چه رابطه ای بین ارتودنسی و حاملگی وجود دارد؟ برای دانستن نکات ارتودنسی دندان و حاملگی به طور کلی دندانپزشکی بارداری ، لطفا با ما همراه باشید.

ارتودنسی دندان و حاملگی

یکی از نکاتی که اکثر افراد باید به آن دقت کنند این است که در دوران بارداری کدام یک از روش های درمانی دندان برای مادر ممنوع نیست. شاید شنیده باشید که پزشکان بسیار توصیه می کنند که اگر دندان عقل اضافی در دهان دارید که ممکن است شما را در آینده آزار دهد، قبل از باردار شدن و یا حتی تصمیم به باردری، آن دندان را از دهانتان خارج کنید. به این دلیل که در هنگام دوران بارداری، کشیدن دندان عقل تقریباً غیر ممکن می شود.

در کل باید گفت مراقبت از دندان نباید به دلیل بارداری متوقف شود. در حقیقت مهمترین چیزی که باید همیشه بدانید و به آن توجه کنید این است که بهداشت و درمان دهان و دندان خود را رعایت کنید و به طور مرتب از مسواک، نخ دندان و مسواک بین دندانی و همچنین شوینده های ضد عفونی کردن دهانی استفاده کنید.

بیشتر بدانیم : دندانپزشکی کودکان

ارتودنسی در حاملگی

یکی دیگر از مسائلی که اکثر افراد درگیر آن هستند که این است که آیا می شود در دوران بارداری درمان ارتودنسی روی دندان ها انجام داد یا خیر؟

پاسخ این سوال مثبت است و ممکن است که شما را متعجب کند؛ اگر دندان هایتان نیاز به درمان ارتودنسی دارد و شما باردار هستید، ممکن است این زمان یکی از بهترین مواقعی باشد که می توانید آن را روی دندان تان انجام دهید. دلیل اینکه می گوییم بهترین زمان برای درمان ارتودنسی در زمان بارداری است این است که:

درمان ارتودنسی در این دوره راحت‌تر است. به این دلیل که درمان ارتودنسی در زمان بارداری ساده‌تر می‌شود.  از مشکلاتی که مادر در حین بارداری می‌تواند در فک‌هایش رخ دهد این است که ممکن است دندان و فک جابجا شوند. بنابراین، ارتودنسی دندان در حاملگی می‌تواند در کنار اینکه از بروز این مشکلات جلوگیری کند، مشکلات دندان های شما را هم حل کند و شما قبل از این که کودک تان شروع به حرکت کند، درمان ارتودنسی دندانتان به پایان رسیده و یکی از مراحل چالش برانگیز دوران بارداری تان را به پایان خواهید رساند.

ویژگی های ارتودنسی دندان در حاملگی

جلوگیری از آسیب هایی که ممکن است در دوران بارداری به دندان و فک وارد شود.

ایجاد یک طرح لبخند زیبا

برطرف کننده مشکل بلع

برططرف کننده مشکل جویدن

درمان ناهنجاری ای شدید دندان

بازیابی اعتماد به نفس از دست رفته

ساده تر شدن درمان

ساده تر شدن حرکت دندان در دهان

بیشتر بدانیم : ونیر کامپوزیت