امروزه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از مشکلات مربوط به لک شدن و تغییر رنگ دندان‌ها رنج می‌برند. در حقیقت حتی افرادی که دندان‌های خود را مسواک زده و نخ دندان می‌کشند و بطور منظم با دندانپزشک ترمیمی خوب برای تمیز کردن دندان‌ها ملاقات می‌کنند، باز هم ممکن است به خاطر مواد غذایی مصرفی، عوامل محیطی، و گذشت زمان با تغییر رنگ دندان‌های خود مواجه شوند. خوشبختانه نیازی به نگرانی درباره این شرایط نیست، زیرا کسانی که دندان‌های آن‌ها دچار تغییر رنگ شده می‌توانند از درمان‌های حرفه‌ای سفید کردن دندان ها به منظور محو کردن یا از بین بردن کامل لکه‌های ایجاد شده بر روی دندان‌ها و نیز ایجاد طرح لبخند طبیعی و درخشان مورد نظر خود استفاده کنند.

مزایا بلیچینگ دندان چیست؟

استفاده از درمان حرفه‌ای سفید کردن دندان می‌تواند طرح لبخند سفید و شفاف برای شما به همراه داشته باشد. هنگامی که به این منظور از درمان بلیچینگ دندان استفاده می‌شود، نتایج نهایی درمان زیبا و طبیعی خواهند بود. بسیاری از مواقع این درمان می‌تواند تاثیر زیاد در جوان‌تر و سالم‌تر به نظر رسیدن شما داشته باشد. سایر مزایای سفید کردن دندان‌ها به شرح زیر هستند:

افزایش اعتماد به نفس: طرح لبخند ایجاد شده با دندان‌های سفید می‌تواند تاثیر مثبت بر احساس فرد نسبت به خود و نیز اعتماد به نفس وی داشته باشد.

نتایج سریع: صرف‌نظر از سفید کردن دندان با استفاده از روش‌های خانگی یا در مطب دندان‌پزشک، این درمان می‌تواند نتایج سریع و بهبود فوری در سفید کردن دندان‌ها و از بین بردن تغییر رنگ آن‌ها داشته باشد.

ایمن و غیرتهاجمی بودن: بلیچینگ یکی از روش‌های دندانپزشکی زیبایی غیرتهاجمی است که امکان استفاده از آن برای همه وجود دارد.

هزینه به نسبت پایین: هزینه درمان با این روش در مقایسه با سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی همچون روکش کردن یا ونیر پرسلاین پایین است.

تفاوت بین سفید کردن دندان و بلیچینگ در چیست؟

در بسیاری از موارد، عبارت‌های سفید کردن دندان و بلیچینگ به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. به هر حال از نظر تکنیکی هر محصولی که باعث پاک شدن مواد غذایی و لکه‌های ایجاد شده بر روی دندان شود، به عنوان یک محصول سفیدکننده طبقه‌بندی می‌شود.

افراد مناسب برای سفید کردن دندان

سفید کردن دندان یک روش دارای سطح خطر پایین است و به همین خاطر امکان استفاده از آن برای بسیاری افراد وجود دارد. افراد مناسب برای استفاده از این درمان معمولاً با تغییر رنگ خفیف تا متوسط در دندان‌های خود مواجه شده و به دنبال اصلاح زیبایی و درخشندگی طرح لبخند خود هستند. به هر حال، برخی فاکتورهای خاص ممکن است باعث شوند بیمار فرد مناسبی برای استفاده از این روش درمانی نباشد.