اگر قصد کاشت ایمپلنت دندان را دارید برای پاسخ به سوالات احتمالی خود در این مقاله با کلینیک دندانپزشکی ایده آل همراه باشید.

آیا ایمپلنت روش درمانی مناسبی است؟

اگر از بهترین برندهای موجود در بازار برای گذاشتن ایمپلنت استفاده شود و دندانپزشک با مهارت و تجربه خود به خوبی عمل کاشت دندان را انجام دهد، می‌تواند روش جایگزینی مناسبی برای دندان‌های از بین رفته باشد.

چه تفاوتی میان ایمپلنت و بریج وجود دارد؟

هر دو روش جایگزینی برای دندان‌های از دست رفته هستند که ایمپلنت امروز جایگزین مناسب‌تری است و معمولاً توسط دندانپزشکان این روش توصیه می‌شود. اما بریج زمانی می‌تواند گزینه مناسبی باشد که تنها یک دندان از بین رفته باشد و از معایب آن این است که باعث تراشیده شدن دندان‌های کناری می‌شود.

جراحی سینوس لیفت چیست؟

این روش، یک جراحی بسیار ساده برای افزودن استخوان به فک بالا است تا شرایط برای کاشت ایمپلنت دندان به وجود آید که به دلیل اینکه از بی حسی در آن استفاده می‌شود؛ دردی برای بیماران ایجاد نمی‌شود؛ معمولا پیوند استخوان و کاشت دندان در یک جلسه انجام می‌پذیرد.

آیا ایمپلنت درد دارد؟

بعد از جراحی کاشت دندان ممکن است بیمار تا ده روز احساس درد داشته باشد که از مسکن برای تخفیف درد استفاده می‌شود اما در حین جراحی چون از بی حسی کننده استفاده می‌شود بیمار دردی را احساس نخواهد کرد.

هزینه ایمپلنت دندان چه قدر است؟

ایمپلنت دندان دارای هزینه نسبتا بالایی است چه ایمپلنت صرفا برای یک دندان به کار رود چه برای همه دندان‌ها مورد استفاده قرار بگیرد که ایمپلنت کل دندان‌ها می‌تواند ضربدر قیمت یک واحد ایمپلنت شود. عوامل متعددی بر هزینه ایمپلنت اثر می‌گذارند از جمله:

اگر بیمار در کنار ایمپلنت نیاز به عمل سینوس لیفت یا عمل پیوند استخوان داشته باشد این امر بر روی هزینه ایمپلنت اثر می‌گذارد. نوع فلز به کار رفته برای ایمپلنت، اباتمنت و تاج ایمپلنت نیز می‌تواند بر میزان هزینه‌ها اثر بگذارد که اگر دندان‌ها به طور کامل از بین رفته باشند، می‌توان از روش ترکیبی ایمپلنت و پروتز دندان استفاده کرد تا باعث کاهش نرخ هزینه‌ها شد. میزان مهارت و تجربه دندانپزشک برای موفقیت در انجام ایمپلنت نیز حائز اهمیت است که این امر باعث تفاوت قیمت دستمزد میان دندانپزشکان مختلف شده است.