همان طور که می دانید، انجام ارتودنسی روی دندان ها بهترین روش برای مرتب کردن دندان های به هم ریخته و زیباتر نشان دادن دندان ها است. با انجام ارتودنسی می توان حتی شدیدترین مشکلات را دندانی را درمان کرد و ظاهر زیباتر و بهتری به دندان ها و لبخند افراد بخشید. در عین حال انجام ارتودنسی روی دندان ها یک روش زمان بر و طولانی مدت است و در تمام طول دوره ای که درمان ارتودنسی انجام می شود، بیمار بریس های ارتودنسی را روی دندان های خود خواهد داشت.

به همین دلیل ممکن است تعداد زیادی از بیماران بخواهند که این درمان را دور بزنند و از راه های سریع تری دندان های خود را زیبا کنند. بیماران ممکن است از تغییرات ظاهری که در اثر قرارگیری بریس های ارتودنسی روی دندان های آن ها ممکن است ایجاد شود واهمه داشته باشند.

ارتودنسی فوری چیست؟

ارتودنسی فوری یک راه حل دندانپزشکی است که می تواند برخلاف ارتودنسی های معمولی که نیازمند صرف مدت زمان چندماه تا چندسال برای تکمیل درمان هستند، تنها در مدت چند دقیقه تا چند روز دندان های شما را مرتب و زیبا کند. در انجام ارتودنسی فوری ممکن است از روش های مختلفی مانند روکش های دندانی، لمینت دندان ، باندینگ، کامپوزیت دندان  و… استفاده شود.

ارتودنسی فوری برای درمان چه ناهنجاری هایی مناسب است؟

روش های ارتودنسی فوری در درمان و رفع مشکلات و ناهنجاری های شدید دندانی کاربرد ندارند و تنها در صورتی که درجات خفیفی از به هم ریختگی های دندانی، فاصله افتادن بین دندان ها، دندان های کج، بیرون زدگی یک یا تعدادی دندان و… را داشته باشید می توانید از این درمان ها استفاده کنید. برای درمان ناهنجاری های شدید و مشکلات بایت بهتر است که از انجام ارتودنسی با کمک بریس ها روی دندان هایتان استفاده کنید تا یک نتیجه درمانی مناسب و مطمئن بگیرید.

اگر هنوز با انواع درمان های ارتودنسی آشنایی ندارید اینجا کلیک کنید.

انجام ارتودنسی سریع چه فوایدی دارد؟

ارتودنسی سریع همانند سایر روش های زیبایی و درمانی، نقاط ضعف و نقاط قوت خاص خود را دارد. بعضی از مزایای انجام ارتودنسی سریع عبارتند از:

در طول یک دوره درمانی کوتاه تر نسبت به سایر روش های ارتودنسی، دندان های شما مرتب و زیبا خواهند شد.

این روش ها به صورت غیر تهاجمی یا کم تهاجمی انجام می شوند و درد و ناراحتی کمی را همراه خواهند داشت.

طی یک یا دو جلسه درمانی، روند آن ها کامل می شود و لازم نیست مرتبا به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید.

معایب و عوارض جانبی انجام ارتودنسی فوری

ارتودنسی های سریع، عوارض جانبی بسیار کمی دارند و در بعضی از موارد ممکن است عفونت های باکتریایی ایجاد کنند که به راحتی با کمک آنتی بیوتیک ها قابل درمان هستند. بعضی از معایب ارتودنسی های فوری عبارتند از:

این روش ها دائمی و همیشگی نیستند و پس از اتمام طول عمر مفید آن ها باید نسبت به ترمیم یا تمدیدشان اقدام کنید.

با کمک این روش ها نمی توان تمام ناهنجاری های دندانی را درمان و رفع کرد و تنها در موارد کمی کاربرد دارند.