داشتن دندانهای صاف، یکدست و سفید می تواند از نظر سلامت عمومی و سلامتی دهان و دندان تفاوت اساسی ایجاد کند. یکی از روش های دست یافتن به چنین لبخندی رو آوردن به درمان ارتودنسی دندان است. ارتودنسی با اینکه بسیار سودمند است و به زیبایی صورت و افزایش اعتماد به نفس کمک میکند اما هزینه زیادی دارد.  در واقع یکی از بزرگترین چالش ها و معضلات پیش روی کسانی که میخواهند ارتودنسی کنند هزینه ارتودنسی دندان است. اغلب افراد با قیمت ارتودنسی مشکل دارند به همین خاطر درباره نحوه پوشش بیمه برای این درمان توسط شرکت های بیمه ای سوالاتی دارند. این مقاله را بخوانید تا ببینید آیا هزینه ارتودنسی با بیمه تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و سایر بیمه ها تحت پوشش قرار داده میشود؟ اگر بله، هزینه ارتودنسی را چقدر کاهش میدهند.

برای مطالعه بیشتر : مجله ارتودنسی دندان

آیا بیمه خدمات دندانپزشکی را تحت پوشش قرار میدهد؟

به طور کلی بیمه های سلامت به ندرت خدمات دندانپزشی را تحت پوشش قرار میدهند و تنها در مواردی که درمان روی برطرف کردن مشکل خاص و پزشکی تمرکز داشته باشد حاظر به برگرداندن هزینه ها خواهد بود. با این حال برخی از پروسه ها میتواند تحت پوشش بیمه باشند. در واقع اگر میخواهید به دنبال زنده کردن هزینه ارتودنسی و سایر تعرفه های دندانپزشکی باشید بهتر است به فکر بیمه تکمیلی باشید. یعنی بیمه دندانپزشکی را باید در خدمات بیمه های تکمیلی جستجو کنید.

نحوه کاهش هزینه ارتودنسی و سایر خدمات دندانپزشکی با بیمه تکمیلی چگونه است؟

شما به دو صورت میتوانید اقدام به کاهش هزینه ارتودنسی با بیمه کنید. اول میتوانید به شرکت های بیمه که با مراکز، کلینیک ها و مراکز دندانپزشکی قرار دارند مراجعه کنید و هزینه ای برای خدمات دندانپزشکی به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت کنید. سپس به مراکز طرف قرارداد مراجعه کنید و مستقیما هزینه ارتودنسی با بیمه را کاهش دهید.

یا اینکه میتوانید با مراجعه به مطب یک کلینیک یا مطب یک متخصص ارتودنسی خوب کارهای درمان را شروع کنید و سپس با گرفتن برگه درمان به شرکت بیمه ای که خود را برای خدمات دندانپزشکی بیمه کرده اید مراجعه کرده و بخشی از هزینه ها را برگردانید. البته در نظر داشته باشید که این نوع بیمه های تکمیلی نیز مانند بیمه تامین اجتماعی هزینه های پروسه های زیبایی مانند ایمپلنت دندان، لمینت و سایر ونیر دندان را تحت پوشش ندارد و در موارد بسیار خاصی ارتودنسی را نیز پوشش میدهد.

برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت دندانپزشکی درکلینیک مراجعه کنید.