ارتودنسی یکی از روش های زیبایی دندان ها و فک به شمار می ‌رود. امروزه مردم بیشتر از قبل به صاف و مرتب وبدن دندان های خود اهمیت می دهند. اما قیمت ارتودنسی دندان برای برخی افراد هنوز متعارف نیست. توجه داشته باشید که قیمت ارتودنسی در مطب ها و کلینیک های مختلف متفاوت است.

جدول هزینه های ارتودنسی

نوع درمان ارتودنسی

هزینه بر حسب تومان

ارتودنسی ثابت یک فک

8 تا 10 میلیون تومان

ارتودنسی ثابت دو فک

15 تا 18 میلیون تومان

ارتودنسی ثابت دو فک با براکت سرامیکی

18 تا 22 میلیون تومان

ارتودنسی متحرک فانکشنال به همراه ثابت

16 تا 18 میلیونن تومان

ارتوسرجری

18 تا 22 میلیون تومان

 

هزینه ی بریس برای بزرگسالان

نوجوانی زمان ایده آل تری برای صاف كردن دندان ها است، اما اکثر افراد در اواخر زندگی تصمیم به درمان ارتودنسی می گیرند. متوسط هزینه بریس های شفاف برای بزرگسالان می تواند زیاد باشد، اما مزایای آن ارزشش دارد. قیمت نسبتا بالای ارتودنسی بزرگسالان یکی از دلایلی است که بسیاری از افراد را نسبت به درمان پشیمان می کنند.

قیمت بریس ارتودنسی دندان

قیمت بریس های ارتودنسی شما به نوع درمانی که انتخاب می کنید و طول مدت درمان مورد نیاز بستگی دارد، اما معمولاً هزینه بریس های بزرگسال از 10 تا 20 میلیون تومان است. در میان این هزینه ها، هزینه ویزیت پزشک هم هست  که با روش سفارش پستی میتوانید به کاهش هزینه های خود کمک کنید. در این روش شما شخصا به یک متخصص ارتودنسی مراجعه نمی کنید، اما یک دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی از راه دور بر پرونده شما نظارت می کند.

هزینه بریس های سرامیکی شفاف و سفید بیشتر از اتصالات فلزی است. یک راه حل معمول برای کاهش این هزینه، استفاده از براکت های سرامیکی یا شفاف برای دندان های جلویی (که بیشتر دیده می شوند) و سوار کردن بریس های فلزی بر روی دندان های باقی مانده است که معمولاً دور از چشم هستند.

اما اگر واقعاً نمی خواهید کسی متوجه استفاده شما از ارتودنسی باشد، بریس های نامرئی اینویزیلاین احتمالاً بهترین راه حل هستند. اینویزیلاین به دلیل شرایط خاص و تولید انحصاری ای که برای بیمار دارد قطعا ارزان ترین نوع بریس نیست و اگر نگران هزینه هستید، گزینه های دیگر را بررسی کنید.

تأمین هزینه های بریس بزرگسالان

برخی از بیمه ها، ارتودنسی را برای كودكان تحت پوشش قرار می دهند، اما برای بزرگسالان این هزینه را ندارند. حتی در صورتی که بخشی از هزینه درمان را تقبل کنند باز هم احتمالاً حداکثر پرداخت برای این روش درمانی به عهده شماست.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/