ایمپلنت برای سیگاری ها: افراد سیگاری هم میتوانند ایمپلنت دندان داشته باشند

افراد زیادی از ما سوال می‌کنند که آیا عمل کاشت ایمپلنت برای سیگاری ها امکان پذیر و موفقیت آمیز است؟ جواب به صورت خلاصه “بله” است. چنین افرادی هم می توانند از موهبت ایمپلنت بهره ببرند و تقریبا مانعی سر راهشان نیست. اما روند ایمپلنت گذاری و پیش آمدهای بعد از عمل ایمپلنت گذاری برای این افراد، با افراد غیر سیگاری متفاوت است. برای اینکه یک شخص سیگاری واجد شرایط این عمل باشد باید عادات و سبک زندگی خود را تغییر دهد. اگر این افراد نتوانند چنین تغییراتی ایجاد کنند احتمالا نتیجه عمل با شکست مواجه می شود و یا دست کم نگهداری و مراقبت از ایمپلنت در آینده سخت خواهد بود.

تاثیر سیگار بر ایمپلنت : استعمال دخانیات و سیگار چگونه روی ایمپلنت های دندانی تأثیر می گذارد؟

به دلیل تأثیر مضر نیکوتین، تنباکو و سیگار، جراحی کاشت دندان در همه اشخاصی که سیگار می کشند موفقیت آمیز نخواهد بود. سیگار و دود آن از چند روش مختلف روی میزان موفقیت این عمل جراحی تاثیر میگذارند:

دود سیگار باعث صدمه به لثه ها و استخوان های فک میشود: دود سیگار ساختارهای موجود در قسمت داخلی دهان شما را می سوزاند و حتی می تواند به غدد بزاقی آسیب وارد کرده یا آن ها را مسدود کند. و این اتفاق باعث خشکی دهان می شود. زیرا سیگار عملا دشمن غدد تولید کننده بزاق است. کمبود بزاق می تواند منجر به پوسیدگی دندان و بیماری لثه شود و توده استخوانی که ایمپلنت را احاطه کرده تضعیف میکند.

نیکوتین باعث کاهش سرعت عملکرد سیستم دفاعی و سیستم ایمنی بدن می شود: نیکوتین از هر طریقی که وارد بدن شود، جریان اکسیژن و خونرسانی را به استخوان و بافت دهان محدود می کند. از آنجا که در دوره نقاهت ایمپلنت، استخوان فک به این اکسیژن و جریان خون احتیاج دارد، قرار گرفتن در معرض نیکوتین باعث کاهش سطح عملکرد دفاعی و ایمنی بدن و در نتیجه کاهش توانایی در روند بهبودی میشود.

تا چند روز بعد از ایمپلنت نباید سیگار کشید؟

مانند هر عمل جراحی دیگری، برای اطمینان از حصول بهترین نتایج در عمل کاشت ایمپلنت دندان برای سیگاری ها ، باید مطابق دستورالعمل ها و توصیه های متخصص دندانپزشکی یا جراح دندان عمل کنید. شما موظف هستید که تمام توصیه های قبل و بعد از عمل را مو به مو انجام دهید وگرنه تضمینی برای موفقیت عمل ایمپلنت شما به عنوان یک فرد سیگاری وجود ندارد. به عنوان مثال شما باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید، سیگار و نوشیدنی های الکلی نکشید و ننوشید.