این نوع لمینت از جنس پرسلن یا به تعبیر عامیانه «سرامیکی » یا «چینی » است که به «لمینت با تراش دندان» هم مشهور است که پزشک بعد از تراش و قالب گیری از دندان های بیمار یک ونیر موقت بر روی دندان بیمار می گذارد سپس قالب گرفته شده را به لابراتور می فرستد و لابراتوار قالب و رنگ انتخاب شده را به نمایندگی های معتبر ارسال می کند به همین علت لمینت های بدون تراش حدوداً بعد از ۲تا ۴ هفته آماده می شود.

پس از ساخت لمینت، ابتدا دندان ها تمیز می شوند و بعد از نصب دقیق بر روی سطح دندان، دندانپزشک از پرتوهای نوری برای چسبیدن لمینت بر روی سطح دندان استفاده می کند این پرتوها موجب بالابردن سرعت چسبیدن دندان می شود تا لمینت به راحتی بر روی دندان قرار گیرد.

اما چه چیزی تضمین می کند که دندانپزشک، بیش از حد دندان را نتراشد؟ از وکس آپ برای نتراشیدن بیش از حد دندان استفاده می شود که قالبی است که پیش از تراش دادن دندان ها از بیمار گرفته می‌شود تا نحوه تراش دندان و نصب لمینت های سرامیکی را بررسی نماید.

البته باید یادآور شد که نحوه تراش دندان ها باید به گونه ای باشد که لبه های آن بعد از نصب لمینت سرامیکی قابل تشخیص نباشد، برخوردی با سطح دندان های مقابل نداشته باشد و در آخر نیز بیمار احساس نکند یک جسم اضافی در دهان او وجود دارد.

حتما بخوانید :

مزایای و ویژگی های لمینت سرامیکی

برای نصب لمینت سرامیکی چون نیاز به تراش دندان است از داروی بی حسی استفاده می شود.

اگر لب پریدگی و شکستگی در لمینت های سرامیکی رخ بدهد باید به تعویض کامل لمینت بپردازیم.

باید این را بدانیم که برای محافظت دندان به هنگام تراش باید نزد یک دندان پزشک ماهر و متبحر برویم.

نسبت به کامپوزیت نیازی به پولیش مداوم و مراقبت های دوره ای ندارند.

لمینت سرامیکی نسبت به کامپوزیت ضخامت کمتری دارد.( جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون کامپوزیت دندان اینجا کلیک کنید.)

نسبت به لمینت کامپوزیت از مقاومت بیشتری برخودار است.

حالت طبیعی دندانی و ظاهری زیبا و شفاف دارد.

نیاز به دو یا سه جلسه برای لمینت گذاری است.

منبع : کلینیک تخصصی دندانپزشکی تاج