برای مراقبت از دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی آن ها فاکتورهای مهمی وجود دارد که به سلامت دندان های شما کمک می کند، در ادامه با کلینیک دندانپزشکی ترمیم و زیبایی آرتمان همرا باشید تا با این فاکتور ها آشنا شوید.

حفره چیست؟

پوسیدگی دندان،عبارت است از مینای دندان شما و آسیب به ساختار دندان ناشی از اسید هایی که در هنگام ایجاد باکتری ها و پلاک ایجاد می شوند،اگر این ماده از بین برود مینای دندان درمان نشود، حفره یا سوراخ در دندان می تواند در نهایت رخ دهد. بدون درمان، این حفره ها می توانند در طول زمان بزرگتر شوند و حتی کل دندان را نیز نابود کنند.

اسیدهای پلاک نیز می توانند در لایه بعدی دندان (دنتین) پرورش پیدا کند و در نهایت باعث ایجاد حفره ریشه ای شوند. در نتیجه، اعصاب دندان های شما در معرض خرابی قرار می گیرند و شما می توانید هنگام خوردن یا نوشیدن احساس درد کنید. اگر احساس درد در نزدیکی ریشه دندان تان را احساس کنید، ممکن است شما دچار نوعی پوسیدگی دندان شوید و با یک متخصص دندانپزشکی مشورت کنید.

بیشتر بدانیم : لمینت دندان

فاکتورهای برای مراقبت از حفره و فرسایش دندان:

بهداشت دهان و دندان ضعیف:

دندان هایتان را طور مرتب مسواک بزنیدو به طور منظم اجازه ندهید پلاک برای ساخت و حمله به مینای دندانتشکیل شود.

تشکیل پلاک:

پلاک زمانی ایجاد می شود که باکتری ها، اسید، ذرات غذایی و بزاق در دهان شما ترکیب شوند.

این پلاک به دندان های شما متصل است و با گذشت زمان ایجاد می شود. اسید در پلاک مینای

دندان شما را حمل می کند و در نهایت می تواند سوراخ های دندان های شما را ایجاد کند، در

غیر این صورت به عنوان حفره شناخته می شود.

دهان خشک: بزاق به شستشوی پلاک از دندان کمک می کند. اگر دهان خشک با کمی بزاق دارید،

پلاک ممکن است سریعتر تشکیل شود.

خوردن و نوشیدن:

این جایی است که همه چیز شروع می شود. از آنجا که همه ما باید خوردن و نوشیدن در زندگی داشته باشیم، هیچ راهی برای جلوگیری از این وجود ندارد، اما نقش مهمی در تشکیل حفره ها ایفا می کند.

هنگامی که شما غذا می خورید یا نوشیدیدنی، کربوهیدرات ها روی دندان هایتان باقی می ماند تا زمانی که مسواک بزنید.

حتی پس از مسواک زدن، شما ممکن است قادر به حذف تمام ذرات غذایی و یا کربوهیدرات از دندان های خود نیست. غذاهایی که تمایل به دلزدگی دارند، خطر ابتلا به حفره دندان را افزایش می دهند.