لبخند يكي از نخستين خصوصياتي است كه در برخورد با هر فردي جلب توجه كند. متاسفانه همگي ما با لبخندي مسحور كننده متولد نمي‌شويم. ممكن است فرزند دلبندتان دچار مشكل اوربايت، آندربايت، شلوغي و به‌هم‌فشردگي دندان‌ها يا فاصله‌دار بودن دندان‌ها باشد.

خوشبختانه مشكلات مربوط به نامرتبي دندان‌ها را مي‌توان با انواع بريس اصلاح كرد. در اين ميان والديني هستند كه به خوبي از لزوم ارتودنسي كردن دندان‌هاي فرزندشان آگاه‌ هستند، اما به دليل ترس و نگراني براي درمان اقدام نمي‌كنند. به علاوه اكثر كودكان از سيم‌كشي كردن دندان‌ها مي‌ترسند.. اگر تنها مانع بين شما و يك لبخند ايده‌آل اين هراس بي‌جهت از ارتودنسي است، با ما همراه باشيد تا روش‌هاي غلبه بر اين ترس را فرابگيريد.

ترس از تحمل درد 

اگر به دليل ترس فرزندتان از درد به متخصص ارتودنسي مراجعه نمي‌كنيد و تحمل درد كشيدن فرزندتان را نداريد، بايد بدانيد كه جايي براي نگراني وجود ندارد. ارتودنسي آن‌قدرها هم كه فكر مي‌كنيد، دردناك نيست. در ارتودنسي هيچ عمل خشن و ناملايمي مانند چرخاندن ناگهاني دندان‌ها انجام نمي‌شود.(براي اشنايي با بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران مي توانيد به سايت دندانپزشكي در كلينيك مراجعه كنيد.)

ترس از شرمنده شدن

اكثر كودكان از متفاوت به نظر رسيدن و انگشت‌نما شدن مي‌ترسند و از اين وحشت دارند كه مبادا مورد تمسخر دوستان خود قرار بگيرند. اگر دليل ترس فرزندتان از ارتودنسي خجالت كشيدن است، سعي كنيد در آرامش با او صحبت كنيد. به فرزندتان توضيح دهيد كه اگر امروز اين درمان را انجام دهد تا پايان عمر از نتيجه آن بهره‌مند خواهد شد. حتماً به كودك توضيح دهيد كه چطور مي‌تواند با براكت‌ها و كش‌هاي رنگارنگ بريس را دوست داشتني و زيبا كند. به اين ترتيب درمان مفرح مي‌شود. اگر نتوانستيد فرزندتان را قانع كنيد و او سرسختانه مخالف سيم‌كشي دندان‌ها بود، از دندانپزشك بخواهيد كه مناسب بودن درمان ارتودنسي نامرئي را بررسي كند.

ترس از گير كردن غذا بين دندان‌ها

كودكان تمام مشكلات كوچك را به نحو مبالغه‌آميزي جدي مي‌گيرند. اگر يك فرد بزرگسال غذا بين دندان‌هايش گير كند، آن را به سادگي و حتي بدون فكر كردن درمي‌آورد. اما اگر غذا بين دندان‌هاي كودك گير كند و دوستانش آن را ببينند، اين ذره كوچك ممكن است باعث خجالت كودك شود. اگر اين موضوع باعث ترس از ارتودنسي است، به فرزندتان اطمينان خاطر بدهيد كه احتمال گير كردن ذرات غذا بين دندان‌هاي سيم‌كشي نشده كمتر از دندان‌هاي سيم‌كشي شده نيست.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دانستني هاي دندانپزشكي نيز مي توانيد به سايت دندانپزشكي در كلينيك مراجعه كنيد.