حال که چاقی و اضافه وزن دغدغه بسیاری از افراد شده است، لازم است که به دنبال راهی برای لاغری و کاهش وزن باشید. امروزه نام انواع عمل لاغری زیاد به گوشمان می خورد. افرادی که نتوانسته اند با استفاده از انواع رژیم لاغری کاهش وزن داشته باشند به دنبال این جراحی های لاغری می روند. در ادامه شما را بیش تر با این جراحی های لاغری آشنا خواهیم کرد.

جراحی لاغری

جراحی های لاغری بسیاری با متدهای متفاوتی امروزه به میان آمده اند که قصد کاهش وزن را دارند. اما لازم است بدانید که تمامی افراد نمی توانند به دنبال این جراحی های لاغری بروند. یکی از معروف ترین جراحی های لاغری، اسلیو معده نام دارد.

افرادی که شاخص توده بدنی آن ها بیش تر از 35 باشد می توانند به دنبال استفاده از این جراحی اسلیو معده بروند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بیش تر با جراحی اسلیو معده و موارد مرتبط با آن آشنا شوید.

اسلیو معده

جراحی اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی در بیمارستان و تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. متخصص یا فوق تخصص لاپاراسکوپی چند شکاف بر روی شکمتان ایجاد می‌کند. این جراح لاغری با استفاده از یک تلسکوپ بلند و باریک که دوربینی در انتهای آن نصب شده است عمل جراحی را انجام می‌دهد. لاپاراسکوپ از طریق برش‌های ایجاد شده وارد بدن می‌شود و حدود 80 درصد از معده شما را خارج می‌کند. جراح عمل لاغری لاپاراسکوپی را بر اساس تصاویر نشان‌داده‌شده بر روی صفحه‌نمایش (مانیتور) اتاق عمل انجام می‌دهد.

مراقبت ها و ریکاوری بعد از عمل اسلیو در بیمارستان

بیماران معمولاً یک تا دو روز را پس از جراحی اسلیو معده در بیمارستان می گذرانند.

در روزها و هفته های اولیه پس از جراحی، احساس خستگی، تهوع و استفراغ، مشکل در خواب، درد پس از جراحی، ضعف، سبکی سر، از دست دادن اشتها، نفخ و درد، مدفوع شل و فراز و نشیب های احساسی طبیعی است.

بیماران این موارد را به درجات مختلفی تجربه می کنند، بنابراین هر گونه نگرانی خاصی که دارید با تیم جراحی چاقی خود در میان بگذارید.

کنترل درد

·         ممکن است در محل برش یا در نتیجه نحوه قرارگیری بدن در حین جراحی احساس درد کنید. برخی از بیماران نیز درد گردن و شانه را تجربه می‌کنند که زمانی اتفاق می‌افتد که بدن گاز مورد استفاده در حین جراحی را دوباره جذب می‌کند.

·         اگر درد شما را از حرکت باز می دارد به تیم مراقبت خود اطلاع دهید.

·         درد با داروهای خوراکی برطرف می‌شود، که وقتی به طور منظم استفاده می‌شوند بهترین اثر را دارند.

·         قبل از درخواست دوز دیگر منتظر نباشید تا درد شما غیرقابل تحمل شود.

·         حفظ سطح ثابت دارو در جریان خون، درد را قابل کنترل نگه می دارد.