به عنوان یک قاعده کلی، وقتی لمینت دندان می‌شکند یا می‌افتد یا به هر طریقی آسیب می‌بیند، خودتان سعی نکنید آن را به دندان بچسپانید. تلاش شما برای چسپاندن مجدد لمینت ممکن است باعث وارد شدن آسیب بیشتر به آن شود. این کار را تنها به متخصص ترمیمی و زیبایی خود بسپارید. و به طور کلی در خصوص افتادن لمینت دندان، جدا شدن یا شکستن آن به موارد و نکات زیر توجه کنید.

اگر لمینت دچار آسیب فیزیکی شده به این نکته توجه کنید

اگر لمینت دچار شکستگی، لب پر شدن و خلاصه آسیب فیزیکی شده آن را در یک جعبه کوچک قرار داده و به مطب متخصص ترمیمی و زیبایی خود ببرید. او درباره نحوه جایگزینی لمینت توضیحات کاملی ارائه خواهد کرد و وضعیت د هان و دندان پس از این اتفاق را به خوبی بررسی می کند.

اگر سن لمینت شما بالا است

چنانچه برای مدت زمان طولانی است که لمینت انجام داده‌اید و اکنون با گذشت زمان متوجه شل شدن آن شده‌اید به یک متخصص ترمیمی و زیبایی مراجعه کنید. دندان‌های شما باید معاینه شوند و وضعیت آن‌ها پس از تمیز شدن سطح‌شان بررسی شود. سپس اقدام به نصب لمینت جدید کنید و یا درباره نحوه اصلاح مجدد طرح لبخند با دندانپزشک صحبت کنید.

در این موارد احتمالا نیاز به تجدید نظر است

اگر مدت زمان زیادی از نصب لمینت نگذشته و متوجه شل شدن، شکستن و یا افتادن لمینت شده‌اید و خودتان هیچ بی‌ملاحظه‌گی انجام نداده‌اید که باعث بروز این اتفاق شود، احتمالا ایراد از اتصال لمینت به دندان است. اگر قرار است دندانپزشک از همان چسپ و تکنیک برای اتصال مجدد لمینت استفاده کند بهتر است از او درخواست کنید که در نوع مواد و تکنیک مورد استفاده تجدید نظر کند و یا به یک دندانپزشک دیگر مراجعه کنید.

اگر دندان آسیب دیده و نمی‌توان آن را لمینت کرد چه کنیم؟

اگر آسیب به دندان باعث افتادن لمینت دندان شده و این آسیب وسیع و گسترده باشد، به جای نصب مجدد لمینت دندان احتمالا باید به فکر روکش دندان باشید.

با تاکید بیشتر، خودتان اقدام نکنید

سرانجام و با تاکید مجدد، به یاد داشته باشید که هرگز سعی نکنید لمینت افتاده خود را حتی اگر آسیب ندیده و کاملا سالم است خودتان بچسپانید. چسب مورد استفاده برای چسباندن لمینت به دندان، نوع خاصی از چسب‌های دندانپزشکی است و تنها در دسترس دندانپزشکان قرار دارد. بنابراین به این راحتی‌ها قادر به تهیه آن نخواهید بود. اگر با چسپ معمولی لمینت افتاده را بچسپانید ممکن است با عوارض خاصی روبرو شوید. زیرا مواد بکار رفته در چسپ‌های معمولی برای ما سمی است.