اولین مراجعه کودکان به دندانپزشکی باید با خاطره خوبی همراه باشد. بچه ها در ابتدا از رفتن به دندانپزشکی نمی ترسند، و ترس آن ها دلایل مشخصی ندارد. دندانپزشکان اطفال بایستی محیطی را فراهم کنند که کودک در آن احساس خوبی داشته باشد، درمان را به سادگی برای کودک شرح دهند تا ترس کودک از بین برود.

معمولا از هشت- نه ماهگی به بعد رشد دندان ها جوانه می زند، و در شش هفت سالگی شاهد افتادن دندان ها هستیم، که البته دندان های دائمی جایگزین آن ها خواهند شد. عدم مراقبت و رسیدگی به دندان ها می تواند منجر به بروز درد، پوسیدگی دندان ها و یا بیماری های دهان و دندان شود.

بهداشت دهان و دندان در کودکان یک امر مهم در سلامت جسمانی آن ها می باشد. اغلب والدین یک تصور غلط دارند مبنی بر این که  دندان های کودکان شیری و موقتی می باشد و بعد از مدتی این دندان ها با دندان های دائمی آن ها تعویض می شود، بنابراین  در سنین کودکی دندان ها نیاز به توجه ندارند. اما فراموش نکنید که دندان های سالم در کودکان به درست صحبت کردن و داشتن لهجه فوتیک بسیار کمک می کند و شما می توانید با انجام اقدامات پزشکی از بروز بسیاری از مشکلات بعدی جلوگیری کنید.

انتخاب بهترین دکتر دندانپزشک کودکان و اطفال به دلیل حساس بودن سن کودکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دندانپزشک اطفال اصولا از کودکی تا حدودا 10 سالگی به چکاپ، بررسی و درمان مشکلات دندان کودکان می پردازد. به دلیل تشخیص درست و انتخاب بهترین روش برای درمان باید از تبحر بالایی برخوردار باشد.

در اکثر موارد برای یافتن بهترین دندانپزشک اطفال والدین نمی دانند که چگونه بهترین دندانپزشک اطفال را پیدا کنند.در موارد اورژانسی و درد شدی  دندان کودک زمان برای تصمیم گیری نمی باشد پس بهتر است  والدین برای مراجعه و بررسی دندان های کودک خود  با پرس و جو و آمادگی های لازم  به دندانپزشک اطفال مراجعه کنند. در مرحله اول ویزیت دندان ها کودک معمولا اقدامی درمانی  بر روی دندان ها انجام نمی شود و والدین می توانند در همین ملاقات اول نحوه بر خورد دندانپزشک را با کودک خود بسنجند و بعد برای مراجعه بعدی خود تصمیم بگیرند.

جتما بخوانید :

راهکارهای مختلفی برای پیدا کردن بهترین دندانپزشک اطفال وجود دارد که انتخاب را کمی راحت تر می کنند. توصیه ها و پیشنهادات آشنایان می تواند کمک کننده باشد و در اغلب موارد والدینی که از نتیجه درمانیدندانپزشک کودک خود رضایت داشته باشند ویزیت و مراجعه به آن دندانپزشک را به آشنایان و اقوام خود پیشنهاد می کنند؛ همین امر می تواند یکی از راهکارهای پیدا کردن بهترین دندانپزشک اطفال یا کودکان باشد.

جستجو در اینترنت و مراجعه به سایت دندانپزشک نیز یکی دیگر از روش های انتخاب بهترین دندانپزشک اطفال است، بعد از انتخاب دندانپزشک کودکان برای آشنایی بیشتر با تخصص و مهارت  پزشک وب سایت وی را مطالعه کنید. لازم به ذکر است که قبل از مراجعه به دندانپزشک کودکان حتما مطمئن شوید که پزشک دوره  تخصصی دندانپزشکی اطفال را گذرانده باشد و بعد برای گرفتن وقت ویزیت و معاینه اقدام نمائید.

منبع : کلینیک دندانپزشکی جنت آباد