در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی جنت اباد سعی کردیم به چند سوال پر تکرار پیرامون لمینت دندان پاسخ دهیم ، اگر شما هم در انتخاب لمینت دندان دچار شک و تردید شده اید در ادامه همراه ما باشید :

۱. لمینت دندان برای چه افرادی مناسب نیست؟

افرادی که دارای دندان‌های ناسالم، هستند.

افرادی که مینای دندانشان ضعیف یا از بین رفته باشد.

افرادی که عادت به دندان قوروچه کردن دارند.

۲. پس از لمینت دندان چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

مهم‌ترین کاری که پس از لمینت دندان باید انجام دهیم رعایت بهداشت دهان و دندان است. همچنین باید تا مدتی پس از لمینت، از خوردن خوراکی خشک و محکم پرهیز کرد.

۳. آیا لمینت دندان درد دارد؟

معمولا هنگام تراشیدن مینای دندان، از بی حسی استفاده می‌شود و به همین خاطر دردی احساس نمی‌شود؛ البته در اکثر موارد چون لایه نازکی از مینای دندان تراشیده می‌شود، نیازی به استفاده از بی حسی هم نیست.

۴. طول عمر لمینت دندان چه مدت است؟

لمینت ها، مثل سایر قسمت‌های بدن احتیاج به مراقبت دارند و هر چه رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان را بیشتر رعایت کنیم؛ طول عمر آن‌ها افزایش می‌یابد.

۵. آیا لمینت به مینای دندان آسیب می‌رساند؟

دندانپزشکی که مجرب و حرفه‌ای باشد می‌تواند بدون آسیب رساندن به مینای دندان، لمینت را انجام دهد. در کل برای لمینت دندان سطح بسیار نازکی از مینای دندان تراشیده می‌شود و آسیب جدی به مینای دندان وارد نخواهد شد.

۶. آیا لمینت باعث پوسیدگی دندان‌ها می‌شود؟

لمینت، نه تنها باعث پوسیدگی و ورود آسیب به دندان نمی‌شود، بلکه باعث حفظ هر چه بیشتر بهداشت دهان و دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان می‌شود. در کل یکی از مزیت‌های لمینت و یکی از مزایای لمینت، همین جلوگیری از پوسیدگی دندان است.

۷. آیا زنان باردار و شیر ده و افراد مبتلا به دیابت، می‌توانند لمینت دندان انجام دهند؟

لمینت دندان برای این افراد خطر جدی ایجاد نمی‌کند، ولی بهتر از با پزشک متخصص خود در این مورد مشورت کنند. پیشنهاد می‌شود زنان باردار در سه ماهه دوم بارداری، با مراجعه به دندانپزشکی بارداری اقدام به انجام لمینت کنند.

۸. ارزان‌ترین لمینت، کدام نوع آن است؟

ارزان‌ترین لمینت موجود در بازار به لمینت کامپوزیتی است و بعد از آن لمینت سرامیکی و لمینت پرسنیلی به ترتیب در رده دوم و سوم ارزان‌ترین لمینت های موجود در بازار هستند.