لمینت دندان خرگوشی نه تنها از لحاظ زیبایی روی دندان شما تاثیر خواهد گذاشت بلکه از لحاظ درمانی هم کمک شایانی به شما خواهد کرد. برای اینکه تشخیص داده شود آیا برای مشکل دندان خرگوشی، روش لمینت برای شما مناسب است یا نه، باید با یک دندانپزشک ترمیم خوب مشورت کنید.

چه زمانی دندان گوشی نیاز به اصلاح دارد؟

زمانی که فردی دندان های فک پایینی اش سر جای خود قرار داشته باشد ولی دندان های فک بالایی اش جلوتر و رو به جلو حرکت کرده باشد و یا در کنار اینکه روبه جلو هستند، بزرگ هم باشند، گفته می‌شود این افراد دندان خرگوشی هستند و باید برای برگرداندن ها به سرجای خود روی آن ها اصلاحاتی صورت گیرد.

دندان خرگوشی بودن بیش از حد ممکن است باعث کاهش زیبایی فرد شود و اعتماد به نفس او را تحت تأثیر قرار بدهد به این دلیل که فرد در محیط جامعه برای صحبت کردن و خندیدن نیاز به دندان های مرتب و منظم دارد اما این عارضه در دندان های فرد، باعث می شود که چهره زیبای خود را از دست داده و طرح لبخند زیبایی نداشته باشد.

روش های درمان دندان خرگوشی

برای اصلاح رو به جلو بودن دندان ها روش های مختلفی وجود دارد که عبارتند از:

ارتودنسی دندان خرگوشی

انواع لمینت دندان خرگوشی

کامپوزیت

جراحی و …

همانطور که در بالا اشاره شد  یکی از روش‌هایی که که می‌توان برای اصلاح دندانهای رو به جلو یا دندان های خرگوشی انجام داد، لمینت دندان خرگوشی است. لمینت دندان خرگوشی نه ‌تنها باعث درمان رو به جلو بودن دندان های جلویی در فک بالا می شود بلکه می ‌تواند زیبایی منحصر به فردی را برای چهره فرد ایجاد کند.

کارایی لمینت برای دندان خرگوشی

همانطور که در مطلب بالا هم اشاره شد لمینت دندان خرگوشی یکی از روش های ترمیم عارضه جلو بودن دندان است. برای اینکه تشخیص داده شود آیا برای مشکل دندان خرگوشی، روش لمینت دندان خرگوشی مناسب است یا خیر، باید مشورت های لازم را با دندانپزشک انجام داد.

لمینت برای این نوع دندان ها در دو روش روکش های تمام سرامیک و کامپوزیت انجام می شود که انتخاب نوع آن توسط دندانپزشک مشخص می شود.

انواع درمان برای دندان خرگوشی

پس از اینکه اطلاعات کافی در مورد لمینت دندان خرگوشی کسب کردید جالب است بدانید برای درمان دندان خرگوشی ها روش های مختلفی وجود دارد. اما تنها شخصی که می‌تواند بعد از معاینه دندان بیمار و شدت جلو بودن دندان های جلویی اش تصمیم بگیرد که کدام روش درمانی از تمامشان مناسب تر است متخصص دندانپزشک شما می باشد.

درمان هایی که برای ترمیم این عارضه استفاده می شوند عبارتند از:

  • براکت ها
  • اینویزیلاین
  • جراحی فک

بیشتر بدانیم : ارتودنسی دندان ایمپلنت شده