در سال‌های گذشته تحولات گسترده ای در زمینه درمان ارتودنسی به وجود آمد که باعث پیشرفت روش های درمانی و ابداع روش های جدید در درمان ارتودنسی شد. از جمله پیشگامان این علم، دکتر ادوارد انگل است که ملقب به پدر ارتودنسی مدرن است.

انتخاب شیوه های ارتودنسی معمولا به نظر متخصص وابسته است. اما ارتودنسی دیمون یکی از پیشرفته ترین و به روز ترین نوع ارتودنسی با داشتن براکت های کشویی قابلیت بسته و باز شدن است که به دلیل نتایج سریع آن، از محبوبیت بالایی در بین بیماران برخوردار است. در این نوع از ارتودنسی فشار کمتری به دندان ها وارد می شود و اصطکاک را به حداقل خود می رساند.

امروزه این شیوه به عنوان یک درمان منحصر به فرد می‌تواند در بازه های زمانی کوتاه نتایج قابل ملاحظه‌ای در رفع مشکلات فک و دندان داشته باشد.

مینی اسکور نوع دیگری از پیشرفته ترین روش های ارتودنسی

مینی اسکور نیز از روش های ارتودنسی است. مینی اسکار یک ابزار قیچی شکل است که با قرار گرفتن در استخوان های فک به روند بهتر درمان ارتودنسی کمک خواهد کرد و باعث می شود که دندان های اطراف به راحتی جابجا شوند تا در نهایت در موقعیت صحیح خود قرار بگیرند. پیش از این که مینی اسکور در محیط دندان‌ها کار گذاشته شود، در ابتدا باید دندان ها معاینه شوند و عکس های رادیوگرافی از دندان گرفته شود.

نکات اساسی در انتخاب شیوه ارتودنسی

سن بیمار و همینطور وضعیت فیزیولوژیکی او از جمله مواردی است که می‌تواند در انتخاب نوع ارتودنسی و شیوه‌های متفاوت ارتودنسی موثر واقع شود. به عنوان نمونه انتخاب ارتودنسی متحرک برای خردسالان به منظور رعایت بهداشت دهان و دندان به مراتب بهتر است.

ارتودنسی دیمون یک انتخاب درست برای بزرگسالان و افراد فعال در اجتماع است. تمامی این پروژه ها از انتخاب ارتودنسی های نوین، جدید و انتخاب نوع ارتودنسی مناسب با وضعیت دهان و دندان بیمار با نظر و مشورت متخصص ارتودنسی صورت می گیرد تا در روند درمان ارتودنسی اختلالی ایجاد نشود.

تعرفه های ارتودنسی

این مورد را باید در نظر گرفت که هزینه ارتودنسی های سریع به نسبت ارتودنسی های دیگر از قیمت بیشتری برخوردار هستند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که میزان ناهنجاری دندان‌ها و فک های هر فرد با یکدیگر متفاوت است. اما در هر صورت کیفیت انجام ارتودنسی به نسبت از اهمیت بیشتری برخوردار است و نباید به خاطر افزایش سرعت، به کیفیت درمان ضربه وارد شود.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/