دندانپزشکی به تنهایی استرس زیادی دارد ،برای مادران باردار این استرس چند برابر میشود.کلینیک دندانپزشکی جنت آباد یعنی تاج دنتال  با دقت بهترین روش درمان را برای این گروه انجام میدهد تا هم درمان خوبی انجام گیرد و هم آسیبی به آنها وارد نشود.

دندانپزشکی و بارداری

امروزه اکثر زوجین از قبل تصمیم به بارداری میگیرند . قاعدتا  مشاوره های درمانی لازم را قبل از بارداری انجام میدهند، تا هم مادر و هم جنین این دوره مهم را به سلامت بگذرانند. یکی از مشاوره های لازم قبل از این دوران یک معاینه دقیق دندانپزشکی می باشد.لطفا دندانپزشک خود  را در جریان تصمیم خود بگذارید تا یک معاینه خوب و کامل همراه با تجویز رادیوگرافی های کامل برایتان انجام دهد.و تمام اقدامات درمانی لازم را انجام دهد و توضیحات مراقبتی و بهداشتی را برایتان انجام دهد تا در این دوران مهم  دغدغه دندانی نداشته باشید.

چه خدمات دندانپزشکی را در دوران بارداری می توان انجام داد؟

ترجیح ما این است که در این دوران خدمات ساده مثل ترمیم پوسیدگیها و جرمگیری را انجام دهیم و انجام درمانهای پیچیده را بعد از  دوران بارداری انجام دهیم .اما این را باید بدانیم هنگامی که مادر دچار درد دندان شده یا عفونتی در لثه دارد ناچار به انجام درمانهای لازم هستیم .چون این درد و عفونت حتما عوارض بدتری را برای شما و جنین به ارمغان می اورد .البته با پیشرفت های که در تکنولوژی دندانپزشکی صورت گرفته میتوان خدمات لازم اورژانسی را به مادر داد .حتی در صورت نیاز و صلاحدید پزشک میتوان رادیوگرافی های لازم را نیز انجام داد (با کمک محافظ های سربی که به صورت تن پوش هستند بدون اینکه ضرری را متوجه مادر یا جنین بکنیم).بنابراین توصیه میکنیم حتما اگر مشکلی در دندانهایتان در دوران بارداری بوجود آمد برای درمان به دندانپزشکی بارداری مراجعه کنید و منتظر نشوید تا درمان را بعد از زایمان انجام دهید.احتمال ایجاد دردهای شدید در انتهای دوران بارداری دور از انتظار نیست که درمان آن مشکل تر میشود. اما برای انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی بهتراست تا پایان دوره بارداری صبر کنید.

 چگونگی رعایت بهداشت دهان ودندان در دوره بارداری؟

نکته بسیار مهم در این دوران رعایت بهداشت خوب و دقیق شما مادران است. روش درست مسواک زدن وروش استفاده از نخ دندان را حتما از دندانپزشک خود بپرسید.در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی مادر، لثه ها به شدت حساس میشود و گاهی اوقات دچار خونریزی میگردد و متورم می شود. شما با رعایت بهداشت خوب میتوانید این عوارض را به حداقل رسانده یا ازبین ببرید.البته گاها مادران اظهار میکنند قادر به تحمل بو و طعم خمیر دندان نیستند و دچار تهوع و استفراغ میشوند.توصیه ما این است که از خمیر دندان بدون بو استفاده کنید یا حتی بدون خمیردندان مسواک کنید و هرگز مسواک را کنار نگذارید که عوارض آن بدتر است.استفاده از دهانشویه ها هم در این دوران توصیه نمیشود بهتر است از دهانشویه آب و نمک هم به خاطر عوارض آن استفاده نکنید.

بیشتر بدانیم : ارتودنسی بی رنگ