در این مقاله با کلینیک دندانپزشکی آرتمان همراه باشید تا به سوالات رایج در مورد پوسیدگی دندان پاسخ دهیم.

پوسیدگی دندان چیست؟

دهان شما یک اکوسیستم متعادل و پویا است که مملو از باکتری های زنده (هم از نوع خوب و هم نوع بدش) است. اکثر باکتری‌های داخل دهان سودمند بوده و برای دهان و دندان شما مفید هستند. اما برخی از آن‌ها خرابکار هستند. این باکتری‌های خرابکار قندها و کربوهیدرات‌های موجود در مواد غذایی را تجزیه کرده و آنها را به اسیدهایی تبدیل می‌کنند که مینای دندان را از بین برده و باعث پوسیدگی می‌شوند. با تحلیل مینای دندان، سوراخ‌های ریز و درشتی در سطح و عمق دندان ایجاد خواهند شد. وجود حفره، تغییر رنگ و سایر علائم ظاهری دیگر در دندان مجموعاً پوسیدگی دندان نامیده می‌شود.

هزینه ترمیم پوسیدگی چقدر است؟

بسته به میزان و عمق پوسیدگی ایجاد شده در دندانهای شما، و مهمتر از همه بسته به نوع و روش ترمیم هزینه‌های احیا و ترمیم یک دندان پوسیده متفاوت است.

روند ترمیم پوسیدگی چقدر طول خواهد کشید؟

بسته به روشی که قصد دارید با آن پوسیدگی را ترمیم کنید مدت زمان درمان می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال پر کردن ساده طی 1 جلسه، عصب کشی طی 2 جلسه، کشیدن دندان طی 2 جلسه، روکش دندان طی 2 جلسه و ….

برای ترمیم و درمان پوسیدگی باید به چه دندانپزشکی مراجعه کنیم؟

کار ترمیم دندان‌ها را معمولا دندانپزشکان عمومی و متخصصان ترمیمی و زیبایی دندان به صورت تخصصی انجام می‌دهند.

برای پوسیدگی جزئی دندان از چه مواد پر کننده‌ای استفاده می‌شود؟

از مواد پر کننده آمالگام، نقره یا کامپوزیت استفاده می‌شود. اما اگر قصد دارید پوسیدگی دندان جلو را برطرف کنید، بهتر است از کامپوزیت برای پر کردن دندان استفاده کنید.