندان از نوع کامپوزیتی، موادی است که ابتدا دندان ها را به آن آغشته می کنند و سپس با اشعه یو وی uv این مواد روی دندان سفت می شود و به سلیقه بیمار به آن شکل داده می شود؛ ولی در نوع لمینت سرامیکی، ابتدا نوع و شکل لمینت توسط بیمار انتخاب می شود و سپس در لابراتورها و با دستگاه های مخصوص آن را می سازند.

بیشتر بخوانید :

لمینت دندان با تراش چند جلسه طول می کشد؟

همانطور که در مطلب بالا توضیح دادیم لمینت دندان به صورت کامپوزیتی به این دلیل که باید به صورت تک تک روی دندان قرار بگیرد و با اشعه uv سفت شود و بعد شکل داده شود زمان زیادی نمی برد اما برای لمینت سرامیکی حداقل ۲ جلسه زمان لازم است.در جلسه اول برش روی دندان ها ایجاد می شود و دندان‌ها تراش می‌خورند و قالب گیری می‌شوند و قالب برای ساخت لمینت سرامیکی به آزمایشگاه فرستاده می شود.

بعد از اینکه آزمایشگاه لمینت سرامیکی را آماده کرد برای دندانپزشک ارسال می‌کند و در جلسه دوم لمینت آماده شده، روی دندان ها آزمایش می‌شود. اگر رنگ و شکل آن مناسب باشد و به خوبی روی دندان قرار بگیرد دندانپزشک متخصص شما با چسب مخصوص دائمی لمینت، آنها را روی دندان تان قرار می دهد.

منبع : کلینیک دندانپزشکی جنت آباد

لمینت دندان اقساطی و هر آنچه که باید راجع به لمینت بدانید

 لمینت دندان اقساطی چیست؟

لمینت را باید پوسته نازکی دانست که به عنوان پوشش دندان برای زیبایی در رنگ مختلفی ارائه شده و نسبت به هر فرد طراحی خاصی دارد. برای لمینت باید به سراغ بهترین متخصص ترمیم و زیبایی رفته و راهنمایی کاملی دریافت کرد تا در صورت نیاز به انجام آن پرداخت. لمینت  دندان عیب های دندان را می پوشاند و به این ترتیب کمک شایانی به افزایش زیبایی افراد کرده و اعتماد به نفس آنان را ارتقا خواهد بخشید.

برخی از دندانپزشکان لمینت دندان اقساطی انجام می دهند تا بیماران راحت تر بتوانند از عهده هزینه های آن بربیایند.

در واقع این پوسته به منظور تغییر رنگ، اندازه، طول، شکل و بهبود ظاهری دندان به سطح جلویی دندان ها اتصال پیدا خواهد کرد. البته نباید انتظار دوام فوق العاده داشت، زیرا لمینت عمدتا ظریف بوده و باید در نگهداری آن مراقبت کاملی داشت. زیرا سهل انگاری موجب خواهد شد تا شکسته شده یا از ببین برود.

بیشتر بخوانید : اصلاح طرح لبخند چگونه انجام میشود؟

چه تفاوتی بین لمینت دندان و کامپوزیت وجود دارد؟

دوام لمینت بیشتر از کامپوزیت است.

در کامپوزیت دندان پزشک هیچ قالب گیری نداشته و روی دندان فرم دهی انجام می‌گیرد. اما در لمینت باید قالب گیری صورت گیرد.

کامپوزیت نسبت به لمینت رنگ پذیری بیشتر و بهتری دارد.

در بحث قیمت، لمینت دندان قیمت بالاتری نسبت به کامپوزیت دارد.

لمینت نسبت به کامپوزیت زیبایی بیشتری دارد.

درخشانی لمینت نسبت به کامپوزیت بیشتر است.

دوام و عمر لمینت بیشتر از کامپوزیت دندان است.

هزینه لمینت دندان چقدر است؟

همچون عمر یک لمینت، قیمت آن نیز به موارد مختلفی بستگی دارد. عواملی که روی قیمت بستگی دارد باید به تعداد دندان، منطقه شهری، تعرفه دندانپزشکی، نوع موادی که استفاده می‌شود و برخی دیگر اشاره کرد.

شایان ذکر است برخی پزشکان به صورت اقساطی هزینه لمینت را حساب می کنند. بنابراین بسته به هر پزشک متخصص، باید ماهانه مبلغ مشخصی پرداخت کرد و پیش پرداخت معینی هم داشت. به طور کلی هزینه لمینت به مواردی که گفته شده بستگی دارد و باید طبق مواردی که بیان شد، از لمینت مراقبت کاملی به عمل آورد.

گذشته از آن، لمینت اگرچه به عنوان یک روش زیبایی دندان استفاده می شود، مزایای بسیاری هم دارد. همانطور که گفته شد، لمینت موجب زیبایی بیشتر، دوام بالا و عمر طولانی‌تر دندان خواهد شد. اما اگر به مواردی که گفته شد، توجه نگردد قطعا لمینت چندان نمی‌تواند برای شما جالب باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون انواع روش های لمینت دندان اینجا کلیک کنید.

 

قیمت و هزینه بلیچینگ دندان در سال 1400 چقدر است؟

 بلیچینگ دندان ساده ترین، سریع ترین و نسبتا ارزانترین روش سفید کردن دندان ها است که به روش های مختلفی انجام داده می شود. طی چند سال گذشته، بر تعداد افرادی که با کمک بلیچینگ دندان، به یک طرح لبخند سفید و درخشان دست پیدا می کنند رو به افزایش است و برای بسیاری نیز جای سوال است که انجام روش های مختلف بلیچینگ چقدر هزینه در بر دارد. در این محتوا با جزئیات هزینه بلیچینگ دندان در سال 1400 آشنا خوهید شد.

میانگین هزینه بلیچینگ دندان در سال 1400

همانطور که می دانید بلیچینگ دندان به روش های مختلف انجام داده می شود اما دو نوع بلیچینگ خانگی و بلیچینگ در مطب رایج ترین و پر طرفدارترین روش های سفید کردن دندان هستند. با در نظر گرفتن قیمت بلیچینگ دندان با هر دو روش می توان انتظار داشت که هزینه این درمان در سال 1400 چیزی بین 1.5 تا 2.5 میلیون تومان باشد. که البته ممکن است از 1 میلیون تومان هم شروع شود.

قیمت بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشک در سال 1400 چقدر است؟

به طور میانگین هزینه سفید کردن دندان ها در مطب دندانپزشک به روش بلیچینگ بین 1.300.000 تا 2.500.00  متعییر است.

بلیچینگ در مطب دندانپزشک ایمن ترین و موثرترین روش سفید کردن دندان ها است. طی این پروسه، از ژل های سفید کننده حاوی کارباماید پراکسید و یا هیدورزن پراکسید استفاده می شود.

پس از تمیز کردن دندان ها، دهان و لثه ها محافظت می شوند و سپس ژل سفید کننده به سطح جلویی دندان ها متصل می شود. دندانپزشک سپس با کمک نور و گرما یا لیزر ژل سفید کننده دندان را فعال کرده و به این صورت ژل باعث سفید شدن دندان ها می شود.

بیشتر بخوانید :

قیمت سفید کردن دندان ها در منزل چقدر است؟

هزینه بلیچینگ دندان در منزل به مراتب کمتر از هزینه آن در مطب دندانپزشک است. در این روش بسته به نوع مواد مورد استفاده، هزینه ممکن است بین 1 تا 1.5 میلیون تومان متغییر باشد.

در روش بلیچینگ دندان در منزل، از همان موادی که در مطب برای سفید کردن استفاده می‌شود بهره می برند. اما درصد و غلظت مواد سفید کننده در آن ها بسیار کمتر است. به عنوان مثال اگر درصد هیدروژن پراکسید در مطب بین 35 تا 40 درصد است در روش بلیچینگ خانگی درصد و غلظتش بیشتر از 3 تا 6 درصد نیست.

هزینه بلیچینگ دندان در خانه البته می تواند حتی بیشتر یا کمتر از چیزی که عنوان کردیم باشد. به عنوان مثال برخی از شرکت های تولید کننده کیت های بلیچینگ به خاطر وارداتی بودنشان هزینه بالایی دارند.

منبع

لمینت دندان با تراش برای چه دندان هایی انجام می شود؟

 لمینت دندان در بیشتر موارد به جز مورد فاصله داشتن بیش از حد بین دو دندان باید با تراش انجام شود و لمینت روی دندان قرار بگیرد. همچنین برای اینکه ظاهر دندان هایی که روی هم سوار شده اند یا خیلی به هم خیلی چسبیده اند، ترمیم شود باید لمینت دندان با تراش انجام شود.

چه مواقعی از لمینت دندان استفاده می شود؟

به دلایل مختلفی ممکن است دندان ها با فاصله بسیار زیاد از هم رشد کنند و یا به حدی به هم نزدیک باشند که روی هم سوار شده باشند. اگر روی دندان ها به دلیل جنس آنها لک وجود داشته باشد و یا رنگ جنس آنها به زردی بزند و یا دندانها حین بیرون آمدن از لثه به مرور به صورت کوتاه و بلند رشد کنند، باعث می شوند که زیبایی دهان و دندان مخصوصاً در حین لبخند زدن از بین برود و ظاهر جذابی نداشته باشد.

آیا لمینت فقط جنبه درمانی دارد؟

لمینت دندان در کنار درمان مشکلات دندانی، به زیبایی ظاهری دندان ها کم کمک می کند. مطمئنا وقتی دندان های شما زیبا و ردیف و درخشان باشند، طرح لبخند زیبا و جذابی خواهید داشت که همین باعث می شود اعتماد به نفس شما بالاتر برود.طبق آخرین آمار بیشتر از ۸۵ درصد از افراد از ظاهر دندان های خودشان راضی نیستند و مشتاق هستند که دندان های خود را اصلاح کنند.( جهت مشاهده عکس لمینت دندان کایک کنید. )

آیا لمینت دندان با تراش فقط برای سفید شدن دندان به کار می‌آید؟

مطمئناً یکی از واقعیت هایی که در سال‌های اخیر با آن روبرو شده ایم این است که اکثر افراد فقط برای سفید کردن دندان هایشان به روش لمینت دندان روی می آورند. برای این افراد اگر فرم دندان هایشان مناسب باشد و از نظر ظاهری مشکلی نداشته باشد و فقط مشکل آن رنگ دندان هایشان باشد به جای لمینت کردن، سفید کردن دندان توصیه می‌شود.

به این دلیل که لمینت دندان با تراش،  بیشتر به منظور درمان و ترمیم دندان انجام می شود و در کنار آن کار زیبایی را هم انجام می دهد. اما صرفا به قصد زیبایی صورت نمی گیرد.بنابراین می‌توان با توضیحاتی که ارائه کرد گفت لمینت دندان با تراش درمانهای مختلفی را شامل می‌شود که کمترین درصد آن ها فقط به سفید کردن دندان ختم می شود.

لمینت دندان با تراش چند جلسه طول می کشد؟

همانطور که در مطلب بالا توضیح دادیم لمینت دندان به صورت کامپوزیتی به این دلیل که باید به صورت تک تک روی دندان قرار بگیرد و با اشعه uv سفت شود و بعد شکل داده شود زمان زیادی نمی برد اما برای لمینت سرامیکی حداقل ۲ جلسه زمان لازم است.در جلسه اول برش روی دندان ها ایجاد می شود و دندان‌ها تراش می‌خورند و قالب گیری می‌شوند و قالب برای ساخت لمینت سرامیکی به آزمایشگاه فرستاده می شود.

بعد از اینکه آزمایشگاه لمینت سرامیکی را آماده کرد برای دندانپزشک ارسال می‌کند و در جلسه دوم لمینت آماده شده، روی دندان ها آزمایش می‌شود. اگر رنگ و شکل آن مناسب باشد و به خوبی روی دندان قرار بگیرد دندانپزشک متخصص شما با چسب مخصوص دائمی لمینت، آنها را روی دندان تان قرار می دهد.

 

لمینت دندان خرگوشی چیست و چه مراحل درمانی دارد؟

 لمینت دندان خرگوشی نه تنها از لحاظ زیبایی روی دندان شما تاثیر خواهد گذاشت بلکه از لحاظ درمانی هم کمک شایانی به شما خواهد کرد. برای اینکه تشخیص داده شود آیا برای مشکل دندان خرگوشی، روش لمینت برای شما مناسب است یا نه، باید با دندانپزشک ترمیمی خوب مشورت کنید.

چه زمانی دندان خرگوشی نیاز به اصلاح دارد؟

زمانی که فردی دندان های فک پایینی اش سر جای خود قرار داشته باشد ولی دندان های فک بالایی اش جلوتر و رو به جلو حرکت کرده باشد و یا در کنار اینکه روبه جلو هستند، بزرگ هم باشند، گفته می‌شود این افراد دندان خرگوشی هستند و باید برای برگرداندن ها به سرجای خود روی آن ها اصلاحاتی صورت گیرد.

روش های درمان دندان خرگوشی برای اصلاح رو به جلو بودن دندان ها روش های مختلفی وجود دارد که عبارتند از:

همانطور که در بالا اشاره شد  یکی از روش‌هایی که که می‌توان برای اصلاح دندانهای رو به جلو یا دندان های خرگوشی انجام داد، لمینت دندان خرگوشی است. لمینت دندان خرگوشی نه ‌تنها باعث درمان رو به جلو بودن دندان های جلویی در فک بالا می شود بلکه می ‌تواند زیبایی منحصر به فردی را برای چهره فرد ایجاد کند.

کارایی لمینت برای دندان خرگوشی

همانطور که در مطلب بالا هم اشاره شد لمینت دندان خرگوشی یکی از روش های ترمیم عارضه جلو بودن دندان است. برای اینکه تشخیص داده شود آیا برای مشکل دندان خرگوشی، روش لمینت دندان خرگوشی مناسب است یا خیر، باید مشورت های لازم را با دندانپزشک انجام داد.لمینت برای این نوع دندان ها در دو روش لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیت انجام می شود که انتخاب نوع آن توسط دندانپزشک مشخص می شود.

مراحل درمان با لمینت

اینکه لمینت روش مناسبی برای برطرف کردن عارضه دندان خرگوشی است یا خیر، بسته به شدت جلو آمدن دندان در فک بالایی و موارد دیگری دارد که توسط متخصص دندانپزشکی مشخص می شود. اگر توسط دندانپزشک مشخص شد که لمینت برای درمان دندان خرگوشی شما مناسب است،

ابتدا باید از از دندان اسکن دیجیتال تهیه شود و پس از آن دندانپزشک با مشاهده اسکن دندان، طول درمان را بسته به انتخابی که لمینت سرامیکی یا از نوع کامپوزیت باشد، شروع به درمان می کند.نکته قابل توجه لمینت برای دندان از نوع خرگوشی این است که باید مقداری از دندان تراشیده شود و از هم جدا شود تا بتوان لمینت را جاسازی کرد و روی دندان چسباند.

 

5 علت اصلی آفت دهان

 افت دهان یک زخم کوچک و دردناک است که در داخل دهان و بر روی بافت های نرم ایجاد می شود. این زخم ها که (نسبتا سطحی هستند)، می توانند روی یا زیر زبان، داخل گونه یا لب، در پایه لثه ها یا روی کام نرم مشاهده شوند. زخم های پوستی می توانند خود به خود یا به صورت گروهی ظاهر شوند و عود کنند. آنچه در ادامه این مقاله از دنیا دنتال بهترین کلینیک دندانپزشکی در شمال تهران می خوانید آَشنایی با انواع آفت دهان، علل ایجاد، علائم، درمان دندانپزشکی و خانگی آن ها است.

علت آفت دهان چیست؟

به طور معمول 5 علامت در بروز آفت ها نقش دارند. اگر شما از این 5 مورد رنج میبرید بیشتر از سایرین در معرض این زخم های دهانی هستید.

1.کمبود ویتامین

بیشتر مشکلات پوست (مخصوصا در لایه های سطحی پوست و به صورت ویژه در داخل دهان) به دلیل کمبود ویتامین است. در صورت بروز آفت، محتمل ترین کمبود، کمبود ویتامین B-12 است.

این کمبود بیشتر در بچه های در حال رشد که نیاز به ویتامین و مواد معدنی بیشتری دارند و یا اینکه خودشان از مصرف مواد حاوی ویتامین گریزان هستند رخ می دهد

2.سوء تغذیه (کاهش یا عدم دریافت برخی مواد مغذی)

در چندین مطالعه ذکر شده است که در صورت کمبود اسیدفولیک، روی یا آهن در بدن انسان، زخم آفت دهان یا ایجاد می شوند یا بیشتر تحریک می شوند. کمبود کلسیم همچنین می تواند باعث ایجاد این زخم ها شود. اما بیش از ایجاد آنها، کمبود کلسیم می تواند وضعیتشان را بدتر کند. تغذیه سالم بهترین راه حل برای چنین سوء تغذیه هایی است.

3.تروما، ضربه و آسیب

وارد شدن هر نوع صدمه ای در دهان می تواند باعث بروز آفت شود. جالب تر آنکه حتی اگر ضربه جزئی باشد باز هم ممکن است چنین زخمی ایجاد شود.

به عنوان مثال آن ها می تواند ناشی از مسواک زدن غیر اصولی باشند.

همچنین، بسیاری از مردم از آسیب های ناشی از تجهیزات دندانپزشکی مانند بریس های ارتودنسی دندان رنج می برند(  اگر هنوز با انواع روش های درمان ارتودنسی دندان آشنا نیستید اینجا کلیک کنید.) .

استفاده از دهان شویه های ساینده یا محصولات خوراکی که می توانند به لایه بیرونی دهان آسیب برسانند نیز می تواند منجر به بروز آفت دهانی شود.

دندان مصنوعی در افرادی که دندان های خود را از داده اند می تواند مقصر بروز چنین مشکلاتی باشد

بیشتر بخوانید :

لمینت دندان چگونه انجام میشود؟

4.میوه ها و سبزیجات

از قضا، برخی از میوه هایی که به دلیل وجود برخی مواد مغذی، بسیار سالم محسوب می شوند، در صورت شکل گیری کوچک ترین وضعیت آفت، نه تنها مفید نیستند که مضر و تشدید کننده تیز هستند.

توت فرنگی، مرکبات، آناناس، انجیر، گوجه فرنگی و سیب از جمله غذاهایی هستند که در صورت ابتلا به زخم های آفت دهان باید از مصرف آنها خودداری شود...

 5.ضعف سیستم ایمنی

افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بیشتر در معرض آفت هستند. یافتن ارتباط خاص سیستم ایمنی با این زخم ها دشوار است، اما این واقعیت که سیستم ایمنی نمی تواند به سرعت از بروز آن جلوگیری کند یا آن ها را سریعتر ترمیم کند، یک دلیل کافی برای در نظر گرفتن ضعف سیتم ایمنی به عنوان مقصر در بروز آفت ها دندانی است.

 

درمان‌های دندان کودکان

 درمان‌های دندانی گوناگونی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان یا حفظ و ترمیم دندان ‌های شیری وجود دارد که در ادامه این مقاله از کلینیک دندانپزشکی کودکان تهران بعضی از پرکاربردترین آنها را بررسی می‌کنیم.

جرم‌گیری و معاینه مرتب دندان‌ها

کودکان نیز مانند بزرگسالان باید برای ویزیت و جرم‌گیری هر شش ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کنند. این معاینه‌های منظم که از سن یک سالگی شروع می‌شود به دلیل رشد سریع دندان‌ها بسیار مهم است. دندانپزشک اطفال باید بر روند رشد نظارت داشته باشد و جرم‌گیری را به‌طور مرتب انجام دهد تا از بروز پوسیدگی جلوگیری شود و مشکلاتی که نیاز به ارتودنسی یا دیگر مداخله‌ها دارد به موقع تشخیص داده شود و به این ترتیب از درمان‌های پرهزینه و گسترده در آینده جلوگیری شود.

فیشور سیلانت دندان کودکان

فیشور سیلانت یا شیارپوشی از پوسیدگی جلوگیری می‌کند. سیلانت ماده‌ای پلاستیکی است که معمولاً روی سطوح جویدن دندان‌های عقبی که نسبت به پوسیدگی مستعدترند، زده می‌شود. فیشور سیلانت با دور نگه داشتن جرم یا پلاک و باکتری از این سطوح از آنها محافظت می‌کند.

فلورایددرمانی

فلوراید در مینای دندان اعمال می‌شود تا آن را سخت‌تر کند و مقاومت آن در برابر پوسیدگی را افزایش دهد. اگر چه مقدار کمی فلوراید در خمیر دندان و آب آشامیدنی وجود دارد، غلظت بالاتری از آن در درمانگاه توسط متخصص روی دندان کودک به کار برده می‌شود تا حداکثر محافظت انجام شود.

بیشتر بخوانید :

باندینگ

لب‌پر شدگی‌ها و شکستگی‌های جزیی دندان‌های پیشین که در دوران کودکی بسیار شایع است به خوبی با مواد همرنگ دندان ترمیم می‌شود. رزین‌های تهیه شده از پلاستیک و شیشه روی دندان‌های شیری و دائمی به کار برده می‌شود که تا دوران جوانی و کامل شدن رشد صورت روی دندان باقی می‌ماند.

درمان ریشه کانال کودکان

درمان ریشه کانال عملی جراحی است که در آن مغز (پالپ) ملتهب دندان که به دلیل اهمال در درمان پوسیدگی آسیب‌دیده است برداشته می‌شود. باکتری باید از اتاق مغز دندان خارج شود تا از ایجاد آبسه یا عفونت جلوگیری شود.

فضا نگهدارنده دندان کودکان

فضا نگهدارنده وسیله‌ای است که به صورت سفارشی توسط دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی از فلز یا آکریلیک ساخته می‌شود. فضا نگهدارنده‌ها یا متحرک هستند یا با سیمان ثابت می‌شوند و وظیفه دارند فضای بین دو یا چند دندان شیری را برای رویش دندان دائمی حفظ کنند.

ارتودنسی

اکثر اختلال‌های فکی ـ دندانی (مال اکلوژن) تا سن 7 سالگی مشخص می‌شود. ارتودنسی پیشگیرانه کودکان در این زمان به رشد صحیح دندان و یا فک کمک می‌کند و ضرورت درمان‌های آتی را کاهش می‌دهد یا حذف می‌کند. مشکلات ارتودنسی بسیاری وجود دارد که قابل درمان زودهنگام است و به همین دلیل متخصص مجرب باید کودک را در دوران رشد به طور مرتب معاینه کند.

 

صفحه قبل 1 ... 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->