برای اشنایی با تمام فواید و مزایای لمینت دندان در این مقاله کلینیک دندانپزشکی ایده آل همره باشید.

لمینیت دندان فواید و مزایای زیبایی زیادی دارد و یکی از بهترین گزینه ها برای زیر و رو کردن و ساختن یک لبخند ایده آل است. مهمترین مزایای این رونیر دندانپزشکی عبارتند از:

طبیعی و زیبا هستند

روکش  های پرسلنی ظاهری بسیار طبیعی دارند و دقیقا مشابه رنگ و ظاهر واقعی دندان شما هستند. آن ها نور و روشنایی را به همان شکلی که دندان های واقعی خودتان ساطع میکنند برمیگردانند زیرا شفاف و بسیار نازک هستند.

از مواد با دوام ساخته شده و ماندگاری بالایی دارد

یکی از مهمترین  مزایای لمینت دندان طول عمر و ماندگاری آن ها است. به طور متوسط اگر به خوبی از آن ها محافظت و مراقبت کنید طول عمر لمینت دندان چیزی بین ۱۰ تا ۲۰ سال خواهد بود.

همرنگ دندان های مجاور شما هستند

دندانپزشک زیبایی طوری رنگ لمینت را برای شما ست میکند که کسی متوجه غیرطبیعی بودن آن نمیشود. متخصص معمولا رنگ لمینت شما را نزدیک به رنگ دندان های مجاورش انتخاب میکند.

در لحظه لبخند شما را اصلاح میکند

برعکس برخی پروسه های دندانپزشکی مانند ایمپلنت دندان و ارتودنسی دندان، نصب لمینت دندان آنی است و بعد از نصب شما به سفیدی و زیبایی لبخند خود میرسید. نصب لمینت ها بسیار کوتاه است و نهایتا طی دو جلسه انجام داده میشود. پس کوتاهی پروسه را نیز از مزایای لمینت دندان در نظر بگیرید.

مشکلات زیادی را ترمیم و پنهان میکند

از دیگر مزایای لمنت دندان این است که می تواند شکل، رنگ و موقعیت دندان (در صورت جزئی بودن) را هم زمان بهبود ببخشد. بنابراین اگر طیف وسیعی از نقایص زیبایی زیر را داشته باشید میتوانید با کمک لمینت دندان آن ها را برطرف کنید:

  • وجود فاصله بین دندان ها
  • تغییر رنگ دائمی دندان
  • کج بودن دندان
  • دندان شکسته
  • لب پر شدن دندان
  • ترگ خوردن دندان

محافظه کارانه هستند

برای نصب اغلب روکش های دندانی شما باید بخش زیادی از صخامت دندان ها را تراش دهید. اما یکی از مزایای لمینت دندان این است که نیاز کمی به تراش مینای دندان دارد. از آنچایی که لمینیت دندان بسیار نازک است نیاز کمی هم به تراش ضخامت مینا دارد. بنابراین آسیبی به دندان وارد نخواهد شد.

خیلی زود نصب میشوند

برای نصب ونیر دندان شما کلا به دو جلسه نیاز دارید که هر جلسه نزیدک یک ساعت طول خواهد کشید. پس کی از مزایای لمینت دندان به عنوان یک نوع روکش دندانی کم بودن مدت زمان نصب است. بین هر دو جلسه نیز چیزی بین ۱ تا ۳ هفته زمان لازم است.