لمینت دندانپوسته ای با ویفر و به طور سفارشی از مواد هم رنگ دندان هستند که برای بهبود سطح جلوی دندان ها طراحی شده اند تا طرح لبخند را بهتر کنند. این پوسته ها به جلوی دندان ها متصل شده و رنگ، شکل، اندازه یا طول آن ها را تغییر می دهند.

انواع روکش دندان

روکش های دندان را می توان از پرسلن یا مواد کامپوزیت رزین تهیه کرد. روکش های چینی بهتر از روکش های رزینی در برابر لکه ها مقاومت می کنند. آن ها همچنین بهتر از خصوصیات منعکس کننده نور دندان های طبیعی تقلید می کنند. شما باید درباره انتخاب بهترین مواد روکش، با دندانپزشک خود صحبت کنید.

ونیر دندانچه مشکلاتی را برطرف می کنند؟

  • از ونیرهای دندان به طور معمول برای رفع موارد زیر استفاده می شود:
  • دندان هایی که تغییر رنگ داده اند
  • دندان هایی که فرسوده شده اند.
  • دندان هایی که تراش خورده یا شکسته شده اند.
  • دندان هایی که نامرتب، ناهموار یا نامنظم هستند (به عنوان مثال، دهانه یا برآمدگی در آن ها وجود دارد).
  • دندان هایی با شکاف بین آن ها (برای بستن فضای بین این دندان ها)

طول عمر لمینت

ونیر ها به طور کلی بین 7 تا 15 سال دوام می آورند. بعد از این زمان، باید جایگزین شوند.

مراقبت های بعدی از روکش های دندان

روکش های دندان نیاز به مراقبت خاصی ندارند. به رعایت اصول بهداشت دهان و دندان، از جمله مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و شست و شو با دهان شویه ضد عفونی کننده همانند معمول ادامه دهید. حتی اگر روکش های چینی در برابر لکه ها مقاومت کنند، دندانپزشک ممکن است به شما توصیه کند از خوردن غذا ها و نوشیدنی هایی مثل قهوه، چای و… خودداری کنید.

هزینه لمینت جدید دندان

هزینه لمینت جدید دندان شما ممکن است به این بستگی داشته باشد که در کدام قسمت از کشور زندگی می کنید و چه مقدار کار می خواهید روی دندان های تان انجام گیرد. هزینه معمولاً تحت پوشش بیمه نیست. برای اطمینان، با شرکت بیمه دندانپزشکی خود مشورت کنید.

کدام نوع لمینت جدید دندان بهترین است؟

این که کدام لمینت جدید دندان برای شما بهتر است به بودجه، نتایج دلخواه و سبک زندگی شما بستگی دارد. روکش های کامپوزیت و پرسلن می توانند لبخند جدید و بهبود یافته ای را بدون جراحی پیچیده ارائه دهند.

روکش های چینی توانایی ظاهری تقریباً غیرقابل تمایلی دارند و از دندان های طبیعی شما تقلید می کنند. روکش های چینی به دوام و مقاومت در برابر لکه ها مشهور هستند؛ زیرا با مراقبت مناسب و معاینات منظم دندانپزشکی می توانند 10-15 سال دوام داشته باشند.