این مقاله بسیار مهم در مورد نقش ساختار دندان های شما است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک دندانپزشکی جنت آباد یعنی  تاج در تماس باشید. در این کلینیک شبانه روزی مجهز خدمات دیگری نظیر دندانپزشکی کودکان ، ایمپلنت ، ونیر ،ارتودنسی و دندانپزشکی بارداری نیز ارائه می شود. دندان های شما و ساختار دهان شما نقش مهمی در توانایی شما برای خوردن، صحبت کردن، و سالم نگه داشتن شما دارند.

بسیاری از ما دندانهایمان را به عهده می گیریم – تا زمانی که چیزی اشتباه برطرف شود. نه تنها دندانهای ما به ما کمک می کنند که غذا بخورند و هضم کنند، آنها نیز نقش مهمی در گفتار و تأثیرگذاری بر سلامت ما دارند. با مسواک زدن روی دانش بهداشتی دندانپزشکی، اولین گام برای جلب توجه دندانهایتان به آنها خواهید داشت.

چقدر در مورد این مروارید می دانید؟

توسعه دندان ها

انسان ها دارای دو مجموعه دندان هستند: دندان های اولیه (کودک) و دندان دائمی (بزرگسالان) که در مراحل مختلف رشد می کنند. اگر چه زمان بندی متفاوت است، توسعه هر یک از این مجموعه دندان ها مشابه است. در اینجا برخی از حقایق در مورد چگونگی توسعه دندان ها ذکر شده است:

طبق گفته شانتانو لال، دکتر جراحی دندانپزشکی و استاد دانشکده دندانپزشکی مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک، دندان ها به شکل متقارن فوران می کنند، به این معنی که مولر بالا در سمت چپ شما باید در حدود یکسان رشد کند زمان به عنوان مولر بالا در سمت راست.

“پیشرفت دندان ها به مدت طولانی قبل از اینکه دندان اول شما قابل رویت باشد قابل مشاهده است. برای مثال، یک دندان اول نوزاد در حدود شش ماه ظاهر می شود، اما پیشرفت این دندان ها در طول سه ماهه دوم بارداری آغاز می شود.”

 

تاج دندان ابتدا شکل می گیرد، در حالی که ریشه ها حتی بعد از اینکه دندان ها فوران کرد، همچنان رشد می کنند.

20 دندان اولیه در میان سنین 2 تا 3 سال قرار دارند و تا سن 6 سالگی باقی می مانند. در بین سنین 6 تا 12 ساله، این دندان های اولیه شروع به سقوط می کنند تا بتوانند دندان های دائمی را ایجاد کنند.

دندان بزرگسالان بین سنین 6 تا 12 سال شروع به رشد می کنند. اکثر بزرگسالان 32 دندان دائمی دارند.

بیشتر بخوانید: ارتودنسی پشت دندانی