انواع مختلف درمان ارتودنسي براي كودكان، نوجوانان و بزرگسالان

امروزه براي هر نوع مشكل ارتودنسي ده ها نوع درمان و دستگاه مختلف وجود دارد. اگر ميخواهيد به زودي دندان هاي ناصاف و به هم ريخته خود را با ارتودنسي درمان كنيد يا اگر تنها درباره درمان هاي ارتودنسي كنجكاو هستيد اين مقاله را بخوانيد تا شما را با انواع مختلف درمان و مخصوصا بريس ارتودنسي  آشنا كنيم.

ارتودنسي ثابت با بريس فلزي مرسوم 

بريس ها جزء ارتودنسي ثابت هستند به اين معني كه براي درمان مشكل ناصاف بودن دندان ها از دستگاه هايي استفاده مي كنيم كه تا پايان دوره درمان حتما و حتما بايد به دندان ها متصل باشند.

ارتودنسي نامرئي با بريس سراميكي (ارتودنسي سراميكي)

امروزه بيشتر افرادي كه نياز به اصلاح مشكلات تراز دندان دارند رو به ارتودنسي نامرئي آورده اند. ارتودنسي نامرئي به نوعي درمان گفته ميشود كه در آن متخصص ارتودنسي از دستگاه هايي استفاده ميكنند كه در عين اينكه بهترين نتيجه را در بر دارند، يا قابل مشاهده نيستند و يا به سختي ميتوان آن ها را ديد. به اين درمان در اصطلاح عاميانه ارتودنسي شفاف هم گفته ميشود. يكي از مهمترين و بهترين دستگاه هاي ارتودنسي نامرئي بريس سراميكي است.

ارتودنسي خودتنظيم يا ديمون

ارتودنسي با ديمون تقريبا مشابه ارتودنسي ثابت با بريس هاي نامرئي است. اما تفاوت هاي جزئي با هم دارند. ما در درمان با بريس فلزي، معمولا از براكت هاي تقريبا ثابت استفاده ميكنيم اما در ديمون از براكت هايي استفاده ميكنيم كه اجازه تنظيم و حركت آزادانه دندان ها بدون اصطكاك را براي ما فراهم ميكند. هزينه ارتودنسي ديمون كمي بالاتر از ارتودنسي با بريس فلزي است.

ارتودنسي لينگوال

اين دستگاه هاي ارتودنسي دقيقا مشابه با بريس هاي فلزي مرسوم هستند. با اين تفاوت كه ما بريس لينگوال را به پشت دندان ها متصل ميكنيم. (بريس معمولي به جلوي دندان وصل ميشود). به خاطر اينكه كسي بريس لينگوال را نمي بيند ما به اين روش درمان نوعي ارتودنسي نامرئي نيز مي گوييم.