برای آشنایی با انواع خدمات ترمیم و زیبایی دندان در این مقاله با کلینیک دندانپزشکی جنت آباد همراه باشید.  

اینله و انله

این اقدام ترمیمی و زیبایی، شامل پرکردگی های غیرمستقیم دندان ها، توسط قسمت هایی است که در لابراتوار ساخته می شوند. این روش زیبایی و ترمیمی، در پر کردن پوسیدگی های خفیف یا متوسط و یا دندان هایی که ساختار و فضای کافی برای جای گیری مواد پر کردگی ندارند، استفاده می شود. این ساختارها در لابراتوار و از مواد کامپوزیت رزینی ساخته می شوند و توسط چسب هایی به دندان ها چسبیده می شوند.

بلیچینگ

این عمل زیبایی، توسط یک فرایند شیمیایی انجام شده و باعث سفید شدن دندان ها می شود. بلیچینگ دندان، در از بین بردن لکه های دندانی نیز موثر است. تغییر رنگی که بر روی مینای دندان ها ایجاد می شود، می تواند به دلیل مصرف برخی داروها، چای، قهوه و یا کشیدن سیگار باشد. بد رنگ شدن دندان ها، حتی ممکن است ارثی و یا به علت افزایش سن باشد. عمل بلیچینگ و سفید کردن دندان ها ممکن است در مطب دندانپزشکی و توسط دندانپزشک و یا در منزل و تحت نظر دندانپزشک انجام شود.

ونیر

ونیر دندان، یک روکش و لایه ی بسیار نازک بوده که توسط متخصص دندانپزشک بر روی دندان های بیمار قرار داده می شود. این روکش های ونیر، در جهت سفید کردن دندان ها، بهبود ظاهر آن ها و برطرف کردن و ترمیم کردن ترک خوردگی ها یا شکستگی های جزئی دندانی، استفاده می شوند.

روکش و بریچ

بریچ ها، در پر کردن فضاهای خالی بین دندان ها کاربرد داشته و علاوه بر جنبه زیبایی، جنبه درمانی نیز دارند. این بریچ ها می توانند یک روش جایگزین و بسیار مقرون به صرفه برای ایمپلنت دندان و یا ارتودنسی  باشند.

باندینگ

انجام باندینگ، توسط ماده ای به همین نام انجام شده و در پر کردن فضاهای خالی ما بین دندان ها و روشن کردن دندان ها، کاربرد دارد. انجام باندینگ طی دو الی سه جلسه انجام شده و از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است. باندینگ دندان ها، می تواند تا سال ها دوام داشته باشد و از بین نرود. باندینگ ها، نسبت به سایر درمان های ترمیمی و زیبایی دندان، بیشتر در معرض تغییر رنگ و لکه دار شدن هستند. بلیندینگ دندان، حتی می تواند در پر کردن دندان هایی که پوسیدگی های خفیف دارند، استفاده شود.

ایمپلنت

ایمپلنت دندان، به عنوان یک جایگزین برای دندان های کشیده شده و از دست رفته استفاده می شوند. در این روش، دندانپزشک متخصص، یک پیچ تیتانیومی را در محل دندان کشیده شده، وارد استخوان فک می کند و سپس آن را با یک روکش ایمپلنت می پوشاند.