اگر شما هم به ارتودنسی نامرئی علاقه مند هستید، با دکتر کامیار خضری بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران تا انتهای مقاله همراه باشید.

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی دقیقاً چیست و چگونه کار می کند؟

ارتودنسی در دهه گذشته یک راه طولانی را طی کرده است و اگر شما برای مرتب کردن دندان های کج خود به یک دندانپزشک نیاز داشته باشید، کلینیک های دندانپزشکی در اقصی نقاط کشور، می توانند شما را با بریس های فلزی استاندارد مجهز کنند.

ارتودنسی نامرئی چگونه است؟

ابتدا دندانپزشک از دندان شما برداشت می کند و از این رو، یک تیم از تکنسین ها در مورد ایجاد یک مدل سه بعدی یا ماکت تصمیم می گیرند. سپس یک نرم افزار رایانه ای ویژه، یک طرح درمانی منحصر به فرد را نشان می دهد که جزئیات نحوه حرکت دندان های شما را هفته به هفته نشان می دهد تا زمانی که کاملا در فک شما قرار بگیرند.

دندان ها با نصب بریس های نامرئی ویژه ای که به عنوان ردیف کننده ها شناخته می شوند، به آرامی به حالت خود حرکت می کنند که به صورت سفارشی و با استفاده از ماکت ساخته می شوند و کاملاً در اطراف دندان های شما قرار می گیرند.

به طور معمول انتظار می رود که یک ست را به مدت دو هفته بپوشید و سپس به مرحله بعدی بروید. اما این بستگی به شدت پرونده شما دارد. به عنوان مثال صاف کردن دندان ها معمولاً با معاینات منظم از نزدیک کنترل می شود. به این ترتیب برای دندانپزشک شما راحت است که دقیقاً چگونه دندان های تان پیشرفت می کند که از این طریق می تواند به شما برای رفتن به مرحله بعدی یا مجموعه ای از ردیف کننده ها، اطلاع دهد.

چه کسانی می توانند از تراز کننده نامرئی دندان استفاده کنند؟

از آن جا که تراز کننده های نامرئی برای تناسب دقیق ساخته شده اند، بهترین گزینه برای بزرگسالان یا نوجوانان است. صاف کردن دندان های کودک پیچیده تر است. جوانان که دهان آن ها هنوز در حال رشد و نمو هستند، ارتودنتیست باید هنگام تنظیم درمان به این موضوع فکر کند.

چه مدت طول می کشد تا دندان ها با استفاده از ردیف کننده های نامرئی صاف شوند؟

زمان درمان با تراز کننده نامرئی دندان ها بر اساس میزان نیاز به جا به جایی یا چرخش دندان ها است. هر چه قدر نیش شما یا دندان ها کج باشند، مدت زمان بیشتری طول می کشد. درمان معمولاً بین 10 تا 24 ماه طول می کشد. اما اگر شما بزرگسالی هستید که از کودکی بریس داشته اید و در طی سال ها دندان های شما کمی جا به جا شده است، ممکن است به مدت 10 هفته به تراز کننده دندان های نامرئی نیاز داشته باشید.