این روزها روش‌های ترمیمی و زیبایی متعددی برای زیباسازی طرح لبخند مراجعین وجود دارد. این روش‌ها، گروهی از درمان‌های زیبایی کم خطر تا تهاجمی را شامل می‌شوند. برخی از روش‌های دندانپزشکی که برای بهبود ظاهر و طرح لبخند مراجعین استفاده می‌شوند، عبارت‌اند از:

ونیر

لمینت

ایمپلنت

جراحی تغییر شکل لثه

ارتودنسی

بلیچینگ دندان‌ها

ونیر دندان چیست و برای انجام آن چقدر باید هزینه کرد؟

ونیر دندان یک روش تهاجمی برای اصلاح طرح لبخند شما است. ونیر دندان با نام‌های ونیرکامپوزیت، کامپونیر، باندینگ کامپوزیت، شناخته می‌شود. ونیرهای دندانی، شامل دو دسته ونیرهای سرامیکی و کامپوزیتی هستند. برای انجام ونیر دندانپزشک ابتدا لایه نازکی از مینای دندان شما را می‌تراشد و سپس روکش‌های ونیر را بر روی دندان‌ها قرار می‌دهد. روکش‌های ونیر، به دو روش مستقیم و روش غیرمستقیم ساخته می‌شوند. در روش مستقیم، دندانپزشک ماده سازنده روکش‌های ونیر را روس دندان‌های شما قرار داده و به آن فرم می‌دهد. در روش غیرمستقیم، دندانپزشک از روکش‌های ونیری که در لابراتوار ساخته می‌شوند، استفاده می‌کند.

لمینت دندان چیست و برای انجام آن چقدر باید هزینه کرد؟

لمینت  سرامیکی یک روش ترمیمی و زیبایی دندان است که برای انجام آن از روکش‌های سرامیکی که در لابراتوار ساخته شده‌اند استفاده می‌شود. روکش‌هایی که در لابراتوار ساخته می‌شوند پس از این که دندانپزشک یک لایه نازک از دندان بیمار را تراشید با مواد مخصوصی روی دندان‌های بیمار چسبانده می‌شوند. این روکش‌ها بسیار نازک بوده و متناسب با رنگ دندان‌های بیمار ساخته می‌شوند؛ به همین دلیل مخاطب به راحتی نمی‌تواند فرق بین دندان‌های لمینت شده و دندان‌های طبیعی را متوجه شود. برای انجام لمینت دندان دندانپزشک سطح بیشتری از دندان‌ها را در مقایسهبا کامپوزیت، می‌تراشد.

ایمپلنت دندان چیست و هزینه انجام آن چقدر است؟

ایمپلنت دندان نوعی روش درمانی و ترمیمی دندانپزشکی، برای جایگزین دندان‌های از دست رفته است. برای انجام این کار دندانپزشک متخصص ایمپلنت پایه‌هایایمپلنت دندان را تحت بی حسی موضعی و با انجام جراحی در استخوان فک شما قرار می‌دهد. در مرحله بعدی دندانپزشک متخصص برای این پایه یک تاج به شکل دندان‌های طبیعی شما، می‌سازد.

بلیچینگ دندان چیست و هزینه انجام آن چقدر است؟

بلیچینگ دندان، یک روش غیر تهاجمی و بسیار کم هزینه برای سفید کردن دندان‌هایی است که زرد شده، تغییر رنگ داده‌اند یا لکه دارند. بلیچینگ دندان با کمک یک ماده شیمیایی که به روشن و سفید شدن دندان‌ها کمک می‌کند، انجام می‌شود.