لمینت، این اختراع بی نظیر دندانپزشکی، نه تنها در دسترس ستاره ها و افراد مشهور قرار گرفته است، بلکه امروزه یک طرح لبخند سفید زیبا نشان از سلامتی، رفاه، ثبات و موفقیت دارد. لمینت ها لبخند و چهره فرد را بهبود می بخشند. آن ها روی دندان ها جلب توجه نکرده و طبیعی و زیبا به نظر می رسند. اما با این حال قیمت نسبتا بالایی نیز دارد. در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی جنت اباد می خواهیم آخرین قیمت لمینت دندان را بررسی کنیم.

آیا لمینت به دندان ها آسیب می رساند؟

فن آوری بالای ونیر دندان به شما امکان می دهد تا با تکرار تسکین و تمام ویژگی های دندان های خود، بهترین پوشش را روی دندان ها ایجاد کنید. روکش ها، دندان های طبیعی شما را خراب نکرده و آسیبی به سایر دندان ها نمی زنند. همچنین نیازی به تعویض آن ها تا سال ها نبوده و می توانند برای دهه ها ماندگار باشند.

مواد مورد استفاده در روکش ها

روکش ها می توانند از مواد سرامیکی، پرسلنی یا چسب کامپوزیتی ساخته شوند و مشهور ترین مواردی که توسط بسیاری از ارتودنتیست ها در سراسر جهان استفاده می شود، روکش های چینی هستند؛ زیرا از دوام و استحکام بیشتری برخوردار هستند و همچنین ظاهر طبیعی تری دارند. بسته به نوع روکش و همچنین تعداد دندان هایی که برای آن ها لمینت لازم است، از دندانپزشک خود می توانید بپرسید که هزینه ی آن ها چه قدر تمام می شوند.

قیمت روکش ها به چه چیزی بستگی دارد؟

روکش های ساخته شده از سرامیک چندان گران نیستند. هزینه آن ها فقط حدود 3-5٪ از قیمت روکش های کامپوزیتی بیشتر است. این محصول در آلمان، آمریکا و ژاپن تولید و عرضه می شود. بنابراین، قیمت های روکش کاملاً مستقل از هزینه مواد است. کار یک متخصص همان چیزی است که بر قیمت روکش ها تأثیر می گذارد. مهارتی که قیمت روکش ها را تعیین می کند، فقط با تجربه و طی سال ها حاصل می شود. هرچه طراحی در حفره دهان نازک باشد، مدت زمان بیشتری برای ساخت، رفع و درمان دندان ها لازم است. تهیه دندان برای تاج بسیار ساده تر از انجام آن با روکش نازک است.

لمینت برای چه کسانی مناسب نیست؟

افرادی که دندان های خود را به هم می فشارند، کاندید مناسبی برای روکش های چینی نیستند؛ زیرا این اقدامات باعث می شود روکش ها خرد شده یا ترک بخورند. برای کاهش آسیب دیدن روکش ها، مداد، یخ، ناخن ها یا سایر اجسام سخت را نجوید. روکش برای افرادی که دارای دندان های ناسالم هستند (به عنوان مثال، افرادی که بیماری پریودنتال فعال یا پوسیدگی دارند)، دندان های ضعیف (در نتیجه پر شدن دندان، پوسیدگی و شکستگی زیاد) گزینه خوبی نیست.