یکی دیگر از راهکارها برای رفع مشکل پوسیدگی دندان، استفاده از روش درمانی لمینت دندان پوسیده می باشد که از این روش برای از بین بردن فاصله بین دندان ها هم می توان استفاده کرد و شکل دندان ها را تغییر داد.

موارد استفاده لمینت دندان پوسیده

در جامعه امروز داشتن دندان های بسیار زیبا یکی از دغدغه های هر فردی می باشد. اگر شما هم دندان های آسیب دیده ای دارید و یا دچار پوسیدگی دندان شده‌ اید می‌توانید از راهکاری به نام لمینت سرامیکی و یا ونیرهای کامپوزیتی که برای ترمیم استفاده می شوند استفاده کنید. با این روش می توانید دندان های خود را به حالت قبلی شان برگردانید.

یکی دیگر از راهکارها برای رفع این مشکل استفاده از مواد پر کردنی کامپوزیت باندینگ می باشد که از این مواد برای از بین بردن فاصله بین دندان ها می توان استفاده کرد و شکل دندان ها را تغییر داد.در صورتی که بخواهیم راهی به غیر از لمینت سرامیکی برای درمان دندان های پوسیده استفاده کنیم، می توانیم سراغ مواد پر کردنی کامپوزیتی هم برویم؛ این مواد می‌توانند آسیب های جزئی مانند پوسیدگی دندان، ترکهای دندان و شکاف یا فاصله بین دندان ها را به صورت بسیار مناسبی از بین ببرند.برای انجام لمینت سرامیکی، بایستی برنامه و اقدامات درمانی مناسبی صورت بگیرد.

آیا لمینت دندان پوسیده برای درمان دندان پوسیده مناسب است؟

در پاسخ باید گفت که دندان هایی که آسیب دیده اند، پوسیده شده اند و یا کرم خورده شده اند، می توانند با لمینت های سرامیکی و یا کامپوزیتی ترمیم شوند و به حالت قبلی خود بازگردند. اما این بستگی به شدت پوسیدگی دندان و شرایط فرد دارد.همچنین مواد پرکردنی کامپوزیت باندینگ هم برای این کار استفاده می‌شود و همچنین می‌تواند فاصله بین دندان ها را پر کند و شکل دندان ها را هم تغییر دهد.

درمان پوسیدگی دندان به جز روش لمینت دندان پوسیده

همانطور که گفته شد لمینت دندان پوسیده یکی از روش هایی است که برای درمان دندان های پوسیده به کار می رود اما اینکه دندان در چه شرایطی قرار دارد و آیا می شود با لمینت دندان پوسیده را درمان کرد، به  یک دندانپزشک ترمیمی خوب بستگی دارد .اما روش های دیگری هم برای درمان پوسیدگی دندان به جز لمینت دندان پوسیده وجود دارد که عبارتند از:

  • پر کردن
  • تاج یا کلاه
  • عصب کشی