جهت آشنایی با لمینت دندان های پوسیده ، با کلینیک دندانپزشکی آرتمان تا انتهای مقاله همراه باشید.

لمینت دندان های پوسیده

کامپوزیت و لمینت دندان ها در بیمارانی که دندان های پوسیده دارند انجام نمی شود، بنابراین اگر متخصص شما انواع مختلف لمینت ها را به شما معرفی می کند، می توانید مطمئن شویدکه دندان های شما دچار پوسیدگی نشده اند. همینطور، روکش های لمینت دندان ها مانع پوسیدگی دندان ها می شود و به شما اجازه می دهد که در روز دو مرتبه با استفاده از خمیر دندان مسواک بزنید و دهان و دندان های خود را شست و شو دهید

یکی دیگر از عوامل کاهش پوسیدگی دندان این است که لمینت ها در قسمت جلوی دهان واقع می شوند و باعث شست و شوی راحت تر دهان و دندان شود. اما می تواند بعد از لمینت، دندان پوسیده شود. اگر روکش شما تازه باشد، پوسیدگی به آسانی پر می شود. بهترین کار در مورد این نوع از دندان ها راهنمایی از متخصص است، که تمامی جوانب را سنجیده و راه مناسبی را پیش رو شما قرار می دهد.

چگونه پس از لمینت دندان از پوسیدگی آن جلوگیری شود؟ 

لمینت دندان ها باعث پوسیدگی دندان نمی شود و به همین دلیل تنها کاری که پس از لمینت دندان انجام داد رعایت اصول بهداشتی است. دقت داشته باشید در هنگام مسواک زدن، مسواک را به صورت ملایم بر روی دندان ها بکشید؛ زیرا در غیر این صورت لمینت های دندان هایتان خراشیده می شود. نخ دندان نیز می تواند در این زمینه کمک کننده باشد. مراجعه دوره ای به دندانپزشکی برای چکاب سلامتی دندان می تواند تاحدی در جلوگیری از پوسیدگی دندان های به شما کمک کننده باشد..

رابطه ی پوسیدگی دندان و لمینت

از آن جایی که لمینت دندان به شکل مستقیم و غیر مستقیم به دندان ها اتصال دارد و فضای آزاد بین دندان ها به وجود نمی آورد ، احتمال پوسیدگی و جرابی دندان کم می شود. به همین جهت متخصص معتقدند که اگر پزشک این کار را با دقت و ظرافت انجام دهد دیگر نیاز به نگرانی شما در مورد پوسیدگی دندان نمی باشد.

البته نکته ای که باید به آن دقت داشت این می باشد که لمینت دندان هرگز مانع پوسیدگی دندان نمی شود و نباید به این جهت به لمینت دندان پرداخت. در واقع می توان گفت که لمینت دندان هیچ تاثیر مثبت و یا منفی بر روی دندان های افراد نمی گذارد و برای این که از پوسیده شدن دندان های خود جلوگیری نماید باید به سلامت دهان و دندان خود اهمیت فراوان دهید.