پيش از آن كه بپردازيم به اينكه لمينت اقساطي چيست؟ بايد ابتدا با لمينت آشنا شويم. روش درماني زيبايي كه افراد براي زيبا شدن دندان و طرح لبخند خود از آن بهره مي‌گيرند. شايد چندين باري شنيده باشيد كه اطرافيان بگويند مي‌خواهند براي زيبايي دندان خود از لمينت استفاده كنند. اين امر با مشورت و راهنمايي پزشك متخصص انجام خواهد گرفت. در اين مقاله با كلينيك دندانپزشكي جنت اباد يعني تاج دنتال همراه باشيد تا به طور كلي با لمينت دندان آشنا شويد.

لمينت دندان اقساطي چيست؟

لمينت دندان را بايد پوسته نازكي دانست كه به عنوان پوشش دندان براي زيبايي در رنگ مختلفي ارائه شده و نسبت به هر فرد طراحي خاصي دارد. براي لمينت بايد به سراغ پزشكي متخصص رفته و راهنمايي كاملي دريافت كرد تا در صورت نياز به انجام آن پرداخت. لمينت  دندان عيب هاي دندان را مي پوشاند و به اين ترتيب كمك شاياني به افزايش زيبايي افراد كرده و اعتماد به نفس آنان را ارتقا خواهد بخشيد.

برخي از دندانپزشكان لمينت دندان اقساطي انجام مي دهند تا بيماران راحت تر بتوانند از عهده هزينه هاي آن بربيايند.

در واقع اين پوسته به منظور تغيير رنگ، اندازه، طول، شكل و بهبود ظاهري دندان به سطح جلويي دندان ها اتصال پيدا خواهد كرد. البته نبايد انتظار دوام فوق العاده داشت، زيرا لمينت عمدتا ظريف بوده و بايد در نگهداري آن مراقبت كاملي داشت. زيرا سهل انگاري موجب خواهد شد تا شكسته شده يا از ببين برود.

بنابراين بايد سعي كنيد آن را به خوبي نگهداري كنيد. لمينت‎ها عمدتا از جنس سراميك يا پرسلن هستند. برخي از آنها ممكن است دوام بالايي نشان ندهند ولي برخي ديگر نيز پردوام باشند.

چه تفاوتي بين لمينت دندان و كامپوزيت وجود دارد؟

  • دوام لمينت بيشتر از كامپوزيت دندان است.
  • در كامپوزيت دندان پزشك هيچ قالب گيري نداشته و روي دندان فرم دهي انجام مي‌گيرد. اما در لمينت بايد قالب گيري صورت گيرد.
  • كامپوزيت نسبت به لمينت رنگ پذيري بيشتر و بهتري دارد.
  • در بحث قيمت، لمينت دندان قيمت بالاتري نسبت به كامپوزيت دارد.
  • لمينت نسبت به كامپوزيت زيبايي بيشتري دارد.
  • درخشاني لمينت نسبت به كامپوزيت بيشتر است.
  • دوام و عمر لمينت بيشتر از كامپوزيت است.

هزينه لمينت دندان چقدر است؟ 

همچون عمر يك لمينت، قيمت آن نيز به موارد مختلفي بستگي دارد. عواملي كه روي قيمت بستگي دارد بايد به تعداد دندان، منطقه شهري، تعرفه دندانپزشكي، نوع موادي كه استفاده مي‌شود و برخي ديگر اشاره كرد.

شايان ذكر است برخي پزشكان به صورت اقساطي هزينه لمينت را حساب مي كنند. بنابراين بسته به هر پزشك متخصص، بايد ماهانه مبلغ مشخصي پرداخت كرد و پيش پرداخت معيني هم داشت. به طور كلي هزينه لمينت به مواردي كه گفته شده بستگي دارد و بايد طبق مواردي كه بيان شد، از لمينت مراقبت كاملي به عمل آورد.