به طور کلی هدف از انجام ارتودنسی دندان کمک به صاف شدن دندان ها است. انواع مختلف ارتودنسی مانند ارتودنسی ثابت، متحرک، نامرئی و مرئی میتوانند به شما کمک کنند تا لبخندی با دندان های صاف و یکدست داشته باشید. هر چند که ما واقعا چیزی به نام ارتودنسی رنگی نداریم اما به نظر میرسد که یکی از دسته بندی های جدید ارتودسی دندان، ارتودنسی رنگی باشد زیرا اغلب نوجوانان و جوانان وقتی به مطب ما مراجعه میکنند مدام از رنگ ارتودنسی و انتخاب رنگ برای دستگاه های ارتودنسی سوال میپرسند.

منظور از ارتودنسی رنگی چیست؟

مهمترین دستگاه های ارتودنسی تحت عنوان بریس شناخته میشوند که در ارتودنسی ثابت دسته بندی شده اند. بریس ها خودشان از اجزای مختلفی تشکیل شده اند. براکت ها، باند ها، سیم قوس دار و الاستیک ها مهمترین بخش های هر بریس را تشکل میدهند.

براکت ها به جلوی دندان وصل میشوند

از بین براکت ها سیم قوس دار رد میشود و براکت ها را به هم وصل میکند

باندهای فلری که به دور دندان های آسیاب انتهایی متصل میشوند

و سرانجام الاستیک ها که به براکت ها وصل شده و براکت های بالا و پایین را به هم متصل میکند و در رنگ های مختلفی ساخته میشوند.

چه کسانی بیشتر از رنگ ارتودنسی استقبال میکنند؟

از آنجایی که متخصص دندانپزشکی کودکان و متخصص ارتودنسی توصیه می کنند که بچه ها درمان ارتودنسی را سنین بین 8 تا 14 سالگی شروع کنند، و در این سنین ممکن است بچه ها چندان از درمان استقبال نکنند، ارتودنسی رنگی به آن ها پیشنهاد میشوند تا بهتر پروسه درمان و بریس ها را بپذیرند. بنابراین بیشترین قشری که تمایل دارند رنگ ارتودنسی انتخاب کنند نوجوانان و در موارد خیلی کم در جوانان هستند.( برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت کلینیک دندانپزشکی دکتر درویش پور مراجعه کنید)

چگونه بهترین و زیباترین رنگ ارتودنسی را انتخاب کنیم؟

ادامه مقاله را بخوانید تا با چند نکته ساده بتوانید در انتخاب ارتودنسی رنگی بهتر عمل کنید و رنگ مناسبی را برای خودتان یا فرزندتان انتخاب کنید.

1. از متخصص ارتودسی خودتان کمک بگیرید

2. چند رنگ را با هم ترکیب کنید

3. رنگ مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید

4. رنگی را انتخاب کنید که متناسب با تناژ پوست شما باشد

5. رنگی را انتخاب کنید که چشمان شما را تکمیل کند

6. رنگی انتخاب کنید که با رنگ لباس هایتان ست و هماهنگ باشد

7. هر رنگی را انتخاب نکنید

8.  اگر ارتودنسی شفاف دوست دارید…..

9. ارتودنسی سرامیکی انتخاب کنید

بیشتر بدانیم : مجله ارتودنسی دندان