اگر شما هم به دنبال پیدا کردن اطلاعاتی پیرامون لمینت دندان پر شده دارید، با کلینیک دندانپزشکی جنت اباد همراه باشید.

لمینت دندان پر شده

پر کردن، روکش یا تاج؟

قسمت های شکسته یا پوسیده دندان باید دوباره بازیابی شوند تا عملکرد خود را به دست آورند و همچنین جلوی نفوذ باکتری ها را در داخل پالپ گرفته و منجر به عفونت پالپ می شوند. بازسازی قسمت های شکسته دندان به خصوص در جلو، زیبایی ضروری محسوب می شود.

در گذشته مهم ترین ماده ای که برای بازگرداندن شکل دندان و بازیابی عملکرد آن از فلزات استفاده می شد، با این حال امروزه از کامپوزیت های رنگ دندان با زیبایی بالا و سرامیک های مختلف برای ترمیم دندان های آسیب دیده استفاده می کنیم. بسته به افزایش آسیب، عملکرد، بار و تقاضای زیبایی و همچنین بودجه، ما بهترین مواد موجود را در هر حالت انتخاب خواهیم کرد.

یک شکستگی کوچک عمدتا نیاز به پر کردن دارد، با این وجود تراشه های بزرگ تر یا لبه شکاف خورده و همچنین دندان هایی با چندین بارگذاری و وصله ممکن است به روکش، یا تاج نیاز داشته باشد.

پر کردن

فقط از پر کننده های رنگی بدون عطارد برای پر کردن استفاده می کنیم. از پرکننده های رنگی دندان برای پر کردن حفره ها و محافظت از دندان شما در برابر آلودگی استفاده می شود. پر کننده های رنگی دندان از کامپوزیت دندان یا شیشه ایونومر یا سرامیک ساخته می شوند و با واکنش شیمیایی یا رزین یا پیوند روی دندان محکم می شوند.

آیا لمینت دندان پر شده می تواند دندان های شما را خراب کند؟

خیر، اگر دندانپزشک شما متخصص آرایشی و بهداشتی باشد و تجربه کافی داشته باشد، برای دندان های پرشده شما ضرری ندارند. دندانپزشک از شما می خواهد که اشعه ایکس دهان و فک خود را بگیرید و دندان های خود را معاینه می کند تا مطمئن شوید لمینت دندان برای شما مناسب است. اگر دندانپزشک تشخیص دهد که لمینت انتخاب مناسبی برای شما نیست، وی گزینه های دیگری مانند روکش کامپوزیت، اتصال دندان، ارتودنسی، سفید شدن دندان یا فقط کانتور زدن دندان را به شما پیشنهاد می دهد.

مزایای لمینت دندان پرشده

از آن جا که لمینت برای همه مانند دندان های اصلی بیمار و به صورت جداگانه ساخته شده است، بنابراین تشخیص تفاوت بین دندان لمینت و دندان طبیعی غیرممکن است. لمینت ها برخلاف دندان های طبیعی، در برابر لکه های چای و قهوه مقاوم هستند، زیرا از مواد پیشرفته برای ساخت آن ها استفاده می شود.

معایب لمینت دندان پرشده

ساخت لمینت پرسلن زمان بر است و حداقل برای یک هفته نصب لمینت را به تأخیر می اندازد. اگر لمینت ها به درستی چسبانده شوند و عوامل تخریب دندان محدود یا از بین بروند، بیمار می تواند از لمینت به عنوان دندان طبیعی استفاده کند. با وجود ثبات بالا ، ورقه ها ممکن است شکننده باشند.