برای افرادی که به تازگی عصب کشی دندان یا روت کانال تراپی انجام داده اند یا بخش کمی از دندانشان باقی مانده، اگر بیلداپ و بازسازی دندان انجام نشود روکش دندان در نظر گرفته می شود. روکش های دندانی انواع مختلفی دارند و هر کدام نیز هزینه های خاصی را در بر می‌گیرند. آنچه در این مقاله می خوانید توضیحات کاملی درباره هزینه و قیمت انواع روکش دندان در سال 1400 و پاسخ به سوالات رایج درباره آن است.

(اگر هنوز با روش ها عصب کشی دندان آشنا نیستید کلیک کنید)

محدوده قیمت روکش دندان در سال 1400

با در نظر گرفتن هزینه روکش های رایج دندانپزشکی که در ایران نیز وجود دارند محدوده هزینه روکش دندان در سال 1400 بین 800.000 تا 2.200.000  تومان متغییر است. به طور میانگین قیمت روکش دندان نیز 1.500.000 تومان است.

یعنی شما اگر بخواهید به صورت پیشفرض و بدون در نظر گرفتن نوع روکش به مطب دندانپزشکی بروید و بخواهید دندانتان را روکش کنید بهتر است میانگین هزینه درج شده را در نظر بگیرید.

قیمت روکش تمام سرامیکی دندان چقدر است؟

روکش هایی که تمام لایه های آن ها از جنس سرامیک است این روزها رایجترین و مرغوب ترین روکش های دندانپزشکی به شمار می روند. هرچند که استحکام این نوع روکش ها به اندازه روکش فلز سرامیک یا زیرکونیا نیست اما از نظر زیبایی طبیعی بسیار به دندان واقعی خودمان نزدیک هستند.

قیمت روکش تمام سرامیک یا همان روکش سرامیکی دندان با توجه به کیفیت ساخت آن در لابراتوار چیزی بین 1 تا 2.5 میلیون تومان متغییر است و بسته به منطقه جغرافیایی شما نزدیک به 1 میلیون باشد و یا حتی از 2.5 نیز بیشتر شود.

 

قیمت روکش فلز سرامیک در سال 1400 چقدر است؟

روکش هایی با نام فلز سرامیک شناخته می شوند در ساختار خود هم فلز دارند و هم سرامیک. در واقع این روکش ها دو لایه هستند. لایه زیرین فلزی است و لایه رویی که فلز را پوشانده سرامیک است. ترکیب این دو ماده در کنار هم باعث شده روکش های pfm یا همان فلز سرامیک هم مقاومت و استحکام بالایی داشته باشند و هم زیبایی ظاهری قابل قبولی ارائه دهند.

هزینه روکش دندان فلز سرامیک کمی از روکش های تمام سرامیک پایین تر است و چیزی بین 800 هزارتومان تا 1 میلیون تومان است. هرچند که تا 1.5 میلیون تومان نیز ممکن است افزایش یابد.

هزینه روکش فلزی چقدر است؟

برخی از روکش ها تماما از جنس فلز هستند و در ساختارشان ممکن است تنها یک فلز یا تعدادی از آلیاژهای فلزی وجود داشته باشد. به عنوان مثال ما روکش استیل ضد زنگ داریم که بیشتر در دندانپزشکی کودکان برای مراقبت از دندان های شیری استفاده می شود.

فلزاتی مانند طلا و نیکل و … نیز می توانند برای ساخت روکش ها استفاده شود که قیمت روکش در نهایت قیمت روز خواهد بود. از بین فلزات هزینه روکش های استیل کمتر از همه است.

هزینه روکش دندان زیرکونیا در سال 1400

روکش های زیرکونیا مانند روکش های تمام سرامیک زیبایی طبیعی قابل قبولی دارند و به مانند روکش های فلز سرامیک نیز استحکام خوبی دارند. پیش بینی می شود طی سال های آینده استفاده از این روکش ها افزایش یابد. از این تاج های دندانی اغلب برای مراقبت از دندان ها عصب کشی شده قدامی استفاده می شود هرچند که برای دندان های خلفی نیز مناسب هستند.

هزینه روکش زیرکونیا از روکش های فلزی و فلز سرامیک و حتی روکش تمام سرامیکی بالاتر است. به صورت حدودی این روکش ها بین 1.800.00 تا 2.200.000  هزینه دارند که ممکن است حتی کمی در سال 1400 بیشتر شود.

 

منبع : دنیا دنتال بهترین کلینیک دندانپزشکی در شمال تهران