تورم و التهاب لثه

بارداری هرچند که جزء بهترین تجربه های زندگی مادران است، اما به جهت تغییرات هورمونی گسترده، مشکلات جزئی تا متوسطی نیز برای آن ها ایجاد می کند. یکی از شناخته شده ترین این مشکلات، که در دهان و دندان نمود پیدا می کند، تورم لثه و یا تغییرات ایجاد شده در بافت لثه است.

برخی از مادران به جهت نوسانات هورمونی ممکن است در برهه ای از دوران حاملگی خود متوجه شوند لثه هایشان متورم شده است و به همین جهت احساس ناراحتی جزئی می کنند. البته با رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی بارداری خوب این مشکلات و ناراحتی به خوبی مدیریت می شود.

تحلیل مینای دندان

به جز مشکلاتی که برای لثه پیش می آید، دندان ها در برخی از زنان باردار ممکن است دچار تحلیل مینا شوند. مینا سطی ترین و سفت و سخت ترین بخش دندان است. به دلیل داشتن حالت تهوع صبحگاهی و بازگشت اسید معده دندان ها اغلب با چالش تحلیل و پوسیدگی در بارداری مواجه هستند که باید حتما حالت تهوع به خوبی مدیریت شود.

کاهش کلسیم بدن مادر

در دوران بارداری، سلامت لثه و دندان یک نگرانی دائمی است. جنین در حال رشد مدام به مواد مغذی نیازمند است و بنابراین باید رژیم غذایی مناسبی در دوره حاملگی در نظر گرفته شود. مثلا کلسیم یکی از منابع اصلی و مورد نیاز جنین در حال رشد است. جنین کلسیم را از هر منبع موجود در بدن  مادر، از جمله دندان ها  و استخوان بیرون می کشد و استفاده می کند. بنابراین امکان تحلیل دندان ها هم بیشتر می شود و باید کلیسم بیشتری در حاملگی مصرف شود.

بیشتر بخوانید : لمینت دندان