احتمالا اين روزها بيشتر از هر زماني نام ارتودنسي دندان به گوش شما ميرسد. و تعداد آشناها و اقوامي كه با دستگاه هاي ارتودنسي در حال درمان هستند در اطرافتان بيشتر شده است. اما به راستي چرا و به چه دليلي اين درمان تا اين حد مورد توجه قرار گرفته و چرا افراد بيشتري رو به درمان ارتودنسي مي آورند؟

آشنايي فوايد ارتودنسي دندان 

پيشگيري از بيماري لثه

اگر از لثه، دهان و دندان خود به درستي حمايت و حفاظت نكنيد اين امكان وجود دارد كه بيماري لثه شكل بگيريد. بيماري لثه اصطلاحي است براي ملتهب و عفوني شدن لثه ها كه ميتواند علائمي چون درد و خونريزي داشته باشد و در صورت پيشرفت ميتواند حتي به استخوان و ساير بخش هاي بدن گسترش يابد.

پيشگيري از پوسيدگي دندان

پوسيدگي دندان نيز يكي از مشكلات بزرگ حوزه دندانپزشكي است كه آن هم بر اثر بهداشت ضعيف دهان و دندان ايجاد ميشود. زماني كه به طور مرتب دندان ها را مسواك نزنيم، باكتري ها بر سطح دندان ها جولان ميكنند. آن ها با انجام فعاليت خود محيط و اطراف دندان را اسيدي ميكنند و باعث خوردگي، فرسايش و پوسيدگي ميناي دندان ميشوند.

درمان دندان نهفته

زماني كه فك كوچك باشد و يا دندان ها بزرگتر از حالت معمولي باشند، فضا براي رويش تمام دندان هاي دائمي وجود ندارد. در نتيجه دندان هايي كه از لثه جوانه ميزنند كج ميشوند و به اصطلاح كراودينگ يا ازدحام دندان ها به وجود مي آيد. در چنين وضعيتي برخي از دندان ها نمتوانند از لثه جوانه بزنند و به صورت نهفته در داخل لثه به دام ميافتند. اگر اين دندان هاي نهفته خارج نشوند ميتوانند به دندان هاي مجاور خود آسيب شديدي بزنند و باعث عفونت لثه و بيماري هاي ديگر شوند. از مزايا و فوايد ارتودنسي درمان اين وضعيت و پيشگيري از مشكلات احتمالي آينده است.

كمك به بهبود سندروم گيجگاهي- فكي، سردرد، گوش درد و گردن درد

زماني كه دندان ها و فك در موقعيت طبيعي خود نباشند، به مرور زمان در مفاصل فك درد ايجاد ميشود. فك افرادي كه در چنين وضعيتي قرار دارند معمولا زود خسته ميشود. و زماني كه زياد غذا ميجوند و يا كمي بيشتر حرف ميزنند دچار سردرد، گوش درد، و يا گردن درد ميشوند. يكي ديگر از مزاياي ارتودنسي برطرف كردن اين مشكلات و يا حداقل كمك به كاهش اين دردها است.

اگر با دندان هاي خود مشكل داريد و براي مثال دچار كجي، ناصافي، ازدحام، مشكلات بايت و مال اكلوژن هستيد تنها راه حل آن ها مراجعه به يك متخصص ارتودنسي خوب است.براي آشنايي با بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران مي توانيد به سايت دندانپزشكي در كلينيك مراجعه كنيد