جراحی دهان ، فک و صورت چه نوع تخصصی است؟این متخصص چه کارهایی انجام می دهد؟

این تخصص یکی از تخصص های ده گانه در دندانپزشکی است.

این تخصص شامل تشخیص و درمان بیماری ها صدمات و نقایص مربوط به هر دو جنبه کاربردی و زیبایی شناختی اعم از  بافت سخت و نرم  در سر و گردن است .

آیا متخصصین جراحی دهان ، فک و صورت پس از تخصص می توانند در فوق تخصصی شرکت کنند؟

این متخصصین پس از گرفتن تخصص می توانند در این چهار فلوشیب که معادل فوق تخصص است شرکت کنند :

·         جراحی کنسر دهان فک و صورت

·         جراحی فک وصورت کودکان

·         جراحی تروما فک وصورت

·         جراحی ترمیمی فک و صورت

جراحی ترمیمی و زیبایی فک و صورت

جراحی  ترمیمی چه به منظور زیبایی و چه به منظور درمان و برطرف کردن آسیب وارده در داخل دهان صورت می گیرد.

در این جراحی برش هایی به وسیله جراح در استخوان های فک زده می شود و پس از قرار دادن آنها در وضعیت صحیح هیچ اثر و جای زخمی از خود به جا نمی گذارد .

یک جراح دهان ماهر می تواند در موارد زیر به شما کمک کند:

متخصصین جراحی دهان ، فک و صورت  قادر هستند که در مناطقی که احساس نیاز می کنند استخوان قرار داده و پس از آن از ایمپلنت دندان استفاده کنند .برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نگهداری ایمپلنت  دندان می توانید به سایت کلینیک فوق تخصصی ایده آل مراجعه کنید)

درمان ضربه به صورت

متخصصین جراحی دهان ، فک و صورت می توانند مجموعه ای از شکستگی های استخوان  و جراحات پیچیده پوست ،  شکستگی فک و استخوان های صورت را جراحی کرده و اعصاب قطع شده را  دوباره به هم متصل کنند.

جراحی بازسازی فک

جراحان دهان و فک  قادرند که صدمات وارده بر استخوان های صورت و مشکلات بافت نرم صورت را که به علت  حذف استخوان ها  یا کیست و تومورها به وجود آمده جراحی کرده و فرم و عملکرد درست سابق آنرا بازسازی کنند

انجام جراحی فک اصلاحی ( ارتوگناتیک )

جراحان دهان می توانند مشکلات  بی نظمی عمده فکی اسکلتی و دندانی را که به منظور بهبود جویدن ، صحبت کردن و تنفس شما می باشد در همکاری با یک ارتودنتیست و یک جراح بازسازی کرده و درمان کنند .

هماهنگی مجدد فک بالا و پایین به منظور بهبود عملکرد و نیروی گاز گرفتن و ظاهر صورت می تواند روابط مناسبی را در روی همپوشانی مناسب دندان ها و ظاهر صورت داشته باشد .

 

دندانپزشک شما و متخصص ارتودنسی و جراح دهان همه باید برای تعیین اینکه آیا جراحی ارتوگناتیک مناسب برای شما یا فرزند شما است همکاری کنند (برای آشنایی بیشتر با انواع ارتودنسی دندان مثل ارتودنسی ثابت و یا ارتودنسی نامرئی میتوانید به سایت کلینیک فوق تخصصی ایده آل مراجعه کنید.