ترمیم و زیبایی دندان های جلو بسیار در زیبایی چهره افراد موثر است؛به همین دلیل هم هست که طرفدان زیادی دارد. شکل ظاهری دندان های جلویی متفاوت از دندان های عقبی است؛ در نتیجه فرآیند ترمیم و همچنین نگهداری این دندان ها نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

پوسیدگی دندان های جلویی علاوه بر دردناک بودن، به ظاهر فرد نیز خدشه وارد کرده و تأثیرات بسزایی بر سلامتی خواهد داشت. این دندان ها علاوه بر نقش مهم در غذا خوردن، بخشی قابل توجه از طرح لبخند هر فرد و زیبایی ظاهری او محسوب می شوند. همه اینها دلایلی هستند که فرد می تواند بری ترمیم و زیبایی دندان جلو اقدام کند.

در ادامه این مقاله با کلینیک دندانپزشکی جنت آباد همراه باشید تا با روش های ترمیم دندان جلو اشنا شوید.

از جمله روش هایی که برای پر کردن دندان استفاده می شود، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

پرکردن

رایج ترین روش ترمیم دندان ها پر کردن است. در این روش بخشی که دچار پوسیدگی شده است، تراشیده شده و با ماده ای محکم پر می شود. برای پر کردن دندان های جلویی از ماده ی همرنگ دندان استفاده می شود.

کامپوزیت

کامپوزیت دندان، تولید شده از رزین های ترکیبی بوده و یکی از محبوب ترین روش ها برای ترمیم و زیبایی محسوب می شود. ترمیم دندان با این روش دوام پایین تری نسبت به پر کردن دارد؛ اما گران قیمت تر است. پروتزهای کامپوزیت باید هر 5 سال یکبار تعویض شوند.

روکش

در صورتیکه پوسیدگی بسیار شدید باشد، از مواد تاج و ونیر استفاده می شود. تاج ماده ای ترمیمی به رنگ سفید است و دارای ظاهری شبیه به دندان می باشد. ونیر، تکه ی سرامیکی است که روی پوسیدگی را می پوشاند.

ایمپلنت

در صورتیکه پوسیدگی به حدی باشد که نتوان با موارد ترمیمی آن را درمان کرد از ایمپلنت دندان استفاده می شود. اگر لثه سالم بوده و نیاز به کشیدن دندان باشد، این روش توصیه می شود.