اساس بهترین رژیم غذایی برای لاغری و کاهش وزن بر روی غذاهای کامل و غنی از مواد مغذی بنا شده است. این مواد غذایی شامل میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین های بدون چربی و چربی های سالم است. به این شکل شما می توانید با یک رژیم لاغری ساده و کم هزینه بر پایه غذاهای کامل به اهداف تناسب اندام خود برسید. غذاهای کامل سرشار از مواد مغذی ضروری، فیبر بالا و به طور کلی کالری کمتری نسبت به جایگزین های فرآوری شده دارند. سعی کنید بشقاب خود را با گزینه های رنگارنگ و متنوع پر کنید تا از طیف وسیعی از مواد مغذی بهره ببرید. برای مثال می توانید یک نمونه Pdf برنامه رژیم لاغری یک ماهه رایگان را دانلود کرده و برای مدتی از آن پیروی کنید. همچنین در ادامه می توانید با انواع رژیم های لاغری آشنا شوید.

رژیم کانادایی

رژیم کانادایی یک رژیم لاغری سریع است که امروزه برای داشتن تناسب اندام، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از افرادی که از این رژیم کاهش وزن سریع پیروی کرده‌اند، نتیجه مطلوبی را دریافت کردند. به همین دلیل Canadian Diet شهرت و محبوبیت خاصی برای لاغری پیدا کرده است.

رژیم فستینگ

یکی از سوالاتی که بسیار پرسیده می شود این است که رژیم فستینگ چند روزه است؟ بدن مقدار اضافی انرژی (کالری) را به‌شکل چربی ذخیره می‌کند. درصورت غذانخوردن یا کاهش کالری مصرفی، بدن با ایجاد تغییراتی، از این انرژی ذخیره‌شده برای ادامه‌ی حیات استفاده می‌کند. این امر به‌دنبال تغییراتی در فعالیت دستگاه عصبی و برخی هورمون‌ها اتفاق می‌افتد. با رژیم فستینگ یا غذانخوردن، تغییرات زیر در هورمون‌های بدن اتفاق می‌افتد.

رژیم شوک 5 روزه

رژیم شوک 5 روزه ، یک برنامه غذایی است که متابولیسم بدن شما را شوکه می‌کند. این رژیم باعث افزایش عملکرد سیستم متابولیک بدن شده که در نهایت منجر به چربی سوزی اضافی می‌شود. در برخی موارد، این رژیم حتی ممکن است به کاهش وزن 11.33 کیلوگرمی در دو هفته کمک کند، که زمان بسیار کوتاهی برای از دست دادن این مقدار چربی به نظر می‌رسد.

قابل درک است که رژیم شوک شامل دریافت کالری کم است. به گفته کارشناسانی که این برنامه غذایی را طراحی کرده‌اند، شوکه کردن متابولیسم بدن از طریق یک رژیم غذایی کم کالری، سیستم متابولیک شما را شارژ می‌کند، که این اتفاق تا دو سال به همین شکل باقی می‌ماند. از این رو، این رژیم به شما کمک می‌کند وزن بدن خود را حتی پس از پایان دوره رژیم غذایی 14 روزه حفظ کنید.

رژیم گیاهخواری

رژیم گیاه خواری در نگاه اول، پیچیده یا بیش از حد محدود کننده به نظر می‌رسد. بسیاری از افراد که در نظر دارند به رژیم غذایی گیاه خواری روی آورند، در ابتدا نگران یافتن جایگزین‌های گیاهی مناسب برای وعده‌های غذایی مورد علاقه خود هستند. اما آشنایی با این روش گیاه خواری و شناخت کافی تمامی جنبه‌های آن، شرایط را برای افراد آسان و تا حدی جذاب هم می‌کند. شما می توانید یک نمونه رژیم گیاهخواری رایگان را دانلود کرده و از آن پیروی کنید.

منبع: https://www.sira.fit/