لمینت دندان می تواند به احیای لبخند شما و ترمیم مشکلاتی مانند لب پر شدن جزئی دندان، ترک دندان و تغییر رنگ دندان شما کمک کند. این ونیر های دندانی قادر هستند به بهترین شکل ممکن عیوب ظاهری دندان شما را برطرف کنند و مهمترین وسیله برای طراحی لبخندی زیبا در افراد هستند. در این مقاله به بررسی 3 مزیت مهم لمینت دندان پرداخته ایم.

عیوب دندان را می پوشاند و ترمیم میکند

لمینت دندان قادر است اغلب عیوب دندان را که از لحاظ ظاهری و زیبایی شناختی در هنگام لبخند زدن قابل مشاهده هستند را به خوبی برطرف کند. مهم ترین عیوب و مشکلاتی که با کمک لمینت دندان، میشود آن ها را برطرف کرد عبارتند از:

·         تغییر رنگ دائمی دندان (به دنبال فرسایش مینا و پدیدار شدن دنتین که زرد رنگ است)

·         ترک خوردن دندان

·         لب پر شدن

·         کوتاه یا بلند بودن دندان

·         وجود فاصله بین دندان ها

·         بالا رفتن لثه ها

·         عدم تراز خط لثه

نیاز به نگهداری و مراقبت زیادی ندارند

بر خلاف روش های دندانپزشکی رایجی مانند ارتودنسی دندان که نیازمند رسیدگی و مراقبت بالایی است، لمینت ها تنها نیاز به مراقبت اندکی دارند و دقیقا به همان اندازه مراقبت نیاز دارند که دندان های طبیعی خودتان دارند. لمینت ها برخلاف ونیر کامپوزیت ها در برابر لکه و تغییر رنگ نسبتا مقاوم تر هستند؛ با این وجود به یک اندازه نیاز به نگهداری و مراقبت دارند. تنها راه نگهداری و مراقبت از لمینت ها مسواک زدن و نخ دندان کشیدن آن هم روزی دو بار است. در کنار این دو مورد مراقبت، مراجعه منظم هر ۶ ماه یکبار به متخصص زیبایی میتواند استفاده بدون دردسر از آن ها را به شما تضمین دهد.

نیاز زیادی به تراش مینای دندان ندارد

مینا سطحی ترین و محکم ترین لایه دندان است. این لایه به رنگ سفید است و ما سفید رنگ بودن دندان ما به دلیل وجود این لایه است. این لایه زنده نیست و اگر دچار فرسایش شود دیگر قابل ترمیم نخواهد بود و باید با روش های دندانپزشکی و به صورت مصنوعی آن را ترمیم کرد.

برای نصب روکش دندان باید بخشی از ضخامت مینای دندان را تراش داد. به نسبت ونیر کامپوزیت (Composite veneer) و سایر روکش های دندانپزشکی، برای نصب لمینت دندان ما تنها ضخامت کمی از مینای دندان را تراش میدهیم، زیرا خود لمینت ها به اندازه کافی نازک هستند. برای این پروسه حتی ممکن است نیازی به بی حسی نداشته باشید و بعد از تمام شدن پروسه، میتوانید خیلی زود از مزیت هایی که لمینت دندان برای شما فراهم کرده است بهره ببرید.

منبع: https://www.chalava.ir/