تصور غلط و نسبتا عجیبی که ما همیشه در کلینیک دندانپزشکی ایده آل با آن روبرو هستیم این است که انجام درمان ریشه یک روش دردناک است. از ما بشنوید که این پروسه آنقدرها هم که میگویند وحشتناک نیست و دردی هم ندارد. برعکس روت کانال یا همان درمان ریشه دندان حتی باعث تشکین درد و بهبود آن نیز میشود. علاوه بر این، انجام روت کانال به هیچ وجه پیچیده و دشوار نیست و همان مدت زمانی وقت و مهارت نیاز دارد که یک برای پر کردن دندان یا کشیدن آن صرف میکنند. ادامه این مقاله را بخوانید تا با چند تا از فواید درمان ریشه دندان و همچنین کاربردها آن آشنا شوید.

10 تا از مزایا و فواید درمان ریشه دندان

1. به حفظ دندان های طبیعی شما کمک میکند

این روزها اگر حتی دندان خودمان را از دست داده باشیم، به لطف پیشرفت دندانپزشکی میتوانیم از انواع روش جایگزین دندان بهره برده و دوباره صاحب دندان شویم. اما هیچکدام از این روش ها حتی ایمپلنت دندان، نمیتواند جای دندان طبیعی ما را بگیرید. حتی اگر دندان شما بمیرد و پالپش نابود شود باز هم داشتن یک دندان طبیعی که همچنان کارش را انجام میدهد به هر جایگزین دیگری می ارزد. از آنجایی که درمان ریشه میتواند به حفظ دندان کمک کند از این حیث میتواند هم مقرون به صرفه باشد و هم نجات دهنده.

2.یک روزه انجام داده میشود

شاید یکی از مهمترین مزایای درمان ریشه دندان نسبت به سایر روش های ترمیمی، این است که مدت زمان کمی نیاز دارد. در اغلب کلینیک های دندانپزشکی مجهز مانند ایده آل کلینیک تمام مراحل مربوط به روت کانال تنها در یک روز به اتمام خواهد رسید و دیگر نیازمند مراجعه های بعدی و صرف هزینه بیشتر نیست.

3.شما را از درد نجات میدهد

یکی از عمده دلایل درمان ریشه دندان و روی آوردن افراد به آن، تجربه درد شدید است. معمولا در بیشتر افراد ریشه دندان دچار شکستگی میشود که درد بسیار زیادی دارد. بهترین و سریعترین روش برای تسکین این درد انجام و بهره بردن از کاربرد روت کانال است. بدون انجام این درمان شما درد زیادی تجربه خواهید کرد که تحمل آن بسیار دشوار خواهد بود.

4.مقرون به صرفه و کارآمد است

کشیدن دندان هم زمان زیادی نیاز دارد و هم هزینه های بیشتری روی دست شما میگذارد. بعد از کشیدن دندان احتمالا باید به فکر جایگزین مناسب آن باشید. برای مثال یا باید بریج دندان نصب کنید، یا پروتز سفارش دهید و یا اینکه ایمپلنت بکارید. همه این ها هزینه دارد. و اگر هیچکدام از این جایگزین ها را انتخاب نکنید باید برای صاف کردن دندان های کج شده،  ارتودنسی کنید. که باز هم این گزینه نیز هزینه دارد. اما با انجام روت کانال شما از همه این هزینه ها اجتناب خواهد کرد. بنابراین کاهش هزینه ها را نیز به فهرست فواید درمان ریشه دندان اضافه کنید.