وضعیت بلیچینگ دندان در کرج چگونه است؟ تغییر رنگ دندان‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مانند عدم رعایت بهداشت دهان و دندان یا استفاده بیش از حد از مواد غذایی رنگ دانه دار و نوشیدنی‌هایی مانند قهوه و حتی سیگار کشیدن اتفاق بیفتد. این تغییر رنگ اغلب به صورت لکه‌های زرد یا سفید رنگ روی دندان‌ها است دلیل آن هم نفوذ بعضی از مواد رنگی به داخل خلل و فرج مینای دندان است که به شدت ظاهر دندان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. امروزه مردم جامعه بسیار به زیبایی خود اهمیت می‌دهند.

روش‌های سفید کردن دندان‌ها

برای سفید کردن دندان‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد بعضی از این روش‌ها عبارت اند از: بلیچینگ دندان‌ها که به دو صورت بلیچینگ در مطب و بلیچینگ در منزل انجام می‌شود. استفاده از نوارهای سفید کننده دندان، استفاده از خمیر دندان سفید کننده ( البته این روش تأثیر خیلی زیادی ندارد)، روکش کردن دندان‌ها( روکش های تمام سرامیک و...) ، استفاده از ونیر کامپوزیت، و لمینت دندان‌ ها.  اینکه کدام روش مناسب دندان‌های شما است به نظر دندان پزشک بستگی دارد. گاهی بعضی از تغییر رنگ، دندان‌ها را نمی‌توان به کمک مواد سفید کننده اصلاح کرد و لازم است از لمینت یا روکش برای چنین دندان‌هایی استفاده کنیم.

معرفی روش بلیچینگ

یکی از روش‌های محبوب و بی ضرر برای سفید کردن دندان‌ها و بازگرداندن رنگ طبیعی آن ها روش بلیچینگ است. این روش می‌تواند در مطب دندان پزشکی انجام شود که در این صورت بین 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد و تنها به یک جلسه درمان احتیاج دارد؛ به علاوه شما می‌توانید کیت‌های بلیچینگ را از داروخانه تهیه کنید، این کیت‌ها شامل ژل‌های بلیچینگ و مواد محافظ لثه به همراه‌تری های شفافی برای قرار دادن مواد روی دندان‌ها است، به این روش بلیچینگ در منزل می گویند.

آمادگی دندان‌ها قبل از انجام بلیچینگ

اگر دندان‌های شما پوسیده هستند یا به ترمیم نیاز دارن قبل از اینکه برای سفید کردن آن‌ها اقدامی کنید ابتدا لازم است آنها را ترمیم کنید؛ گاهی اگر دندان‌ها جرم داشته باشند توصیه می‌شود که قبل از بلیچینگ آن‌ها را جرم گیری کنید زیرا در این صورت نتیجه کار شما بهتر خواهد بود. در ضمن لازم است بدانید که روش بلیچینگ روی رنگ زرد ناشی از تحلیل لثه یا نواحی پرشده با آمالگام تأثیری ندارد و رنگ آنها را روشن نمی‌کند.

ماندگاری روش بلیچینگ

طبیعتاً روش بلیچینگ یک راه همیشگی و دائمی برای سفید کردن دندان‌ها نیست بلکه باید هر چند وقت یک‌بار تکرار شود، اینکه دندان‌های شما بعد از انجام بلیچینگ تا چه مدتی سفید می‌مانند به خودتان بستگی دارد. با رعایت بهداشت دهان و دندان می‌توانید طول عمر و ماندگاری بلیچینگ را بیشتر کنید و در واقع نمی‌توان زمان مشخصی را به عنوان ماندگاری روش بلیچینگ اعلام کرد.