لمینت دندان یعنی چه؟ سوالی است که ذهن اکثر افراد را به خود درگیر می کند که هم اکنون می توانید از طریق آنلاین پاسخ سوالات خود را بیابید و در صورت تمایل این روش درمانی را انجام دهید.

شاید شما هم جزو افرادی باشید که به این موضوع می اندیشید که لمینت دندان یعنی چه؟

و این که آیا اساس لمینت به خود مینای دندان ها آسیبی می رساند یا خیر!

بنابراین می توانید با این مقاله از کلینیک دندانپزشکی جنت اباد  همراه باشید تا اطلاعات لازم درباره ی لمینت دندان را به دست بیاورید.

لمینت دندان یعنی چه؟

در پاسخ به سوال لمینت دندان یعنی چه؟ می توان گفت: لمینت مواد بسیار نازکی است که طول عمر بالایی دارد و همچنین با استفاده از موادی که رنگ دندان هستند، ساخته می شود.

این لمینت ها سطح بیرونی دندان را می پوشاند و می توان گفت که دارای حداقل عوارض می باشد و سبب بهبود ظاهر دندان می گردد.

دندانپزشکان از این پوسته های نازک سرامیکی و یا کامپوزیتی برای تغییر و اصلاح طرح لبخند و همچنین تغییر رنگ دندان ها استفاده می نمایند.

با استفاده از این لمینت ها می توان در دندان ها، تغییر شکل، اندازه و حتی طول دندان را به صورت دلخواه و بر اساس چیزی که فرد متقاضی درخواست می دهد، به وجود آورد.

این لایه ها را همان طور که می دانید با استفاده از چسب مخصوصی بر روی دندان می چسبانند.

در لمینت های سرامیکی هیچ احتیاجی به تراش دادن دندان وجود ندارد و پزشک در هنگام نصب لمینت، فقط کمی تغییرات جزیی در دندان ایجاد می نماید تا چسب آن به خوبی لمینت را بر روی دندان نگه دارد و هیچ آسیبی به ساختار طبیعی دندان نمی زنند.

مزایا و معایب لمینت دندان چه چیزهایی هستند؟

شایان ذکر است که لمینت برای هر فردی به صورت جداگانه ساخته می شود و تشخیص بین لمینت و دندان واقعی در صورتی که به خوبی آماده شده باشد، غیرممکن می باشد.

مورد و نکته ای که درباره ی لمینت ها وجود دارد این است که در لمینت بر خلاف دندان های معمولی، در اثر مصرف چای و قهوه، به خودشان رنگی نمی گیرند.

این مورد نیز به این دلیل می باشد که برای ساخت این لمینت ها از موادی استفاده می نمایند که از فناوری سطح بالا در آن ها استفاده می شود.

لمینت ها تا جایی که امکان دارد دندان ها را سفید می کنند و حتی مشاهده شده است که تیره ترین لک ها را هم پوشانده است.

حتی تیره ترین لک هایی که با استفاده از قوی ترین سفیدکننده ها از بین نرفته است را می توان با استفاده از لمینت از روی دندان حذف نمود.

ساخت لمینت دندانی مقداری زمان می برد و کار نصب آن را بر روی دندان ها حداقل حدود یک هفته به تاخیر می اندازد.

حال باید بگوییم که اگر پزشک، کار خود را به خوبی انجام دهد و لمینت را به درستی نصب نماید و عواملی که سبب تخریب دندان می شوند را تا کاملا یا تا حد زیادی از بین ببرند، فرد بیمار می تواند از لمینت هم مانند دندان های واقعی اش استفاده نماید.