انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران و هر شهر دیگری (چه برای خودتان و چه برای فرزندانتان) همیشه یک مساله مهم است. برای اینکه به سرعت و بدون سبک و سنگین کردن، یک متخصص انتخاب نکنید، و بعدها از تعجیل خود پشیمان نشوید، حتما این مقاله را بخوانید. ما چند نکته مهم در خصوص انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی (مناسب با مشکل شما را) مطرح کرده و به توضیح آن ها پرداخته ایم. با خواندن این مقاله قطعا یک دوره درمان خوب و در نهایت یک طرح لبخند درخشان عادیتان خواهد شد.

1. هیچ دندانپزشک و متخصص دیگری به جز ارتودنتیست بهترین متخصص ارتودنسی نبوده، نیست و نخواهد بود

شاید در شهرهای بزرگ، به دلیل حضور تعداد زیادی متخصص ارتودنسی، افراد، مساله ای بابت پیدا کردن یک متخصص خوب و شروع درمان ارتودنسی خود نداشته باشند. اما در شهرهای کوچک تر، به دلیل اینکه متخصصانِ کمی حضور دارند، ممکن است دندانپزشکان عمومی و سایر متخصصان دندانپزشکی دیگر، فرصت را غنیمت شمرده و اقدام به انجام درمان های ارتودنسی کنند.

2. اگر با متخصص و پرسنل مطب او راحت نیستید …..

ارتودنسی دندان مانند پر کردن یا کشیدن دندان نیست که یک روزه و در یک جلسه انجام شود. حتی مانند لمینت دندان نیست که در دو جلسه با فاصله چند هفته ای انجام شود. مانند عمل ایمپلنت دندان هم نیست که در چند جلسه کوتاه با فاصله چند ماه انجام شود.

ارتودنسی دندان یک پروسه طولانی مدت است. ممکن است از 6 ماه تا 3 سال یا بیشتر ادامه داشته باشد. این یعنی شما باید برای یک مدت طولانی همان متخصص و همان پرسنل و همان بیماران را هرازچندگاهی ببینید.

3.آموزش به بیمار، مساله ای که کمتر متخصصی به آن اهمیت می دهد!

شاید فکر کنید که ارتودنسی درمان ساده ای است و تمام زحمت درمان بر عهده متخصص است. اما واقعیت این است که بخش بزرگی از درمان و اثربخشی آن به بیمار و کسی که تحت ارتودنسی است بستگی دارد.

اما اگر افراد آموزش های لازم را دریافت نکنند قطعا نتیجه درمان مطلوب نخواهد بود. متخصصی که خودش را بهترین می داند یا دست کم افرادی به او بهترین متخصص ارتودنسی شهر شما می گویند، موظف است تمام آموزش های لازم قبل، حین و بعد ارتودنسی را ارائه دهد. این آموزش ها مخصوصا بایدد حتما به والدین منتقل شوند.

4.دوست دارید با چه روشی دندان های خود را ارتودنسی کنید؟

فناوری ارتودنسی به طرز باورنکردنی تاکنون مسیری طولانی را طی کرده است و بیشتر متخصصان ارتودنسی طیف وسیعی از گزینه های درمانی مختلف را ارائه می دهند که متناسب با نیازهای همه بیماران آنها خواهد بود.

بله چیزی که در این بین بسیار اهمیت دارد، انتخاب درمان مناسب بر اساس نیاز بیمار است. گاهی اوقات بیمار میخواهد از بین تمام روش های درمان به سلیقه خود و با کمک متخصص یک روش را انتخاب کند. اینجاست که آن متخصص باید به تمام روش های ارتودنسی مسلط باشد.

اگر می بینید که یک متخصص تنها ارتودنسی ثابت یا تنها ارتودنسی متحرک انجام می دهد علت آن را جویا شوید. به متخصصی که تنها اصرار دارد یک روش درمانی را انجام دهد اعتماد نکنید.