فرایند لمینت دندان با تراش  را می توان به دلایل زیبایی انجام داد، مانند صاف کردن ظاهر دندان از دست رفته یا بریده شده. دندانپزشکان می توانند لبه های پوسته پوسته شده دندانها را که به عنوان ماملون شناخته می شوند برداشته و دندانی یکدست ایجاد کنند. یک دندانپزشک همچنین ممکن است به دلایل پزشکی، از جمله بهبود نیش شما یا ترمیم دندان آسیب دیده برای تاج، تراشیدن دندان را به شما پیشنهاد دهد.

بیشتر بخوانید : ایمپبنت دندان

 فواید تراشیدن دندان

بعد معاینه دقیق از دندان ها، فک و عکسبرداری با اشعه ایکس،  دندانپزشک تصمیم میگیرد که یک یا چند دندان شما می توانند اصلاح یا پر شوند.

تغییر شکل دندان های آسیب دیده

یک تراشه کوچک در دندان شما خیلی مهم به نظر نمی رسد؛ اما ممکن است هر بار که به آینه نگاه می کنید متوجه آن شوید. تراشیدن آن دندان یا پر کردن آن برای ایجاد لبه یکنواخت تر می تواند از نظر بهبود یافتن لبخند شما معجزه کند.

ایجاد فضای بیشتر در دهان

ممکن است فک کوچک یا دندان های بزرگ داشته باشید. یا ممکن است دندان های شما خیلی نزدیک بهم در دهان جمع شده باشند. شلوغی دندان ها می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند، از جمله درد در فک، نامناسب قرار گرفتن دندان ها و کج شدن دندان ها. تراشیدن بعضی از دندان ها می تواند فضای کافی را برای کاهش ازدحام و هر مشکلی که ایجاد می کند آزاد کند.

اصلاح روکش دندان

روکش شبیه به یک تاج است که باعث پوشش دندان از آسیب می شود. با این حال، روکش معمولاً فقط قسمت جلویی دندان را می پوشاند.

گاهی اوقات، ممکن است دندانپزشک برای تهیه روکش به آرامی کمی از دندان شما را تراش کند، اما کاهش آن بسیار کمتر از تاج است.

علاوه بر پوشاندن دندان های آسیب دیده، می توان از روکش برای تغییر اندازه، رنگ، طول و شکل دندان ها و همچنین بستن شکاف ها استفاده کرد.

اصلاح دندان با بریس

ارتودنسی برای حل مسائلی مانند شلوغی یا نامرتب بودن دندان ها طراحی شده است. مهاربندها و نگهدارنده ها می توانند به حرکت دندان ها در موقعیت های بهتر کمک کنند که می تواند ازدحام یا جابجایی را کاهش دهد. با این حال، گاهی اوقات ممکن است به عنوان بخشی از فرآیند، یک متخصص ارتودنسی نیاز به کمی تراشیدن یک یا دو دندان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: