جهت آشنایی با لمینت جدید دندان ، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.در این مقاله سعی داریم شما را با لمینت نسل جدید آشنا کنیم. پس برای درک بهتر موضوع، ابتدا به طور اختصار لمینت را تعریف می کنیم، مزایا و معایب و انواع آن را نام می بریم و سپس لمینت نسل جدید را توضیح می دهیم.

لمینت دندان

لمینت دندان پوسته ی نازکی از جنس سرامیک یا کامپوزیت است که با توجه به نیاز هر فرد، طراحی و ساخته می شود و بر روی سطوح جلویی دندان نصب می شود.)روکش های تمام سرامیک )

انواع لمینت

۱. لمینت سرامیکی

۲. لمینت کامپوزیتی

۳. لمینت لومینیرز (نسل جدید)

۱. لمینت سرامیکی

در ساخت این نوع لمینت از مواد سرامیکی استفاده شده است که در آزمایشگاه و لابراتورهای مجهز تولید می شود و دندانپزشک در طی انجام فرآیند درمان، آن را بر روی دندان بیمار نصب می کند.

۲. لمینت کامپوزیتی

در ساخت این نوع لمینت از مواد کامپوزیتی استفاده می شود که در همان کلینیک دندانپزشکی و توسط دندانپزشک این کار انجام شده و فرآیند نصب آن فقط در یک جلسه انجام می شود.

۳. لمینت لومینیرز (نسل جدید)

این نوع لمینت مانند سایر لمینت ها است و تنها تفاوتی که دارد ظرافت در ساخت، استحکام بالاتر، عدم تراشیدن دندان و نصب آسان و راحت آن می باشد.

لمینت جدید دندان

در گذشته و در روش های قدیمی لمینت، دندان ها زیاد تراشیده می شد و باعث آسیب رسیدن و همچنین حس ناخوشایند در بیمار و دندان ها می شد.

امروزه با پیشرفت روز افزون علم پزشکی، نسل جدیدی از لمینت ها روی کار آمده اند.

روش نصب لمینت جدید

از آنجا که لمینت های نسل جدید بسیار نازک و ظریف هستند، ادعا شده که می توان بدون تراشیدن و تغییر اندازه و قطر دندان این لمینت را مستقیم بر روی دندان نصب کرد.

نصب لمینت های جدید بسیار ساده و سریع انجام می شود و تنها یک‌ جلسه برای نصب آن کافی است.

در این روش پزشک ابتدا جرم ها و سطوح آلوده ی روی دندان را پاک می کند و سپس لمینت ها را با چسب مخصوصی بر روی دندان می چسباند.

همچنین در این روش بر خلاف روش قدیمی نیازی به استفاده از روکش های موقت نیست.