اساساً سه تا دندانپزشک هستند که به صورت تخصصی و حرفه ای کار ایمپلنت دندون رو انجام میدن. دندانپزشک عمومی، جراحان دهان و دندان و متخصصان لثه و جراحی ایمپلنت

واقعا دندانپزشک عمومی میتونه جراحی ایمپلنت انجام بده؟

دندانپزشک عمومی و یا یک دندانپزشک ترمیمی خوب دم دست ترین دندانپزشکه. شما هر مشکلی داشته باشید احتمالا اول میرید به مطب یه دندانپزشک عمومی. اغلب اوقات این دندونپزشک یا خودش آموزش دیده و واجد شرایط کاشت ایمپلنته و یا اینکه شما رو به یک متخصص دندانپزشکی که به صورت ویژه ایمپلنت میکاره ارجاع میده.

بعضی از دندانپزشکان عمومی می تونن و آموزش های لازم رو دیدن که جراحی ایمپلنت انجام بدن. مثلا اگر برای کاشت ایمپلنت شما پیچیدگی خاصی وجود نداشته باشه در ساده ترین حالت دندانپزشک عمومی میتونه بهتون کمک کنه.

اما اگه مورد شما کمی پیچیده س و یا دوست دارید تخصصی تر و بی دردسر عمل کنید، بهتره به جای انتخاب اون دسته از دندانپزشکان عمومی آموزش دیده، برید و یه متخصص لثه و ایمپلنت یا یه جراح دهان و دندان برای خودتون انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید :

لمینت دندان

جراح دهان و دندان میتونه بهترین متخصص ایمپلنت دندان باشه

جراح دهان و دندان احتمالاً بهترین متخصص ایمپلنت دندان هستش چونکه ایمپلنت رو با جراحی میکاره و جراحی هم راست کار این متخصص هست. این جراحان با تبحر خاصی که دارن قادرند به صورت کاملا ایمن و بیخطر عمل رو انجام بدن و شما رو صاحب دندان جدید کنند.

به جز این، اگه قبل از انجام عمل جراحی کاشت ایمپلنت به پیوند استخوان نیاز داشته باشید، این جراح میتونه خودش به تنهایی عمل کاشت پیوند استخوان یا سینوس لیفت و … رو انجام بده.

و در نهایت جراح دهان، فک و صورت بیشتر از دندانپزشک عمومی و متخصص لثه و پریو آموزش دیدن بنابراین برای اطمینان می تونید برای کاشت ایمپلنت جراح دهان، فک و صورت پیدا کنید.

پریودنتیست یا متخصص لثه هم یکی از تخصصاش کاشت ایمپلنته

کاشت ایمپلنت اینطوری که پایه یا فیکسچر ایمپلنت با عبور از لثه داخل استخوان فک کاشته میشه. و چون لثه و استخوان هم به نوعی در حیطه کاری متخصص پریو هست، این متخصص میتونه با حداقل عوارض و درصد موفقیت بالا این عمل رو انجام بده.