این روزها اصلاح طرح لبخند شاید یکی از دغدغه های بسیاری از افراد جامعه است. همه دوست دارند تا زیباترین لبخند و چهره را داشته باشند اما گاهی به دلیل وجود مشکلاتی همچون بی نظمی در چیدمان دندان ها و یا رنگ بد آنها از این نعمت محروم خواهند شد.

در واقع می توان گفت که لبخند زیبا حاصل هماهنگی میان اجزا صورت و دندان ها می باشد. گاهی به دلیل عدم وجود هماهنگی لازم می بایست تغییراتی در فرم لثه و حتی طول دندان ها و فاصله دندان ها ایجاد شود تا بتوان به هارمونی لازم دست یافت.

زیبایی لبخند بی شک امری تصادفی و اتفاقی نیست و اگر خوب به لبخندهای زیبا توجه کنیم حتما درخواهیم یافت که مجموعه هماهنگ در اجزا صورت و لثه و دندان ها باعث حاصل شدن این صحنه زیبا شده است.

در طراحی یک طرح لبخند زیبا و متناسب عوامل مختلفی در نظر گرفته می‌شود:

  • محل و فرم دندان‌ها،
  • شکل کلی قوس دندان‌های بالا و پایین،
  • اندازه و نسبت فک به صورت،
  • فرم لب‌ها،
  • و میزان دیده‌شدن لثه و دندان‌ها در حین لبخند زدن

بررسی‌ها و یا به اصطلاح آنالیزهای مختلفی وجود دارد که در طراحی یک لبخند زیباتر و جذاب‌تر به دندانپزشک زیبایی کمک می‌کند.

در ادامه، به مهم ترین آنالیزهای مورد استفاده در طراحی لبخند توسط دندانپزشک زیبایی اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید : بلیچینگ دندان

آنالیز فرم دندان

ارزیابی شکل دندان‌ها یکی از شاخص‌های تعیین‌کننده در طراحی لبخند است. فرم دندان‌ها تأثیر بسزایی در القای شخصیت فرد به دیگران در عکس‌ها و روابط اجتماعی رودررو دارد.

آنالیز لثه

ارزیابی میزان دیده‌شدن و همچنین ضخامت لثه بایستی در طراحی لبخند مد نظر قرار داده شود.

وقتی دندانپزشک زیبایی روی طرح لبخند هر فرد کار می‌کند، بایستی «بایوتایپ» خاص فرد را در نظر بگیرد، چرا که بایوتایپ یا ضخامت لثه فرد در انتخاب نوع درمان عاملی تعیین‌کننده است.

حتماً بخوانید: مواد غذایی و نوشیدنی های ممنوعه برای ونیر کامپوزیت

همچنین میزان دیده شدن لثه در حین لبخند زدن شاخصی مهم است که خود به عوامل مختلفی از جمله فرم و میزان رشد فک، میزان حرکت و کنار رفتن لب‌ها در حین صحبت، لبخند زدن و خندیدن، و شکل و اندازه و موقعیت دندان‌ها ربط دارد.

آنالیز فرم لب

ارزیابی فرم لب‌های هر فرد در روند طراحی لبخند اهمیت خاصی دارد. قرینه یا عدم قرینه بودن لب‌ها، متناسب بودن اندازه لب‌ها، و میزان بیرون زده بودن آن در هارمونی لبخند با چهره تأثیر زیادی دارد.

فرم لب‌ها در عکس‌ها و تصاویری که از نمای روبرو و نمای طرفی یا نیم‌رخ از شخص تهیه می‌شود مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون روش های اصلاح طرح لبخند کلیک کنید.

منبع : ارتمان درمان